Lutalei Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Skal ansette vaskehjelp og trenger litt råd i forhold til hva en slik jobb bør omfatte av aktiviteter og hvor ofte. Ønsker å komme i kontakt med noen som har et skriftlig oppsett med estimater av hvilke oppgaver en hushjelp/vaskedame/renholder skal gjøre. Forventer at slikt finnes på hoteller etc. Fint hvis det er noen som har jobba med renhold på hoteller eller andre institusjoner kan hjelpe meg å få fram et dokument som benyttes for å kvalitetssikre renholdet på nevnte steder.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Er det ikke bare å liste opp? Feks støvsuging av alle gulv inkl under kommoder/sofa osv. Og feks om det er vask av kun benkeplater, eller om du også ønsker vask oppå og inni kjøkkenskap. Noen ting kan gjerne listes opp at det skal gjøres hver uke, mens andre oppgaver feks annenhver uke eller en gang i måneden. Jeg bestilte utvask en gang og det etter at jeg selv var gått over (ville det skulle se noelunde greit ut før hun kom 😂). Men hun brukte mye flere timer enn jeg trodde. Det ble jo gjort grundig og hun var nok flinkere enn meg til å se flekker osv. Om det er timespris kan du jo avtale at første gang blir prøvetid. La oss si du tenker det tar 2t, men så bruker hun 4t. Da blir det jo dobbelt så mye som du tenkte. Da kan dere evt bli enig om hva du vil hun først prioriterer de 2t. Anonymkode: 13e1b...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Vi har renhold en gang i uken. Hun støvsuger og vasker alle gulv, tørker ut alle vinduskarmer og flater som er ryddet. Vasker bad. Kan legge på sengetøy hvis vi tar av det gamle og legger frem nytt, men jeg pleier bare å gjøre det selv. Vet ikke om det finnes noen standard, vi har avtalt med vår hjelp hva vi har behov for. Man kan sikkert få vindusvask, vanning av blomster, vask av hvitevarer etc også hvis man ønsker. se feks liste på Freska hva som inkluderes i jevnlig rengjøring i de ulike rommene: https://www.freska.no/hjemmerengjoring Anonymkode: f9fcd...f22
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Jeg vasket et hus for noen for en del år siden. Hver fredag. Stort hus, som jeg måtte støvsuge alle rom 8 rom. Stue, kjøkken og to ganger. Vaske et bad. Og vaske alle gulv. Fikk betalt for tre timer. Men gjorde jobben på to timer. 150 kr timen fikk jeg husker jeg. Anonymkode: 8931e...56b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Her bruker vaskedama 4 timer på 200 kvm. Hun vasker begge bad, tørker støv, vasker kjøkkenet (alle dører, benken, vasken og tømmer søppel/vasker søppelkasser og søppelskap). Hun legger tepper sammen og sette putene fint i sofaen, vasker alle overflater (spisebord, sofabord, kommoder, lister, dører, stikkontaker, vinduskarmer osv), hun vasker begge trapper (pluss gelender og spiler npr det trengs), støvsuger hele huset med sentralstøvsuger og vasker alle gulv. Sengene har jeg bedt om at vi tar selv - tar sengetøyet av rett før hun kommer. Vindusvask, kjøleskap, inni ovn/skap osv kan vi sikkert få gjort mot ekstra betaling. Tror det er en hovedrengjøring. Deilig med vaskehjelp da! Mitt beste tips er å spørre naboene hvem de bruker og om de er fornøyd, da finner du nok noen som er flinke. Anonymkode: f7b6a...80a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Du bestemmer selv hva du vil at hun skal vaske. Vi har fast vasking annenhver uke, og så rullerer vi på ekstraoppgaver som ikke skal gjøres hver uke, som vinduspuss, vasking bak vaskemaskinen etc. Anonymkode: edd4a...411
Lutalei Skrevet 14. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2020 Takk til dere som har kommet med innspill!
Drizzt Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Du bestemmer selv, Vi hadde husvask 1 gang i måneden hvor de tok begge badene, alle vinduer, støvsuging av hele huset, vask av kjøkkenet, bytte sengetøy, samle støv fra hele huset. Jeg har ikke vært helt fornøyd med kvaliteten på vaskingen av badet siden de ikke tok fugene for eksempel og klagde, men fikk høre at standardvask av badene ikke inkluderer å skrubbe fuger. Da blir det bare å vaske do og overfladisk flisene som jeg mente ikke var nok for den prisen. Det er svindyrt hvis man skal ha hvit vaskehjelp fra ordentlig firma. Jeg har fortsatt ikke funnet et firma som gjør ordentlig jobb uten å koste skjorta, så foreløpig gjør alt jobben selv.
Perelandra Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Tråden er ryddet for reklame. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå