Fuglemor Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Etter å ha lest en del her inne på kg, har jeg konstantert at det finnes mange som bidrar til et kaldere samfunn og mye mindre barnevennlig samfunn. https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-spyttet-baby-i-munnen/72721950 Syke syke menneske, håper hun får lang fengselstraff og at det gjør vondt for henne. Dette var ekstremt vondt for meg som mor å lese. 8
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 51 minutter siden, Fuglemor skrev: Etter å ha lest en del her inne på kg, har jeg konstantert at det finnes mange som bidrar til et kaldere samfunn og mye mindre barnevennlig samfunn. https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-spyttet-baby-i-munnen/72721950 Syke syke menneske, håper hun får lang fengselstraff og at det gjør vondt for henne. Dette var ekstremt vondt for meg som mor å lese. Dette er helt mentalt. Slike mennesker bør ikke slippe ut før de er friske. Noe som antakelig aldri vil skje. Dessverre fungerer ikke vårt rettsvesen, og gir ingen beskyttelse.
Fuglemor Skrevet 7. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Lampe1 skrev: Dette er helt mentalt. Slike mennesker bør ikke slippe ut før de er friske. Noe som antakelig aldri vil skje. Dessverre fungerer ikke vårt rettsvesen, og gir ingen beskyttelse. Enig.. Saken blir nok henlagt. Jeg blir skremt av denne barnefiendtlige utviklingen. 4
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 28 minutter siden, Fuglemor skrev: Enig.. Saken blir nok henlagt. Jeg blir skremt av denne barnefiendtlige utviklingen. Absolutt, helt enig. Det har vært en forverring, virker ikke som samfunnets trygghet prioriteres i det hele tatt i avgjørelser angående slike dypt syke mennesker.
jabx Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Sikkert en barnevernsmotstander. Typisk deres type. 3
gobbledigook Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 31 minutter siden, Fuglemor skrev: Enig.. Saken blir nok henlagt. Jeg blir skremt av denne barnefiendtlige utviklingen. "Barnefiendtlig utvikling"? Fordi noen av oss ikke ønsker oss barn? Damen i saken er sannsynligvis psykisk syk, hun har nok ikke en hatkampanje mot barn gående. 11
Fuglemor Skrevet 7. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2020 11 minutter siden, gobbledigook skrev: "Barnefiendtlig utvikling"? Fordi noen av oss ikke ønsker oss barn? Damen i saken er sannsynligvis psykisk syk, hun har nok ikke en hatkampanje mot barn gående. Jeg nevner ikke noe om frivillige barnløse. Det er et personlig valg som på respekteres. Jeg synes derimot de som behandler barn stygt, slik som her, det er den utviklingen jeg synes er skremmende. 🙄 4
Fuglemor Skrevet 7. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2020 17 minutter siden, Lampe1 skrev: Absolutt, helt enig. Det har vært en forverring, virker ikke som samfunnets trygghet prioriteres i det hele tatt i avgjørelser angående slike dypt syke mennesker. Det er nettop det. Pedofile, voldtektsmenn, psykisk syke (som dette) får minimal til ingen straff, mens jukser du på skatten, ikke at det ikke er alvorlig det og, men da skal du i fengsel flere år.. Uff.. 5
solsnartsommer Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 (endret) Jeg er svært lite glad i småunger, ene alene fordi de bråker og gjerne får tilnærmet fri oppdragelse (ikke alle, men de aller aller fleste) og kommer aldri til å ville ha de selv. Når det er sagt, førdommer jeg slike handlinger. Man trenger ikke inneha dårlige egenskaper som et menneske kun fordi man er frivillig barnløs og ikke foretrekker 200 desibel rett inn i øregangene. Edit: småunger som er rolige er jeg derimot veldig glad i 🙂 Endret 7. august 2020 av solsnartsommer 2
Gjest Tutte Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 1 time siden, Fuglemor skrev: Etter å ha lest en del her inne på kg, har jeg konstantert at det finnes mange som bidrar til et kaldere samfunn og mye mindre barnevennlig samfunn. https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-spyttet-baby-i-munnen/72721950 Syke syke menneske, håper hun får lang fengselstraff og at det gjør vondt for henne. Dette var ekstremt vondt for meg som mor å lese. Helt sykt. Slike mennesker er ikke friske. Tror heller på innleggelse enn fengselsstraff for slike mennesker.
Humle Brumle Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 Altså... What? Trodde nesten det var tull. De sa at hun er en kjenning hos politiet så da kan bare fantasien begrense hva slags andre rampestreker hun har drevet med.🧐 Hun må jo fakstisk ha en psykisk utviklingshemming eller noe galt med henne. 5
solsnartsommer Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 55 minutter siden, Fuglemor skrev: Enig.. Saken blir nok henlagt. Jeg blir skremt av denne barnefiendtlige utviklingen. Hva er en barnefiendtlig utvikling i en sak som tydelig vitner om alvorlige psykiske lidelser? Er dette handlinger som foregår ofte mener du? Jeg personlig har aldri hørt om lignende før. 6
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 9 minutter siden, Fuglemor skrev: Det er nettop det. Pedofile, voldtektsmenn, psykisk syke (som dette) får minimal til ingen straff, mens jukser du på skatten, ikke at det ikke er alvorlig det og, men da skal du i fengsel flere år.. Uff.. Det er så forskrudd det kan bli. Vi trenger en holdningsendring. Farlige mennesker (voldtektsmenn, pedofile, overgripere, voldelige og farlige psykisk syke, voldelige ranere et cetera) har ingenting i samfunnet å gjøre. Det burde lages egne institusjoner hvor disse låses inne for alltid, uten noen mulighet for å komme ut. De kan ikke helbredes.
