AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3JW8eL/slik-vil-bent-hie-bremse-koronasmitten Anonymkode: 186e0...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Det er da ikke noe nytt. De har jo hele tiden sagt: 'anbefaler ikke med mindre det er strengt nødvendig. ' Så lenge det er åpent og ikke karantene ved retur, vil folk reise. Lenge leve MEG MEG MEG Anonymkode: cc107...287 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke noe nytt. De har jo hele tiden sagt: 'anbefaler ikke med mindre det er strengt nødvendig. ' Så lenge det er åpent og ikke karantene ved retur, vil folk reise. Lenge leve MEG MEG MEG Anonymkode: cc107...287 Feil. Frem til nå har grønne land vært unntak fra anbefalingen om å ikke reise unødvendig. Dermed har jeg reist, fordi jeg selv har vurdert at det har vært trygt. Nå anbefales det ikke å reise, da trenden er økende også i grønne land, da innretter jeg meg etter det da jeg igjen er enig i vurderingen. Du vet, det er en grunn til at ting blir overskrift i VG, det er fordi det er en endring i retningslinjene. Anonymkode: c2bf5...196 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er da ikke noe nytt. De har jo hele tiden sagt: 'anbefaler ikke med mindre det er strengt nødvendig. ' Så lenge det er åpent og ikke karantene ved retur, vil folk reise. Lenge leve MEG MEG MEG Anonymkode: cc107...287 Ikke noe galt med det. Skal være lov å kose seg på ferie etter å ha jobba og slitt. Hadde selv en flott tur utenlands denne sommeren, med mye bading, vin og mat. Finnes ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: 79bb4...075 4
anonym 4545 Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe galt med det. Skal være lov å kose seg på ferie etter å ha jobba og slitt. Hadde selv en flott tur utenlands denne sommeren, med mye bading, vin og mat. Finnes ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: 79bb4...075 Slike holdninger/uttalelser ødelegger dugnadsånden vi man ha i fellesskap for å minimere smitten har i landet. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe galt med det. Skal være lov å kose seg på ferie etter å ha jobba og slitt. Hadde selv en flott tur utenlands denne sommeren, med mye bading, vin og mat. Finnes ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: 79bb4...075 Samme her. Fløy med munnbind, ble hentet av en bil på flyplassen og kjørt ut til en privat leilighet, fikk mat på rommet og har ikke hatt kontakt med andre mennesker. Bare sol og avslapning. Forstår at ikke alle reiser på den måten, men for de som gjør det er det helt kurant. Anonymkode: 58c05...a12 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke noe nytt. De har jo hele tiden sagt: 'anbefaler ikke med mindre det er strengt nødvendig. ' Så lenge det er åpent og ikke karantene ved retur, vil folk reise. Lenge leve MEG MEG MEG Anonymkode: cc107...287 Nei, det er ikke nytt. Men nå er det presisert på en måte som ikke kan kveruleres vekk. Anonymkode: 186e0...3d8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 5 minutter siden, Fuglemor skrev: Gjelder det Sverige også? Er Sverige i Norge? Anonymkode: 84133...196 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 45 minutter siden, anonym 4545 said: Slike holdninger/uttalelser ødelegger dugnadsånden vi man ha i fellesskap for å minimere smitten har i landet. Du får gneldre til noen som bryr seg. Anonymkode: 79bb4...075 2
Fuglemor Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er Sverige i Norge? Anonymkode: 84133...196 😂
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 Det er som å skvette vann på gåsa........ Lyden blir nok den samme som før; "Det er jo ikke forbudt, jeg har ikke gjort noe galt. Det var en helt nødvendig reise , for å få sol . Det var helt nødvendig å reise for å handle alkohol , kjøtt etc. " Anbefales IKKE og nødvendig/unødvendig, har mistet sin betydning i mange sin språkforståelse tydeligvis. Og noen tror vi lever i et diktatur, der loven følges slavisk, det som er lov MÅ man gjøre, for det er jo ikke forbudt. Tenke selv, det slipper de. Anonymkode: 90d76...4fe
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 På jobben min er det 10 dager karantene om du har vært i utlandet uansett om det er rødt eller grønt. Så vi kan ikke dra med mindre noen har mye ferie igjen. Men, vi er her for deg! Anonymkode: dad99...f0a 1
Loff77 Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke nytt. Men nå er det presisert på en måte som ikke kan kveruleres vekk. Anonymkode: 186e0...3d8 Er ingen forandring av reiseråd foreløpig:Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 20. august. Et unntak ble gjort 15. juni for nordiske land som tilfredsstiller visse smittekrav. Fra og med 15. juli er det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller disse smittekravene. Se hvert enkelt land for blant annet sikkerhetsinformasjon, innreisebestemmelser og relevant informasjon om landets helsetilbud.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 1 time siden, Fuglemor skrev: Gjelder det Sverige også? Sverige har egne reiseråd, eller hva tenkte du på? Anonymkode: dbc93...91c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 Spiller ingen rolle hva som anbefales, så lenge det er mulig så kommer egoistiske idioter til å gjøre det! Fy faen så utrolig selvsentrerte folk er som ikke klarer å holde seg hjemme mens det er en faens pandemi. Det er så skammelig at jeg spyr av folk! Anonymkode: 20e30...ae5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle hva som anbefales, så lenge det er mulig så kommer egoistiske idioter til å gjøre det! Fy faen så utrolig selvsentrerte folk er som ikke klarer å holde seg hjemme mens det er en faens pandemi. Det er så skammelig at jeg spyr av folk! Anonymkode: 20e30...ae5 Enig! Folk ønsker seg en detaljert liste over hva de kan/ikke kan. Folk har mistet evnen til å tenke selv. Ønsker folk et diktatur? Anonymkode: 61b20...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Enig! Folk ønsker seg en detaljert liste over hva de kan/ikke kan. Folk har mistet evnen til å tenke selv. Ønsker folk et diktatur? Anonymkode: 61b20...2c3 Ja, veldig mange på kg ønsker seg det i hvert fall. Anonymkode: 04f75...055 2
Søgni Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette. Søgni, mod.
Anbefalte innlegg