Gå til innhold

Hva "ser du etter" når du skal velge frisør? Bør man pynte seg som frisør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) 

Jeg går på frisørskole til høsten og har noen spørsmål til dere. Hvilke kriterier har du når du skal til en ny frisør? Bestiller du time på nett, over telefon eller i salongen? Liker du å velge frisør selv eller å bli satt opp hos en tilfeldig?

I klassen min er det stort sett bare jenter. De aller, aller fleste bruker mye sminke, selvbruning, osv. Det gjør ikke jeg. Jeg bruker kun mascara og litt gjennomsiktig brynsgele. Føler selv at jeg ikke trenger noe mer til hverdags. Tidligere har jeg jobbet i klesbutikk og har ikke tenkt noe mer over dette. Når det er sagt, er jeg glad i å bruke fine klær og smykker.

I en hektisk hverdag med barn er det gull verdt å ha en enkel makeup. Men hva mener dere? Syns dere at frisører bør bruke ekstra tid på å se "presentable" ut med sminke, eller tenker dere ikke over det? Føler at jeg skiller meg ut veldig i klassen. Bryr meg i utgangspunktet ikke så mye om det, men det er interessant å høre hva andre mener :) 

Anonymkode: a5e1a...872

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klær eller sminke betyr lite.  Jeg ser kun på håret til frisøren. 

Ser håret ditt ut som et kråkereier da snur jeg i døra. 

Jeg bestiller kun time hos de som tar godt vare på håret sitt. 

Hun som farger håret mitt valgte jeg på pga hvordan hun selv farger håret. 

Anonymkode: 0a56a...77e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke bare på frisøren, men også salongen. Bør være rent og ryddig, og ikke forstyrrende farger/interiør.

Anonymkode: 1b0e2...f3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heller en frisør som ser naturlig ut enn en som bruker mye selvbruning/ser kunstig brun ut og mye sminke. Det er ikke en look jeg selv vil ha, og vil da heller ikke gå til en slik frisør.

Anonymkode: 1b0e2...f3c

• Liker 5
Skrevet

Nå er jeg sjeldent hos frisør, kanskje én gang hvert andre år. Jeg synes det er veldig refreshing å se unge jenter uten et tonn med sminke, som jobber i frisørsalong. Akkurat dette bryr jeg meg ingenting om. Vanligvis booker jeg på nett, eller så går jeg innom til drop-in. At du ser velstelt ut er det viktigste - velstelt betyr ikke mye sminke, men at du har børstet håret og ikke ser ut som om du nettopp har stått opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frisør skal ikke ha lange, kunstige negler! Velstelt og uten mye lukt, altså ikke svette, men heller ikke mye parfyme. Har ikke tid selv til mye sminke i hverdagen, og tenker at andre som er opptatt av det selv kanskje dømmer meg som ikke har det. 

Anonymkode: c989d...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Superpynta frisører virker egentlig mer skremmende enn tillitvekkende på meg. Samme med de som er altfor krampaktig hippe og kule i en ekstremt fancy salong. 

Frisøren bør være velstelt og se ut til å ha evnen til å ta vare på håret sitt selv. I den salongen jeg går jobber det fire frisører. Jeg unngår konsekvent ei av dem, rett og slett fordi håret hennes ser ustelt ut. Hvorfor skal en frisør med stygg ettervekst og håret klint opp i en palme eller dult slippe til oppi hodet mitt? 

Anonymkode: 2899a...f95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger frisør ut fra kjemi når vi snakker, og hvor fornøyd jeg blir med resultatet. Hvordan hun kler ser er meg likegyldig 😀

Anonymkode: 708d2...2a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En som ser ut til å ta godt vare på håret sitt, og ikke sånn bustete dotter med masse striper i. Orker ikke det.. 

Men veldig sjeldent jeg går til frisør. 

Anonymkode: cac5b...343

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hårfrisyren ikke er skikkelig stygg (altså ikke velstelt, eller fettete) så ser jeg egentlig bare på håret som en indikasjon på hvilken stil frisøren har. Ellers foretrekker jeg din stil, heller det enn miss Hawaiian Tropic-kandidater.

Jeg klipper meg ofte og har prøvd litt forskjellige frisører her i byen. Hun jeg til slutt "slo meg til ro med" passer min personlighet ift prating, og hun skjønner hva jeg trenger og hvordan jeg vil ha det. I tillegg kan hun komme med tips om hva som kan kle meg.

Bare vær deg selv og bli dyktig i jobben din, så går det bra 😊 Og forresten, jeg bestiller time på app, veldig enkelt.

Anonymkode: b479b...a7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min frisør trenger ikke bruke sminke. Men om håret virker kjedelig og dårlig stelt så kan det være grunn til å velge en annen. 

De beste frisørene jeg er borti er de som kan se ansiktet mitt og komme med forslag om jeg ber om det. Faglig dyktighet og trygghet i faget sitt.

Prisen har også mye å si. 

Anonymkode: 12d39...432

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pen på håret er en selvfølge.. men hater når unge frisører er mest opptatt av å se seg selv i speilet og fikse sitt eget hår. 
Normalt stelt er mer enn nok for meg. 

Anonymkode: e57b0...973

• Liker 1
Skrevet

Jeg styrer unna veldig pyntede frisører med mindre noen er blitt spesielt anbefalt - men det er kun fordi jeg er veldig lite pyntet selv. Er vel ingen egentlig grunn til dette, men er nå blitt sånn.

Jeg har kort hår, så går gjerne for noen som har det selv (ikke så mange av de) - eller forhører meg i forkant om hvem i en salong som føler seg mest komfortabel med å klippe veldig kort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Sheik skrev:

Snip

- velstelt betyr ikke mye sminke, men at du har børstet håret og ikke ser ut som om du nettopp har stått opp.

Børste håret er ikke alltid like pent om man har krøller 🤣😂😅

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Børste håret er ikke alltid like pent om man har krøller 🤣😂😅

Det vet jeg dessverre ingenting om da jeg har ufattelig stritt hår 😂

Skrevet

Det viktigeste er kommunaksjonen, ikke hvordan de selv ser ut. 

AnonymBruker
Skrevet

En moderne men klassisk stell er et stort pluss. Mye sminke trekker ned. 

Anonymkode: 79175...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Driter i hvordan de ser ut, men pleier å sjekke før og etterbilder av kunder de har hatt på frisørens side på f.eks insta eller Facebook. 

Mange frisører som er dårlige på spesielt klipp, det sees på bilder hvis man kikker litt rundt på nett. 

Anonymkode: f185a...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Ser på før og etterbilder på sosiale medier. 

Anonymkode: 0711a...f7e

• Liker 1
Skrevet

De to frisørene jeg har brukt gjennom tidene jeg har vært mest fornøyd med har begge visst hvordan jeg vil ha frisyren. Selvfølgelig spurt de første gangene, men deretter bare konstatert at jeg vil ha det som vanlig. 
Hun ene presenterte seg og håndhilste også første gang jeg klippet meg hos henne. Eneste gang jeg har opplevd. Satt stor pris på det. Nå er ikke det aktuelt akkurat nå pga korona, men det blir vel andre tider. Og man kan uansett si navnet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...