YjLKm Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 (endret) Her var det mange rare svar! Det er vel ingenting som tyder på at dette er en del av en «kampanje» mot barn? Dersom det som er gjengitt i media er riktig, er vedkommende sannsynligvis psykisk syk. Noterer meg også hva politiet uttalte til VG i dag: «Vi undersøker hva som har skjedd. Politiet har innhentet videoovervåkning og har tatt avhør for å finne ut hva som har skjedd. Det er ikke sikkert at meldingen inn her var helt riktig, sier Ytterbø» Lenke til artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4q54oq/kvinne-skal-ha-spyttet-i-munnen-til-isabella-det-gaar-langt-over-alle-grenser Synes at det er rart at politiet uttaler at det ikke er sikkert at versjonen de først fikk er riktig. De pleier jo å formulere seg veldig nøytralt, alá: «saken er under etterforskning, og vi innhenter vitnemål fra begge parter.» Hvorvidt damen er psykisk syk eller hendelsesforløpet stemmer med foreldrenes versjon, må nesten politi og rettsapparat vurdere. Men å tolke dette som om den omtalte damen har en personlig eller politisk kampanje mot barn eller småbarnsforeldre, synes jeg er helt bak mål. Hva er holdepunktene for noe slikt? Endret 7. august 2020 av YjLKm 9
Humle Brumle Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 59 minutter siden, Fuglemor skrev: Enig.. Saken blir nok henlagt. Jeg blir skremt av denne barnefiendtlige utviklingen. Barnefintlig utvikling? Hva er det for noe? Det har aldri vært noe barnefintlig utvikling. Jeg vil tvert i mot si at barn blir behandlet bedre i dag enn noen sinne. Bare da min farmor var barn var det jo helt vanlig å slå barn på skolen, hjemme osv. De skulle også helst ikke snakke. Nå får de ha en stemme de også. Mener du vi må starte en Childrens lives matter kampanje i likhet med black lives matter bare fordi vi hørte om EN mest sannsynlig syk kvinne som spyttet på en baby? 5
YjLKm Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 6 minutter siden, solsnartsommer skrev: Hva er en barnefiendtlig utvikling i en sak som tydelig vitner om alvorlige psykiske lidelser? Er dette handlinger som foregår ofte mener du? Jeg personlig har aldri hørt om lignende før. Enig med deg. Dersom foreldrenes versjon stemmer, har nok vedkommende en psykisk lidelse. Politiet tar dette på alvor, de har fått tak i videoopptak og identifisert mistenkte. Så hvem i denne saken er det som representerer den barnefiendtlige utviklingen? 4
Gjest Paramount Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 32 minutter siden, Lampe1 skrev: Absolutt, helt enig. Det har vært en forverring, virker ikke som samfunnets trygghet prioriteres i det hele tatt i avgjørelser angående slike dypt syke mennesker. Trygghet gjelder liksom ikke lenger. Bare i båt og i bil handler alt om trygghet. Gale mennesker, kriminalitet og blind vold går under departementet for integrering av annerledeshet, i annerledeslandet Norge må da tryggheten vike.
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, Humle Brumle skrev: Barnefintlig utvikling? Hva er det for noe? Det har aldri vært noe barnefintlig utvikling. Jeg vil tvert i mot si at barn blir behandlet bedre i dag enn noen sinne. Bare da min farmor var barn var det jo helt vanlig å slå barn på skolen, hjemme osv. De skulle også helst ikke snakke. Nå får de ha en stemme de også. Mener du vi må starte en Childrens lives matter kampanje i likhet med black lives matter bare fordi vi hørte om EN mest sannsynlig syk kvinne som spyttet på en baby? Tror du det er EN unik sak at psykisk syke går berserk, også mot barn? Jeg ville startet: LAW-ABIDING PEOPLE MATTER
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #19 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, Paramount skrev: Trygghet gjelder liksom ikke lenger. Bare i båt og i bil handler alt om trygghet. Gale mennesker, kriminalitet og blind vold går under departementet for integrering av annerledeshet, i annerledeslandet Norge må da tryggheten vike. Helt spot on!
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #20 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, YjLKm skrev: Enig med deg. Dersom foreldrenes versjon stemmer, har nok vedkommende en psykisk lidelse. Politiet tar dette på alvor, de har fått tak i videoopptak og identifisert mistenkte. Så hvem i denne saken er det som representerer den barnefiendtlige utviklingen? Den manglende sikkerhetstenkningen rundt voldsutøvere, overgripere og alvorlig psykisk syke er både barnefiendtlig og menneskefiendtlig. Få hodet opp av sanden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå