Gå til innhold

Å prate om sex i et forhold - tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke kommentarer som «slå opp» eller «hvorfor er dere sammen». Tips og råd om hvordan man kan ta opp temaet derimot. Forholdet er veldig bra sett bort fra lite eksisterende sexliv. Annen fakta om oss: 1) jeg er høygravid og vi venter vårt første barn. 2) Nei jeg har ikke est ut. 3) Han er godt voksen så begynner å lure på om testosteron-nivåene er lave?!!

Det jeg føler er problemet er at vi for det første har sex alt for sjeldent (greit nok jeg er gravid nå, så det er Ok, men er snakk om 3 mnd siden og for min del kunne vi hatt det kanskje 1-2 g i måneden nå). Samtidig så har vi det sjeldent selv når jeg ikke er gravid. Føler det ofte må settes på plan og at jeg maser. Det kan fort gå 2-3 uker uten at han tar noe initiativ.

Når jeg tar opp temaet så får jeg høre at det er fordi jeg sover lenger enn han og ikke er gira på morgensex (ja, morgensex er ikke min favoritt, men nå har han egentlig ikke tatt initiativ til det heller da) eller at «jeg ikke må mase». 

Det jeg gjerne skulle sagt til han er:

- for all del, vi kan gjerne ha en quickie på morgen og jeg står gjerne opp like tidlig som han bare for å få det til, men trenger noe mer enn det også av og til. Føler ikke at jeg får såå mye ut av å prøve å tvinge meg til å bli kåt på kommando. Kunne tenkt meg at vi satte av litt mer tid til det, inkl skikkelig oppvarming.

- sex trenger jo ikke være penetrering. Vet jo at han ronker av og til (alle menn gjør jo det?!), så kan ikke skjønne at han ikke vil ha en hjelpende hånd eller BJ typ noensinne.. Selv sistnevnte er det jeg som må mase meg til (3 mnd siden også her). 

- jeg savner at han «har lyst på meg». Føler han ca aldri har lyst på meg. Vi kysser jo etc, men han har jo aldri lyst på mer enn det. Kaller det mas om jeg prøver meg.

😓😢😭

Anonymkode: b8354...12b

Videoannonse
Annonse
Gjest MrTeddy29
Skrevet

Hei og hå til deg!

Her høres det ut som dere mangler en stor kommunikasjons del i forholdet.

Det er dessverre ikke alle mannfolk som liker og ha sex ofte, og mange er ganske kjedelige på den delen dessverre.

Selvfølgelig skal dette gå begge veier at begge tar initiativet, det er helt normalt. 

Det jeg ville gjort er og sagt ifra at du også har et behov for og bli tilfredsstilt og at du vil gjerne ha litt mere "Kose" tid med han. Det er egentlig bare og si rett ut at du føler at ting skjer alt for sjeldent, du vil ha litt mere og mere "Kjæreste" tid på en måte.

Det er ingen fasit på dette en at dere to må snakke ut og bare finne en løsning. Det kan heller ikke være noe gøy og være ilag med noen som aldri gidder og ta iniativet, og om man spør så får du det tilbake i ansiktet at du maser, det høres ikke ut som en gøy type for min del.

Det er også sånn at det er mange som ikke er sånn "Romantisk" av seg, og vil at ting skal skje bare på demmes basis. Noe som er slemt og urettferdig for den andre partneren.

Som sagt, du må bare sette deg ned og snakke med han og si hvordan du føler deg akkuratt nu uten og holde skjult på noe, og få han til og forstå at du har et behov du også som må dekkes.

Det er ikke alltid like lett, men dette er noe som må gjøres og er viktig i et forhold.  Uten kommunikasjon så kommer man ikke langt.

Jeg er den typen som mener kommunikasjon er det viktigste i et forhold, uten det så blir forholdet aldri å fungere. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt ifra til de jeg har vært ilag med at de må si ting til meg som de vil snakke om eller forbedre, jeg gjør det samme til dem, og flere ganger så spør jeg dem rett ut om det e noe dem mener vi kan fikse på. 

er han ikke villig til og ha en kommunikasjon med deg, så blir ikke det der å fungere. 

Ønsker deg masse lykke til og håper at alt kommer i skjønneste orden :)

Skrevet

Et vanskelig tema for mange det der.
Først, da min kone i sin tid var gravid, var jeg i starten redd for å ha sex, fordi jeg trodde det kunne skade graviditeten, da eg ble oppmerksom på det, hadde vi jevnlig sex helt fram til fødsel. 
Ikke sikkert det er slik hos dere, nå sier du jo at det var lite sex før graviditeten også.

Vi har hatt same utfordring som dere, men med motsatt fortegn. Hun har mindre lyst enn meg.
Jeg opplevde etterhvert at jeg nok maste litt, og det gjorde ikke tingen bedre, hun fikk ikke noe mer lyst av at jeg fortalt jeg savnet sex'en og at jeg støtt og stadig spurte om hun hadde lyst, Følte det var litt fastlåst.

Det som løste det opp litt hos oss, var at jeg sluttet å "mase" ga henne litt "kyss klapp og kos" i løpet av dagen, og sørget for at det ikke skulle føre til sec. slik at disse små kosestunden i løpet av dagen ikke blir oppfattes som at nå vil jeg til sengs med deg.

Så snakket vi litt om det (eller jeg snakket) men i stedenfor å fokusere på hennes manglende lyst, snakket jeg om hvor bra vi har hatt det før. Som husker du den  gangen på det hotellet der du la deg inntil meg å sa... snakket om de gode episodene der vi hadde kost oss og hatt sex. Uten å avslutte med "det må vi gjøre nå". og litt etter litt, vekket dette lysten i henne igjen, og hun tok initiativet til sex, etter slike samtaler. Dett tror jeg gjorde henne trygg på at selv om jeg snakket om slike ting var det ikke for at jeg skulle begynne å kjærtegne for å få henne i gang.

Vel dette hjalp hos oss, ikke sikkert det hjelper ho andre, vi har aldri vært i par terapi eller hos sexolog, så jeg aner ikke hva de anbefaler, bare forteller om hva som hjalp for oss.

Så har jeg måtte innse at jeg har lyst oftere enn henne, og jeg har tatt valget at det er ok for meg, så lenge sexlivet ikke er helt fraværende. Dermed har jeg skrudd min egen forventning litt ned, for bedre å tilpasse meg hennes "lyst nivå". Ser ut som det fungere for oss ihvertfall.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...