AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Noen som har erfaring med kodelås på ytterdøra? Med barn i hus.. Positive og negative mottas med takk 😊 Anonymkode: a0ec5...6b7
Palma Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Bare positivt. Kan og bruke brikke til og åpne om barnet ikke husker koden 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Vi er superfornøyd! Anonymkode: 65374...24a 6
-jk- Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Topp fornøyd med vår. Kjøp med Verisure-modulen så kan du programmere alt fra PC og fjernåpne døren(e) fra mobiltelefonen ved behov. Vi har 3 slike låser, på hoveddør, kjøkkeninngang og bod. Alle styres fra samme sted. 6
cleangal Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Kjempefornøyd. Ingen som låser seg ute lenger. Og siden den har mulighet for smekkås-funksjon er det heller ingen som glemmer å låse. Da vi var på ferie og jordfeilbryteren slo ut var det veldig greit å lage en engangskode til naboen med mobilen slik at han kom seg inn og leieboeren fikk strømmen tilbake. 6
Blålilla Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Lureste vi har gjort. Så slipper jeg stresse med at et av barna har glemt nøkkel f eks. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Gjør det! Det er det eneste jeg har å si om saken, akkurat fordi jeg har barn. 😄 Anonymkode: 82dcc...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Jeg har ikke barn selv, men broren min med to barn i skolealder, er storfornøyd med sin kodelås. Særlig ene sønnen hans er ganske distré og kan fort glemme å ta med seg nøkkel, så det har blitt mye enklere for både barn og voksne etter de fikk denne låsen installert. Det er også en ekstra sikkerhet i å kunne lage midlertidige koder når man feks er på ferie dersom noe skulle skje, og mye mer lettvint hvis noen feks skal inn og vanne planter eller noe sånt enn å måtte ordne med ekstranøkkel Jeg er også veldig fornøyd med min egen kodelås, for jeg er også en sånn som har mye lettere for å huske en kode enn en fysisk nøkkel. Lurer på hvor nevøen min har det fra... Foreldrene mine har også skaffet seg en nå nylig, og de synes det er veldig praktisk. Pappa har stilt inn deres slik at den spiller av en liten lyd når døren låser, så slipper han å dobbelsjekke at døra er skikkelig lukket og låst bak ham når han kommer hjem og kanskje har hendene fulle med bæreposer eller noe sånt. Småting i hverdagen som blir bittelitt enklere Anonymkode: bdccf...17c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Vi har hatt kodelås i mange år, og er kjempefornøyd😀 Ingen som glemmer nøkkel mer, døra er alltid låst, lett å gi andre tilgang til huset hvis noe skjer når man er bortreist, kodebrikke du kan bruke hvis barna er for små til å taste koden, den varsler fra når det er på tide å bytte batteri. Har ingenting negativt å si om det. Anonymkode: 753a3...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 Helt genialt Anonymkode: 0207f...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Strålende fornøyd. Har dyr som må passes, og planter som må vannes, når vi er på reise. Og vi har litt hjelp i huset nå og da mens vi er på jobb. Nå kan vi ha individuelle koder, stenge koder, se hvem som har vært der hvor lenge, ha tidsbegrensede koder, med mer. I stedet for styr med utlån av nøkkel, nøkkel under matte, og alt det der. Og man slipper å dra med seg nøkkel på joggetur, eller glemme å låse dør, eller låse seg ute. Husker jeg jobbet i hagen en gang, mannen dro på joggetur og låste døra uten å tenke seg om, og med det var jeg utelåst fra eget hus i en drøy time. Anonymkode: bc967...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Er dere ikke redde for at innbruddstyver lett kan komme seg inn? De er jo nokså enkle å hacke disse greiene. Anonymkode: 4f261...f44 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 lett å hacke Anonymkode: b4d0b...006 2
Nuttinutta Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere ikke redde for at innbruddstyver lett kan komme seg inn? De er jo nokså enkle å hacke disse greiene. Anonymkode: 4f261...f44 Vår gikk i vranglås en gang. Det tok to låsesmeder over tre timer å komme seg inn. Så ikke veldig bekymret 😅 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 Venninna mi har gjemt en liten nøkkelboks med kode i hagen. Der ligger nøkkelen til døra. Funker det også vil jeg tro. Anonymkode: ad99a...d18 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi har gjemt en liten nøkkelboks med kode i hagen. Der ligger nøkkelen til døra. Funker det også vil jeg tro. Anonymkode: ad99a...d18 Joda, den gjør det. For den dagen kommer at batteriene er tomme til elektronikken. Den varsler når det er på tide å skifte, men blir det oversett må en ha et 9V batteri tilgjengelig for å nødåpne låsen utenifra. Fint og fjongt med all verdens elektroduppedingser, men det enkle er ofte det beste Anonymkode: a97fe...3f7
Hmmmmmm Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi har gjemt en liten nøkkelboks med kode i hagen. Der ligger nøkkelen til døra. Funker det også vil jeg tro. Anonymkode: ad99a...d18 Jeg gjorde det. Hadde kodelås på døra, så trengte egentlig ikke det. Men som ekstra sikkerhet, så la jeg en nøkkel i en fake stein. Men når jeg solgte huset, husket jeg ikke lenger hvor jeg hadde lagt den🤪 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi har gjemt en liten nøkkelboks med kode i hagen. Der ligger nøkkelen til døra. Funker det også vil jeg tro. Anonymkode: ad99a...d18 Vi hadde en slik fastmontert på veggen tidligere. Men - kodelås på døra er tusen ganger bedre. Har også en slik som vet at det er jeg som kommer om jeg har med telefonen min. Og den slår av alarmen automatisk. Utrolig praktisk. Dette med innbruddstyver, som nevnt over, vil de inn, så kommer de seg inn. Gjennom vindu bak huset, eller terrassedør. I så tilfelle uler alarmen godt nok til å varsle hele nabolaget. Anonymkode: bc967...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, den gjør det. For den dagen kommer at batteriene er tomme til elektronikken. Den varsler når det er på tide å skifte, men blir det oversett må en ha et 9V batteri tilgjengelig for å nødåpne låsen utenifra. Fint og fjongt med all verdens elektroduppedingser, men det enkle er ofte det beste Anonymkode: a97fe...3f7 De kommer jo med ørten påminnelser før den faktisk er tom for batteri, så man skal være ytterst sløv dersom man ikke har det på plass innen den er tom for batteri 🤭 Anonymkode: e8408...369
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Vi bygget hus for seks år siden, og har kodelås (den som er avbildet) på døra helt fra da. Barna var 3 og 5 da vi flyttet inn, og begge har alltid husket koden. Vi bytter koden nå og da, sånn for sikkerhets skyld. Dersom vi skal ha håndverkere inn når ingen er hjemme, setter vi opp en midlertidig kode for vedkommende. Utrolig enkelt! Ellers går det fortere å taste inn koden enn å fikle ned nøkler, og det er spesielt greit i drittvær. Greit at den sier ifra når batterinivå er lavt også. Veldig godt fornøyd 😊 Anonymkode: 7531a...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå