Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Jeg spør fordi jeg hørte om noen som skulle handler klær, og ble overrasket da det ble trukket ca. kr. 10 000,- for en topp og et skjørt! Det hadde aldri skjedd med meg! Vet alltid hva ting koster før jeg går i kassen jeg. Er det unormalt? Det er ikke alltid jeg vet mtp dagligvarer da, om jeg har handlet mye. Men da handler jeg jo stort sett det samme, og det varierer ikke så mye.
Gjest Bellatrix Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Jeg vet nesten alltid hva ting koster, ja. Påøret. Men nå er jeg litt tallfiksert også.
Pleier Skrevet 15. juli 2005 #3 Skrevet 15. juli 2005 Dagligvarer er jeg ikke alltid helt sikker på. Men f.eks klær så gjør jeg alltid overslag et par ganger før jeg kommer til kassen. Og jeg ser alltid på prislappen.
Diaz Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 Har en merklig evne til å huske priser...muligens fordi jeg er gammel kjøpmannsdatter :sjarmør: Så her vet jeg hva det meste koster når jeg ankommer kassen ..
vixen Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Matvarehandling og hva det vil koste vet jeg nok ikke før alt er slått inn... Men ellers har jeg stort sett full kontroll på hva ting koster. -viXen-
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Ja klær og større ting slik som kjøkkenmaskiner, dvdspiller osv ser jeg alltid på prisen på før jeg betaler nettopp fordi jeg vil unngå en slik situasjon som du beskriver. Dagligvarer ser jeg ikke alltid så nøye på, men nå er det nå begrenset hvor mye et kålhode kan koste og da.
Morea Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Ikke alltid i matbutikken. Men kjøper aldri enorme mengder uansett. Når det gjelder klær og sånt så ser jeg jo på prislappen slik at jeg vet at jeg har råd, men vet det sjelden nøyaktig. Men "Ups, 10.000 kroner." Der har jeg aldri vært.
Malama Skrevet 15. juli 2005 #8 Skrevet 15. juli 2005 Ja, jeg vet hva klær koster før jeg går til kassa. Jeg har ikke alltid full kontroll på matvarer, men sånn ca vet jeg det i alle fall, med mindre det er lørdagshandelen, da vet jeg ikke, for sa handler vi inn til hele uka, både jeg og sambo plukker varer, og det er alltid han som betaler, derfor har jeg ikke merka meg hva vi ca handlr for hver lørdag. Men bortsett fra det, så vet jeg stort sett alltid sånn ca hva det vil koste meg når jeg kommer til kassa, og alltid ved klær. Titter alltid på prislappen, og vurderer hva jeg skal kjøpe.
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #9 Skrevet 15. juli 2005 Jeg sjekker prisen på de aller fleste varer. Eneste stedet jeg kan bli litt mer slepphendt, er i parfymerier, der jeg ikke bryr meg om den nøyaktige prisen (men jeg vet jo sånn cirka uansett, hvis ikke spør jeg). Når det gjelder matvarer, vet jeg hva det meste som jeg handler på regelmessig basis koster.
Gjest Milah Skrevet 15. juli 2005 #10 Skrevet 15. juli 2005 Dagligvarer er jeg ikke alltid helt sikker på. Men f.eks klær så gjør jeg alltid overslag et par ganger før jeg kommer til kassen. Og jeg ser alltid på prislappen. ← Det gjør jeg også. Har aldri opplevd at jeg skulle betale og ikke hadde dekning på kontoen eller noe slik. For det er det ultimate marerittet mitt..
Soul Skrevet 15. juli 2005 #11 Skrevet 15. juli 2005 Ja, jeg pleier å ha sånn noenlunde oversikt før jeg går til kassa, ser alltid på prislapper og irriterer meg hvis jeg ikke finner prisen.. Og som dere sier, matvarer man handler ofte husker man jo fra gang til gang.
Gjest Madeline Skrevet 15. juli 2005 #13 Skrevet 15. juli 2005 Jeg gjør alltid et prisoverslag før jeg betaler. Det gjelder både dagligvarer og større ting. Jeg har mange ganger oppdaget at det har blitt slått inn feil beløp og det oppdager jeg fort hvis summen i kassen avviker en del fra prisoverslaget mitt.
blomst<3 Skrevet 15. juli 2005 #14 Skrevet 15. juli 2005 Når jeg f.eks kjøper klær sjekker jeg som regel prisen på hvert enkelt plagg jeg kjøper. Pleier ikke alltid å regne ut summen av alle plaggene, men pleier jo å ha en viss følelse. Har aldri fått noen store overalskelser.
Cr@sh Skrevet 15. juli 2005 #15 Skrevet 15. juli 2005 Men "Ups, 10.000 kroner." Der har jeg aldri vært. ← Nei, ikke jeg heller!
Pasha Skrevet 15. juli 2005 #16 Skrevet 15. juli 2005 gjør t overslag på det emste jeg handler.. unntaket er på daglivarer (klart kjøper ejg melk og brød vet jeg jo prisen på det da)
Arkana Skrevet 15. juli 2005 #17 Skrevet 15. juli 2005 Dagligvarer bryr jeg meg ikke om hva koster, der kjøper jeg det jeg vil ha. Men andre, litt dyrere ting, som klær og sko sjekker jeg prisen på først.
mrs williams Skrevet 15. juli 2005 #18 Skrevet 15. juli 2005 Nei ikke når jeg handler mye men kansje av og til når jeg handler en eller to ting Må kansje skjerpe meg litt på det området...
Edie Skrevet 15. juli 2005 #20 Skrevet 15. juli 2005 På matvarer sjekker jeg aldri prisen (holdbarhetsdatoen derimot...) På ting som sko, klær, møbler og andre ting til hjemmet har sånn noenlunde oversikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå