AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Jeg driver et enkeltmannsforetak der jeg selger hjemmelagde nøkkelringer. Microsoft Office-pakken brukes stort sett hele dagen, i tillegg har jeg fått kusinen min til å lage en nettside med en fin betalingsløsning der kunder kan legge inn ordre og betale driket fra sin egen stue. Kan jeg kalle min virksomhet en teknologibedrift? Anonymkode: 53e64...b5a
stan Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver et enkeltmannsforetak der jeg selger hjemmelagde nøkkelringer. Microsoft Office-pakken brukes stort sett hele dagen, i tillegg har jeg fått kusinen min til å lage en nettside med en fin betalingsløsning der kunder kan legge inn ordre og betale driket fra sin egen stue. Kan jeg kalle min virksomhet en teknologibedrift? Anonymkode: 53e64...b5a Er det noe spesiel teknologi knyttet til nøkkelringene? Ut fra beskrivelsen vi jeg heller kalle det en håndverksbedrift. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Nei. En teknologibedrift lager teknologi. Du lager nøkkelringer. At du BRUKER teknologi, er noe helt annet. Anonymkode: 7b166...9c1 3
tangent Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Nei, du selger en spesifikk ikke-teknologisk gjenstand. Med mindre det er en smart-nøkkelring som har spesielle funksjoner som du utvikler.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. En teknologibedrift lager teknologi. Du lager nøkkelringer. At du BRUKER teknologi, er noe helt annet. Anonymkode: 7b166...9c1 Jepp. Om det å bruke Office-pakka skulle være nok til å kunne kalle seg en teknologibedrift ville vel selv restauranter vært kvalifisert. Anonymkode: 55373...c5b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Men hvorfor er dette apoteket en teknologibedrift da? https://e24.no/naeringsliv/i/70EznB/nettapotek-investerte-seg-inn-i-kjempeunderskudd "– Vi har blant annet hatt en økning i markedsføring, men også i IT-kostnader. Vi er jo også et teknologiselskap. " Anonymkode: 53e64...b5a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er dette apoteket en teknologibedrift da? https://e24.no/naeringsliv/i/70EznB/nettapotek-investerte-seg-inn-i-kjempeunderskudd "– Vi har blant annet hatt en økning i markedsføring, men også i IT-kostnader. Vi er jo også et teknologiselskap. " Anonymkode: 53e64...b5a Det er jo mulig de har utviklet egne, nye teknologiske løsninger for drift av nettapotek og at salg og videreutvikling av disse er en del av driften. og da er de nok en teknologibedrift. Men hvis ikke har de bare misforstått begrepet. Anonymkode: 55373...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo mulig de har utviklet egne, nye teknologiske løsninger for drift av nettapotek og at salg og videreutvikling av disse er en del av driften. og da er de nok en teknologibedrift. Men hvis ikke har de bare misforstått begrepet. Anonymkode: 55373...c5b Men de selger jo medisiner, ikke teknologi. At de bruker teknologiske løsninger for å drifte sitt lager eller bestillingssystem er jo det samme som når jeg bruker office-pakken. Anonymkode: 53e64...b5a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Altså folkens. De akller seg en teknologibedrift fordi det er det investorer ønsker å investere i. Det er som dot.com-boblen. Investorer kastet penger etter alt som hadde dot com i navnet. I dag er teknologi som har fått den rollen. Alle bedrifter som ønsker å tiltrekke seg investorer må profilere seg som teknologibedrifter. TS. Du kan også profilere din bedrift som teknologibedrift hvis du vil. Men det virker som om du bør få hjelp av et kommunikasjonsbyrå. Anonymkode: 44a97...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå