Gå til innhold

Billigmerker

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Ok, jeg står i butikken og skal til å handle inn alt mulig til den nye leiligheten min. Oppvaskmiddel, vaskepulver, skyllemiddel, såpeting osv osv. Det føles helt naturlig for meg å ta Zalo, Omo/Blenda, og Comfort og sånne merker. men så finnes jo alt i billigmerker nå... first price, coop, euroshopper... det er jo mye billigere!! Men er det dårligere eller? er det noen forskjell? jeg endte opp med å kjøpe alt i coop sitt merke, og det sparte jeg mye penger på, men er jo usikker på om det er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder klesvask....så er Blenda best i test.

Blenda er i en klasse for seg....så kommer røkla etter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod en sak om det der i aftenposten (?) i går. Butikkenes egne merkevarer blir produsert av kjente fabrikker (eks: First price brus produseres av lerum fabrikker), men siden det er butikkens egne merker har de ikke noen annonseutgifter eller rekalmeutgifter, det kutter kostnadene stort (lurer på hvor mye blenda og omo feks betaler for reklame hvert år... aviser, blader og tv).

Tror egentlig ikke det er så mye dårligere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder oppvaskemiddel for maskin, så er det bare "Sun" som holder mål i våre øyne.

Vaskemiddel for klær er billigmerker like fine som "merkevarer" synes vi, som ikke har noen allergier eller har følsom hud. (Lillebanan sine klær og "saker" vaskes med Nøytral - der tar vi ingen sjanser)

Når det gjelder mat, så er også mange billigmerker kommet bedre ut i tester enn kjente merkevarer.

Var en test på TV" hjelper deg for en tid siden.

Denne har jeg notert i lommeboka mi.

Kort fortalt:

Lidl's cola er best i test

Copp XP appelsinjuice er best i test

Jordbærsyltetøy fra First Price ...

Makell i tomat fra Lidl og First Price ...

Kjøttpølse fra Kiwi ...

Alle disse er testet opp mot de kjente merkevarene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ler*

Ser nå at den samme testen er referert i artikkelen ovenfor

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder oppvaskemiddel for maskin, så er det bare "Sun" som holder mål i våre øyne.

Enig. Remco eller hva det heter er i alle fall ikke noe særlig. det ligner mye på sun i layout også så grunnen til at vi prøvde det var at mannen hadde vært på butikken *lol*

Kan også spare meg for alt annet enn zalo til håndoppvask. Særlig extra er dårlig her synes jeg. Men på salmiakk og klor merker jeg nada forskjell.

Når det gjelder mat så styrer jeg langt unna first price når det gjelder pasta. Pastaen dems er ikke god. Isen dems skal rett oog slett være grusom.

extra våtsavietter skal viss være de beste for barna (ble best i test). Minst tull i de og kan tenke med de slår libere osv ned i støvlene når det gjelder pris.

Endret av Cherie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg absolutt ikke kjøper billigmerke i, er tøymykner... Har hatt dårlig erfaringer med det tidligere *klø klø klø* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg kjøper "billigmerker" i det meste, unntatt zalo. Men legg merke til en ting: Det er ikke alltid "billigmerkene" er så mye billigere, ofte er det bare annen størrelse på pakkene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvalitet først

Nå må dere ikke se dere blinde på "best i test" Akurat når det gjelder colaen til Lidl, så var det 5-6 ungdommer som testet alle. Representerer det alle forbrukere.

synes ordet TEST er misvisende.

Du kan handle billig pulver og vaskemidler på alle butikker. På Nille får du en stor eske med pulver til 19.90 også disse andre billigbutikkene.

Det duger ikke. Lite pulver og mest fyllstoff.

Likeså store kanner med skyllemiddel og andre vaskeartikler.

Det er faktisk en sammenheng mellom hva du betaler og hva du får.

Det er det uansett hva du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akurat når det gjelder colaen til Lidl, så var det 5-6 ungdommer som testet alle. Representerer det alle forbrukere.

synes ordet TEST er misvisende.

Dette er feil!

Fra www.artoftaste.no og den aktuelle testen:

Testpanel

Testpanelet var satt sammen av følgende personer:

Ken Engebretsen, president i Den Norske Vinkelner Forening.

