AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Hallo Dette er mitt andre svangerskap og jeg kjenner kvalmen ganske sterkt denne gangen... Jeg sliter derfor veldig med å ta tabletter, så jeg tar noen ganger flytende multivitamin. Men så er det denne folsyra da, bittesmå tabletter, men jeg brekker meg og drøyer og drøyer det. Så har jeg glemt å ta de to ganger. Er det farlig? Er i uke ti nå.. Hvor lenge varer kvalmen og trøttheten? Anonymkode: 56628...5b3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 To ganger er helt, fullstendig uproblematisk. De fleste begynner å kjenne en bedring rundt uke 16.. Anonymkode: 03c64...993
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Les deg opp om hvorfor du tar folsyre og anatomi. Det er for å unngå ryggmarksbrokk. Ryggmargen er nå for lengst lukket. Du skal bare ta fol til 12 uansett, og det er fra du blir gravid til ca uke 6 det er viktig for kvinner som har lite folk i kosten. Anonymkode: a2855...7c0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp om hvorfor du tar folsyre og anatomi. Det er for å unngå ryggmarksbrokk. Ryggmargen er nå for lengst lukket. Du skal bare ta fol til 12 uansett, og det er fra du blir gravid til ca uke 6 det er viktig for kvinner som har lite folk i kosten. Anonymkode: a2855...7c0 Jeg vet hvorfor, men jeg sliter likevel med å svelge tabletter. Har nok hatt for lite pga mangelfullt kosthold, så kjøpte med en gang jeg fikk positiv test 😊 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: To ganger er helt, fullstendig uproblematisk. De fleste begynner å kjenne en bedring rundt uke 16.. Anonymkode: 03c64...993 Takk for svar 😊 Anonymkode: 56628...5b3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hvorfor, men jeg sliter likevel med å svelge tabletter. Har nok hatt for lite pga mangelfullt kosthold, så kjøpte med en gang jeg fikk positiv test 😊 Takk for svar 😊 Anonymkode: 56628...5b3 Ok, så du tar pga mangel også? Ikke bare pga graviditet? Er det vanlig 400 ug du tar? Hvis du ser på multivitaminet er det veldig sannsynlig at der er fol der og. Vanligvis 200ug. Hvis du ikke trenger masse ekstra pga mangel, bør det være enkelt for deg å få 200ug fra kosten. Anonymkode: a2855...7c0
RockyRose Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Har du prøvd med yoghurt? Eg tek graviditetsvitaminar, men slit også med det pga kvalmen. Eg må ta 1 og 1 på ei skei med maasse yoghurt
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 På 7.8.2020 den 15.56, AnonymBruker skrev: Ok, så du tar pga mangel også? Ikke bare pga graviditet? Er det vanlig 400 ug du tar? Hvis du ser på multivitaminet er det veldig sannsynlig at der er fol der og. Vanligvis 200ug. Hvis du ikke trenger masse ekstra pga mangel, bør det være enkelt for deg å få 200ug fra kosten. Anonymkode: a2855...7c0 Jeg tar den man kjøper på apoteket fordi det er anbefalt med folsyre før man blir gravid. Jeg hr brukt to år på det, så tenkte jeg ikke gadd å ta noe før jeg ble gravid. Så Ble jeg det og kjøpte en boks med det. Ikke fordi jeg vet st jeg har mangler, men fordi jeg har et dårlig kosthold og bedre med litt enn ingenting. Anonymkode: 56628...5b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå