Gå til innhold

Er jeg en alt for snill kunde eller er andre kunder kravstore?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt inspirert av en annen tråd jeg leste her om ei som ville reklamere på en bh som viet seg ut etter å ha brukt den. 

Hender seg jeg bytter i størrelse fordi plagget ble for lite eller stort, men da er plagget kun prøvd kjapt på og alt av lapper sitter fremdeles på og jeg har kvitteringen. Tror aldri jeg har gått tilbake med brukte klær for å klage på det, men registrerer jo når jeg står i kø rundt om kring at det er veldig vanlig. Jeg hører folk klager på farger som falmer for fort etter vask, jeans hvor stretchen er ødelagt etter vask osv, barneklær som tålte for lite før det gikk hull på det/ble slitt osv. 

Jeg har kastet eller gitt bort mange bher som jeg endte opp med å ikke bli fornøyd med pga diverse ting, f.eks at de utvider seg for fort. Men jeg hadde aldri orket å dra tilbake for å klage, jeg er mer sånn at jeg tenker "Jaja, da kjøper jeg ikke denne typen neste gang". Jeans som blir slakke for fort de bruker jeg som sløvebukse hjemme eller malebukse mens jeg pusser opp. 

Dette er kanskje for "snilt" av meg, men har til og med funnet defekter som hull o.l i klær som jeg nettopp har kjøpt. Og da syr jeg igjen hullet eller lapper den 🙈 dette kan være både ting jeg har kjøpt på salg eller dyre ting til full pris hehe. 

Så jeg lurer på, er jeg alt for snill? Hvordan er dere når det kommer til dette tema? Jeg er hverken fattig eller rik, så det handler ikke om at jeg har råd til å kjøpe klær som er ødelagt eller har defekt, jeg bare orker ikke det styret med å gå tilbake, masse kvitteringer og signeringer frem og tilbake osv 😂

Anonymkode: c8323...c1a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er en drøm for butikkansatte. 

Anonymkode: 1d595...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klager. Jeg synes du er for snill. Når man kjøper en vare, skal den holden en viss kvalitet. Om jeg kjøper billig-billig, forventer jeg ikke så mye, men om jeg har betalt dyrt for en vare, og kvaliteten viser seg å være rævva, så klager jeg. Ellers slipper jo butikkene unna med å lure kundene, og det er ikke greit. Om ingen sier ifra, blir det heller ingen endring. 

Anonymkode: 3521a...919

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn som deg, klager eller bytter aldri. Går det i stykker eller noe sånt så gå går det i søpla. Jeg er glad jeg ikke har regnet ut hvor store summer jeg har brukt på bomkjøp.
Når jeg jobbet i en kosmetikkbutikk en periode ble jeg overrasket over hvor mye(lite) enkelte klagde på eller ville bytte pga ditt og datt. 

Anonymkode: fc5ee...92a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal klage når det er grunn for det men å klage på at badedrakten til 299,- begynner å bli slapp etter et års ukentlig bruk i basseng, at 15denier strømpebukse kun holder en kveld, eller at plagg med stretch mister elastisitet etter utallige runder i maskin med skyllemiddel det er bare for dumt! 

Men klag når det er grunn som eksempelvis hull i helt nyinnkjøpte klær!

Anonymkode: 77e61...c47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dessverre en marerittkunde🙈 er veldig pirkete, og hvis jeg finner en minste feil så klager jeg - spesielt på varene som er litt kostbare. 

Anonymkode: 97399...48f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt ok å klage når ting ikke holder til forventningene, uansett hva det er, men det kommer jo litt an på hvordan man gjør det. Er man sur og tverr og kjefter på den butikkansatte som om de er personlig ansvarlig for en fabrikkfeil er patetisk. Så jeg sier klag gjerne, men ta med vanlig folkeskikk.

Anonymkode: 5358c...f5b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt ok å klage når ting ikke holder til forventningene, uansett hva det er, men det kommer jo litt an på hvordan man gjør det. Er man sur og tverr og kjefter på den butikkansatte som om de er personlig ansvarlig for en fabrikkfeil er patetisk. Så jeg sier klag gjerne, men ta med vanlig folkeskikk.

Anonymkode: 5358c...f5b

Enig i dette! Har alt å si hvordan man oppfører seg, og sier ting. 

Anonymkode: 97399...48f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det i det minste er viktig å opplyse om at det har gått i stykker etter veldig kort tids bruk, det fordi at om det gjelder flere så er det kanskje en feil som må rettes, og da er det jo fint at det trekkes og rettes på. 

Anonymkode: 07c1a...88d

Skrevet

Du høres nok litt for snill ut. Etter mange år i butikk synes jeg det var hyggelig å lese innlegget ditt faktisk, det er så mange som klager for alt mulig og lar det gå hardt utover den ansatte bak kassa. Det er selvfølgelig ikke vår feil. En god og hyggelig kunde kan ende opp med ny vare selv om det ikke er en godkjent reklamasjon fordi butikken vil beholde kundeforholdet. Det gjør vi selvsagt ikke for kunder som oppfører seg stygt mot oss.

Dette med jeans som mister stretch, farger som falmer og sånn er sjeldent en godkjent sak fordi det oftest betyr at plagget har blitt vasket feil. Dette gjelder også krymping, mange klager på at ullgenseren plutselig kan passe hunden deres etter å ha vasket den i maskin med sentrifugering.. Det er veldig mange som burde satt seg inn i hva som egentlig er godkjente reklamasjoner og ikke. Det skader absolutt ikke å spørre butikken, men da er det best å være hyggelig og ålreit og man må tåle et nei. Nå har jeg jobbet i mer eksklusive butikker så vårt system er nok litt annerledes, venninner som jobber i billigere kjedebutikker sier at de godkjenner det meste siden de har råd til å ta tapet.

Anonymkode: 58868...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...