AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Mannen og jeg har bodd på østlandet i 10 år sammen. Jeg er fra østlandet fra før, han er fra vestlandet. Vi har et barn sammen, og ett på vei. Vi er veldig lei av å bo i byen vi bor i, lei av storbymas og pendling. Ikke kan vi benytte oss av kino, restauranter etc på samme måte som før vi fikk barn. Lei av å bo i en liten leilighet, og ikke ha råd til å kjøpe et hus som både jeg og mannen drømmer om å oppdra barna våre i. Vi er med andre ord litt klare for å flytte. Det er imidlertid et par problemstillinger å ta hensyn til, og som gjør dette svært, svært vanskelig for oss. Kanskje mest meg. Min mor ble forlatt av min far for noen år tilbake, hun har vel egentlig aldri hentet seg inn etter dette. Hun bor en times kjøretur unna. Hun har også vært svært syk, men er heldigvis på bedringens vei nå etter flere år med lav funksjon. Vi har et sammensatt og vanskelig forhold. Vi kan fint ha det koselig sammen, og jeg er veldig glad i moren min. Hun er en helt super mormor. Vi ses ikke ekstremt ofte, men kanskje en gang i måneden. Vi kan ha kjempefine samtaler, og vi snakker sammen hver dag. Men min mor er også en komplisert person, vanskelig å lese, og kan gjøre meg svært usikker. Noe av dette handler om meg, og at jeg er veldig følsom for hva mamma tenker om meg. Men noe av det handler om at mamma er en vanskelig dame. Samtidig har jeg veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke kan hjelpe henne mer. Jeg har en søster, som er fraværende, opptatt med seg og sin familie, og som nettopp har fortalt at hun skal flytte til utlandet i løpet av et år. Ingenting å hente der, altså. Jeg føler rett og slett at jeg ikke kan flytte langt unna mamma, jeg er redd jeg kommer til å ha dårlig samvittighet hele tiden. Svigerfar døde brått i våres, og både min mann og jeg ser viktigheten av å bo nærmere svigermor på vestlandet, som vil få det vanskelig i årene fremover. Jeg er utrolig glad i min svigerfamilie, og har et flott forhold til svigermor. Jeg kunne virkelig tenkt meg å flytte til Vestlandet, både for min egen del og familiens del. Mannen min driver aktivt og søker jobber der nå, og ble kalt inn til intervju i dag - derfor ble det hele litt mer realistisk nå! Jeg kunne lett fått meg jobb etter mammapermisjonen, og vi har venner i byen vi kunne tenkt oss å flytte til. Vi hadde vært nære min manns familie, hatt råd til et fint hus, og forhåpentligvis levd et roligere liv. Det er også langt større muligheter for å få hjelp til barna på vestlandet. Det som plager meg er at jeg på sett og vis flytter fra mamma. Jeg føler på en måte at det er min plikt å ta hånd om mamma, siden min søster flytter vekk og pappa er borte. Hun har mange venner og sånn, men ingen annen familie i nærheten. Jeg har heller ingen annen nær familie på østlandet. Jeg har tidligere sagt til henne at jeg kunne tenkt meg å flytte til vestlandet, da har det blitt stille. Det er omtrent 5-6 timer i bil mellom hennes by og den byen jeg vil flytte til, eventuelt en 40 min flytur. Litt langt og usammenhengende, men jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hvilke hensyn veier tyngst, hva kommer jeg til å angre på.. Jeg har grubla over dette i lang tid, vi snakka om å flytte til vestlandet også før svigerfar døde, så jeg har sett meg helt blind på hele problemstillingen. Noen som har noen tanker? Anonymkode: d4985...1a5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Vanskelig situasjon dette her. Kanskje en løsning om din mor flytter til vestlandet og? Bare lufter tanken. Anonymkode: 0e2fb...900 2
Loff77 Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Flytt, din mor er voksen og kan ta vare på seg selv. Hvis dere sees 1gang i mnd så er jo det helt kurant med fly, dere får sikkert større bolig også så hun kanskje kan bli hele helger? Hun kan alltids flytte etter også 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Flytt. Jeg har gjort det selv, og aldri angret. Som du skriver, de er 40 minutter unna med fly. Jeg er over minst 10 ganger i året, for små og store hendelser. Man ser nesten mer til familie enn før, da man overnatter 1-2 netter i stedet for å komme en kort tur innom. Anonymkode: 41ce2...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Jeg har gjort det. Flyttet fra mamma. Til min manns sted. Angrer ikke, har fått det mye bedre. Mamma besøker oss ofte. Vi har en liten kjellerleilighet hun har når hun er hos oss. Har gått helt fint. Go for it! Anonymkode: cda79...051
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Hvis hun allerede i dag bor nesten 1 time unna, og dere sees ca 1 gang pr mnd, hadde jeg flyttet! Din mor har jo også et valg - hun kan flytte etter. Følg drømmen og det som passer best for dere Anonymkode: 72ebe...6e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå