amoreena Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Hei. Jeg lurte på hva man kaller personlighetsfortsyrrelsen Anti Social Personality Disorder på norsk?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Dyssosial pf i icd-systemet som helsevesenet bruker, pålegg fra WHO . Antisosial i DSM-systemet som USA bruker samt i forskning. Anonymkode: ea5fd...382 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Dyssosial personlighetsforstyrrelse.
amoreena Skrevet 7. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2020 6 timer siden, Uatskillelig skrev: Psykopati, på folkemunne. tror d er nerme sosiopati..🤔 men d betyr ingenting for jeg fikk svar 1
amoreena Skrevet 7. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dyssosial pf i icd-systemet som helsevesenet bruker, pålegg fra WHO . Antisosial i DSM-systemet som USA bruker samt i forskning. Anonymkode: ea5fd...382 Takk! Har hørt det fra amerikanske psykologer på youtube, og så hadde jeg glemt hva psykologen min kalte det på norsk
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Det stemmer at det er dyssosial personlighetsforstyrrelse, men jeg er usikker på om diagnosekriteriene er helt like da vi i Norge bruker diagnosesystemet ICD og de bruker DSM i USA. Men ganske likt er det Anonymkode: 90f62...2d8 2
amoreena Skrevet 7. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at det er dyssosial personlighetsforstyrrelse, men jeg er usikker på om diagnosekriteriene er helt like da vi i Norge bruker diagnosesystemet ICD og de bruker DSM i USA. Men ganske likt er det Anonymkode: 90f62...2d8 Det er ganske likt ja
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 Kan jeg spørre om dette gjelder deg selv? Vil du i så fall fortelle hvordan det er å være deg? Anonymkode: 49a02...29b
amoreena Skrevet 7. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om dette gjelder deg selv? Vil du i så fall fortelle hvordan det er å være deg? Anonymkode: 49a02...29b Hei! Jeg har ikke fått noe diagnose, men da jeg gikk til psykolog fortalte psykologen min at jeg har en god del symptomer på dpf! Da jeg er kun 16 år kunne jeg ikke få diagnosen fordi man må være 18+ for å få den. Jeg kan selvom fortelle litt: jeg opplever ofte at folk synes jeg har lite empati og sympati og at de synes det er litt ekkelt. I tillegg har jeg en ekstremt kort lunte og jeg elsker å gjøre folk sinna.. lyver en god del også og bryr meg ikke så mye om hva som skjer hvis jeg gjør noe andre synes er galt 2
~ Ada ~ Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 6 minutter siden, amoreena skrev: Hei! Jeg har ikke fått noe diagnose, men da jeg gikk til psykolog fortalte psykologen min at jeg har en god del symptomer på dpf! Da jeg er kun 16 år kunne jeg ikke få diagnosen fordi man må være 18+ for å få den. Jeg kan selvom fortelle litt: jeg opplever ofte at folk synes jeg har lite empati og sympati og at de synes det er litt ekkelt. I tillegg har jeg en ekstremt kort lunte og jeg elsker å gjøre folk sinna.. lyver en god del også og bryr meg ikke så mye om hva som skjer hvis jeg gjør noe andre synes er galt Tusen takk for svar. Hvordan har du det selv, med å være slik?
amoreena Skrevet 8. august 2020 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2020 28 minutter siden, Ada111 skrev: Tusen takk for svar. Hvordan har du det selv, med å være slik? Jeg har det bra, har slete med depresjon og angst som kommer og går, men blir veldig lei av at folk maser om at meningene mine er skumle og at ting jeg gjør er rart.. ser ikke noe galt med ting jeg interesserer meg i og mine meninger:) får også høre ofte at jeg er veldig narsissistisk, noe som tydeligvis er plagsom for noen 1
amoreena Skrevet 8. august 2020 Forfatter #14 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, Ada111 skrev: Ok, takk. Hva gjør deg glad/lykkelig? Det er ikke så mye som gjør meg ekstremt glad, har nesten glemt hvordan å være faktisk ordentlig glad føles, men når jeg ser på true crime videoer og videoer om psykologi på youtube kan jeg føle meg ganske glad tror jeg! er jo ikke sånn at jeg går og depper 24/7 hele året, kan jo le av vitser og av mennesker. normalt sett føler jeg meg helt ok tror jeg 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 37 minutter siden, amoreena skrev: Det er ikke så mye som gjør meg ekstremt glad, har nesten glemt hvordan å være faktisk ordentlig glad føles, men når jeg ser på true crime videoer og videoer om psykologi på youtube kan jeg føle meg ganske glad tror jeg! er jo ikke sånn at jeg går og depper 24/7 hele året, kan jo le av vitser og av mennesker. normalt sett føler jeg meg helt ok tror jeg Da anbefaler jeg podcast for deg. Truecrimepodden og skrekkpodden 😍😍😍 Anonymkode: 1c089...917
amoreena Skrevet 8. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da anbefaler jeg podcast for deg. Truecrimepodden og skrekkpodden 😍😍😍 Anonymkode: 1c089...917 takk!! har fått anbefalt dem mange ganger, men er ikke særlig fan av podcaster, blir fort kjedelig! men skal definitivt høre litt på dem og se om det er noe for meg:)
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Følges du opp av psykolog nå? Anonymkode: 030e7...ccb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 3 timer siden, amoreena skrev: takk!! har fått anbefalt dem mange ganger, men er ikke særlig fan av podcaster, blir fort kjedelig! men skal definitivt høre litt på dem og se om det er noe for meg:) Jeg liker disse ihvertfall. Aldri fått noe abtisosial diagnose stilt selv,Men jeg tror helt ærlig at jeg egentlig har det. Vil bare ikke innrømme det til folk. Jeg blir i hvert fall veldig inspirert av disse poddene 😉 Anonymkode: 1c089...917
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 4 timer siden, amoreena skrev: Det er ikke så mye som gjør meg ekstremt glad, har nesten glemt hvordan å være faktisk ordentlig glad føles, men når jeg ser på true crime videoer og videoer om psykologi på youtube kan jeg føle meg ganske glad tror jeg! er jo ikke sånn at jeg går og depper 24/7 hele året, kan jo le av vitser og av mennesker. normalt sett føler jeg meg helt ok tror jeg Forrrsten ts. Jeg har noen råd til deg. Du må gjøre det som gjør deg glad, uavhengig om det går på bekostning av andre mennesker. Hvis du bare gjør som alle andre sier og oppfører deg og er grei og snill vil du råtne oppninnvendig - det er derfor du føler deg deprimert. Du blir borte når du ikke følger deg selv. Anonymkode: 1c089...917
Gjest snødråpe Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 (endret) Tips til neste gang Google Anti Social Personality Disorder wiki Gå til wikipediasiden. Nede til venstre står det språk, deriblant norsk. Som regel finner du norsk på den siden og blir tatt direkte til den norske versjonen av det du vil lese om. Dette fungerer omvendt oggså. Om du vil vite hva sveits er på engelsk osv. 4 hours ago, amoreena said: takk!! har fått anbefalt dem mange ganger, men er ikke særlig fan av podcaster, blir fort kjedelig! men skal definitivt høre litt på dem og se om det er noe for meg:) Når du skriver takk og : ) gjør du det fordi du tenker den andre personen liker det, fordi du tenker det er høflig, fordi det er sånn du føler deg? Annet? Endret 8. august 2020 av snødråpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå