Gå til innhold

Besøk av barnas venner - jeg hater det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg virkelig hater at barnas venner kommer uanmeldt og ringer på døren og flyr ut og inn på ettermiddager og helger. Føler at vi aldri får noe privatliv eller rolig tid sammen som familie, når det nesten daglig er minst ett barn ekstra her. Jeg synes også det er vanskelig å grensesette og si nei til besøk. Blir så sliten av dette og har begynt å grue meg til helger. 

Hvordan gjør dere andre dette, har dere åpen dør og «fri flyt» når dere er hjemme, eller har dere mer grenser/avtaler med barnas foreldre? Her er barna 5 og 8 år, og i nabolaget her er det dessverre vanlig praksis og bare ringe på hos hverandre i hytt og pine, gjerne fra kl 10 på fridager. Jeg orker ikke 😫

TS

Spoiler

Anonymkode: 0a552...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Si at det ikke passer, da. Jeg synes det er topp at mine har venner på besøk, men hadde det vært hver dag hadde jeg sagt " i dag må dere være ute."

Endret av Pysa
AnonymBruker
Skrevet

Reis bort i helger, så får du tid med familien og tur

kan jo si i fra at de kan komme fra kl 12 f.eks. At barna har venner er jo veldig bra. Avtal med barna at en kveld i helgen er forbehold familie tid. Du må sette grenser

Anonymkode: 1dab9...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler det litt som deg Ts, men det er fordi ungene fort henger oppi meg og maser. Jeg sier at de kan gå ut når det er fint vær, men da er det flying inn og ut, masing på at de er sulten og ditt og datt. Min er 6 år, så det blir vell bedre når de blir eldre. 

Anonymkode: 79716...4ef

Skrevet (endret)

Jeg synes det er bare fint og er glad barna mine har gode venner. Hvis det ikke passer en dag eller vi har planlagt en familieaktivitet så sier vi bare det. Det er jo ikke noe problem, da kommer de heller en annen dag. At barna har besøk plager dessuten ikke oss voksne. De sitter jo ikke oppå oss. De er enten ute eller på et av rommene eller i kjellerstua, så jeg kan slappe av eller gjøre mine ting selv om barna har besøk. Her er det dessuten kvelden som er rolig familietid og innen da har alle små gjester dratt (så fremt de ikke skal overnatte). :)  Uansett, det er jo bare å si i fra hvis det ikke passer en dag eller si at de må være ute. Det er dessuten bare en kort periode det er sånn, når de blir litt eldre avtales alt via telefonen og blir ikke så masete for deg. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske noen kom og besøkte mitt barn! Hadde vært veldig glad og ville åpnet hjemmet vårt! 

Anonymkode: 40051...f84

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det litt som deg Ts, men det er fordi ungene fort henger oppi meg og maser. Jeg sier at de kan gå ut når det er fint vær, men da er det flying inn og ut, masing på at de er sulten og ditt og datt. Min er 6 år, så det blir vell bedre når de blir eldre. 

Anonymkode: 79716...4ef

Av en eller annen grunn så tok en del av kommentaren din meg tilbake sikkert 20 år. Mamma som kjefter og sier at jeg må slutte å fly inn og ut. Jeg flyr jo aldri tenkte jeg. 

Haha, det var veldig spesielt. Bare kom på det når jeg leste din kommentar. Artig hvordan vi forandrer oss. Nå er det snart jeg som kjefter og roper ikke fly inn og ut :')

Skrevet

Det er en del av pakka. Tilrettelegg for at det ikke blir mye mas på deg. Lek ute, men på.rommet, sett fra dere skoa på trappa. Osv 

• Liker 4
Skrevet

Absolutt enig i at det er en del av det å ha barn. Hold ut!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også lei av det du beskriver, TS. Særlig er det noen barn som bruker å komme hit som er (unnskyld uttrykket) utrolig bortskjemte og forventer å få is, brus, chips o.l. når som helst. Fortsetter å mase om andre ting hvis de får nei, det irriterer meg grønn og jeg sliter med å si i fra uten å bli sur.

Anonymkode: 20780...77d

AnonymBruker
Skrevet

Så bra du ikke skrev at du er stemor. Det gjorde hun forrige som hadde samme problemstilling. Og i tillegg bodde hun i en liten leilighet og var gravid. Hun ble allikevel halshugget av KG bermen, ser det går bedre med deg. 😅

Ellers er det helt greit å nekte barna besøk inne når du har fått nok. 

Anonymkode: be942...042

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Send dem ut eller på rommet. Si ifra: det er for tidlig, min Teo kan komme bort til deg om en time. Eller dere må være ute. Ok, bare lek , men vi skal spise om en time, og da må Teo komme hjem/dere gå hjem. Ok, men ikke skjerm/herjing/ikke på stua(eller hva nå som er problemet). Jeg er kjempeglad hver gang noen ringer på, det er ikke for ofte her. 

Anonymkode: b12f6...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Enten så må du sette grenser eller så kan du flytte. Kanskje et hus uten naboer hadde vært ideelt for deg 🙂

Anonymkode: c1688...285

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også føle på det samme innimellom, men det er viktigere for oss å ha det åpent for andres barn her enn at jeg vil ha ro, så jeg har jobbet litt med å venne meg til det. Nå er barna større og det er mindre slitsomt. Det hender jeg sier nei til spørsmål om overnatting hvis jeg kjenner ar jeg ikke orker (har mye migrene), da sier jeg bare at det ikke passer i dag, men gjerne en annen dag. 

Anonymkode: 33609...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine får/går på besøk nesten hver dag. Eneste regelen vår er at de skal være ute mesteparten av tida, så lenge det ikke er helt storm. 

Anonymkode: 89059...aec

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg syns du skal snu dette, tenk om noen aldri ville komme å leke med barnet ditt, hvordan hadde du følt det da ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er mer fri når barna har noen å leke med jeg. Da kan jeg slappe av, eller gjøre ting i huset. Har klare regler, her får de ikke lov å være oppi stua/kjøkken med voksne, de har kjellerstua eller rommet til barnet de kan leke på.  Aller helst er de ute på denne årstiden. De spør gjerne etter is, får da av og til en saft is. Barna er 6-8 år å klarer fint å leke sammen uten at vi voksne må passe på. De er ute på trampolina,sykler,sparkesykkel, danser osv. Helt topp😊jeg som voksen kan sette meg på verandaen å gjøre det jeg vil. Barna lærer også utrolig mye sosial adferd av å leke med forskjellige barn, det vokser de utrolig mye på.  Lære seg å kommunisere,løse konflikter,bruke fantasien til lek og morro. Snu det til det positive så blir alt bedre😊

Anonymkode: 78aa2...8a8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Åpne dører her men vi sier klart fra att nå skal vi snart spise middag så nå må alle hjem. Eller nå skal vi ut å gjøre .... med bare familien.
Hender selvfølgelig att noen er på middag og overnatting til tider men er egentlig bare hyggelig da de bare har høflige og hyggelige venner😀

Endret av Loff77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...