Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden søkte jeg på en stilling som er midt i blinken i forhold til min utdannelse og tidligere arbeidserfaring. Hadde etter dette litt kontakt med daglig leder som skrev at de ønsket å ha meg med i teamet. Men etter dette ble det stille.. På daværende tidspunkt hadde det aktuelle firmaet ikke startet opp enda, men så la jeg merke til at de har hatt en uoffisiell åpning tidligere denne uka. Nå får jeg ikke svar verken på mail eller telefon, jeg vil jo gjerne vite om jeg fortsatt er en aktuell kandidat.. Kan de gå tilbake på det de skrev om at de ønsker å ha meg med for så å ombestemme seg? 

Anonymkode: c3175...850

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kontrakt = ingen jobb

Ikke sitt og vent på de, se etter annen jobb du.

Anonymkode: 83dcd...2af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen uker siden søkte jeg på en stilling som er midt i blinken i forhold til min utdannelse og tidligere arbeidserfaring. Hadde etter dette litt kontakt med daglig leder som skrev at de ønsket å ha meg med i teamet. Men etter dette ble det stille.. På daværende tidspunkt hadde det aktuelle firmaet ikke startet opp enda, men så la jeg merke til at de har hatt en uoffisiell åpning tidligere denne uka. Nå får jeg ikke svar verken på mail eller telefon, jeg vil jo gjerne vite om jeg fortsatt er en aktuell kandidat.. Kan de gå tilbake på det de skrev om at de ønsker å ha meg med for så å ombestemme seg? 

Ja det kan de. Som AB over sier, ingen kontrakt betyr ingen jobb. Skikkelig rævva av de å gjøre det sånn, men det er fullt lovlig. En så bedriten ledelse er nok uansett ikke noe du vil være en del av. 

Anonymkode: 75eb5...47e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar til dere over. Da virker det som dette ikke er noe mer å tenke på. Men syns i det minste de kunne hatt folkeskikk nok til å gi meg beskjed.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre helt vanlig at arbeidsgivere bare slutter å svare i stedet for å utvise normal folkeskikk og si ifra om at du ikke fikk jobben. 

Anonymkode: 1c729...956

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ganske vanlig, gå videre du.

Anonymkode: ddb2b...4d8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...