Anders Ellburg, kjøkkensjef ved restaurantene Maneo og Nobilis.

Magnus Forssell, kjøkkensjef ved Oslo Golfklubb, Bogstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvalitet først
Dette er feil!

Fra www.artoftaste.no og den aktuelle testen:

Testpanel

Testpanelet var satt sammen av følgende personer:

Ken Engebretsen, president i Den Norske Vinkelner Forening.

Anders Ellburg, kjøkkensjef ved restaurantene Maneo og Nobilis.

Magnus Forssell, kjøkkensjef ved Oslo Golfklubb, Bogstad.

Sorry, er testet de med ungdommer. Fra 12 år og oppover.

Du nevner tre personer,men er det nok? Skal de svare for forbrukeren?

Hvor de er sjef spiller ingen rolle.

Han som eier og driver to resturanter her jeg bor,han orker ikke den colaen!

Mine to naboer vil ikke ha den heller. Ikke jeg heller...Klart om tre personer står for den "offentlige" testen, så vil jo Lidl bruke for all det som det er verd.

Har du ikke sett anonnsen? BEST I TEST. Det er dette folk ser seg blinde på.

Dette gjelder mange produkter.

Et år så er det et merke, neste år et annet. Hvorfor ? Har produktet endret seg og blitt dårligere? Nei, det er andre personer som har testet. Da kan Lidl komme nederst på listen. Så hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at Sun er det beste til oppvaskmaskina!

De har et kjempebra merke i Spania (Calgonit tror jeg det heter, med en rød "ball" midt i), og den er super! Men gidder liksom ikke å frakte sånt fra Spania. ;)

Når det gjelder til vaskemaskin, så synes jeg First Price sitt vaskepulver er bra!

Jeg har en pappa som jobber med dagligvaretingtang (administrasjon), og han har fortalt at ofte er det de samme merkevarene inni, selv om det står noe annet utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er litt pysete når det gjelder vaskepulver, og kjøper enten Blenda eller Omo. Burde vel testet billigmerkene, men er redd for at de sliter mer på klærne. Ellers kjøper jeg håndsåpe fra First Price, fordi det er den jeg liker best, og så har jeg testet oppvaskmiddelet fra samme sted, men det var grusomt. Tilbake til Zalo igjen. Av oppvaskmaskinpulver bruker jeg det meste uten å se forskjell, men med vårt bruk (en gang hver 5 dag, cirka) er det ikke slik at det er store penger å spare uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilith: Jeg var også skeptisk til å bruke annet enn de vanlige merkene. Spesielt klær som man gjerne vil skal vare!

Men jeg har ikke hatt noen problemer med First Price sitt vaskepulver.

Du får prøve det på noen andre sine klær først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta
Du får prøve det på noen andre sine klær først. ;)

Jeg har et tilgjengelig offer. Han digger hvite t-skjorter, og de får gjerne til og med gå i trommelen :) Lukter det også OK?

Kanskje prøve First Price til hvitt, og Blenda eller annet til farget? eller er det billige til farget også pålitelig? Egentlig digger jeg å prøve billige ting, men ikke helt ved vaskepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd farge-tingen jeg.

Ja, luktet vanlig godt. :) Du får lukte utenpå posen også. ;)

First Price har egentlig mange fine produkter har jeg funnet ut, enda jeg er litt skeptisk til sånne billig-merker.

Pappa påstår at billig-Cola smaker det samme som ordentlig Coca Cola, men det gjør det IKKE! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare kjøpt håndsåpe av butikkene sine billigmerker når det gjelder rengjøring, og de er da like gode som andre.

Kjøper nesten bare billigbind, både First Price, Euroshop og coop sine er mye billigere enn Libresse, og like bra syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke lenger forskjellig middel til farge og hvitt jeg. Jeg ble fortalt at forskjellen mellom det som er beregnet på fargeog det som er beregnet på hvitt først blir gjeldende ved 60 grader. Ikke noe av mitt farget tøy skal ha 60 grader eller mer i alle fall. Liten avsporing, men det var jo snakk om farger og hvitt-pulver så....

Bruker beregnet på hvitt på alt, men dte var kanskje implisitt i det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...