Gå til innhold

Lang bakke i barnehagen, jeg har hjertet i halsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 2 år har begynt på ny avdeling i barnehagen. Opp til denne avdelingen så er det en ganske bratt bakke. I går når jeg skulle hente henne så var de på vei ut. 

alle 15 barna løp ned denne bakken og flere falt. De gråt og det så ikke godt ut! Heldigvis så falt ikke min datter, men det var ikke langt unna. 

Jeg skjønner at barn er barn og at de må få løpe når de er ute! Men jeg sitter med hjerte i halsen bare av tanken på det synet igjen 😂 så foreldre!! Hvordan håndterer dere dette? 🙉 jeg forstår at jeg ikke kan gjøre noe med dette, det er jo bare sånn det er. Men herrefred, spurter ned den bakken der med støvler og det som er 😂 ser for meg face plant hvert øyeblikk og hodet nedi asfalten 🙉🙉😩

Anonymkode: b24b3...798

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker de lærer fort. 

Anonymkode: 9b541...3a7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn barn lærer, skrubbsår er ikke farlig. 

Anonymkode: 59aa8...65c

• Liker 12
Skrevet

Gled deg til hun skal ned svart løype i slalombakken 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på 2 år har begynt på ny avdeling i barnehagen. Opp til denne avdelingen så er det en ganske bratt bakke. I går når jeg skulle hente henne så var de på vei ut. 

alle 15 barna løp ned denne bakken og flere falt. De gråt og det så ikke godt ut! Heldigvis så falt ikke min datter, men det var ikke langt unna. 

Jeg skjønner at barn er barn og at de må få løpe når de er ute! Men jeg sitter med hjerte i halsen bare av tanken på det synet igjen 😂 så foreldre!! Hvordan håndterer dere dette? 🙉 jeg forstår at jeg ikke kan gjøre noe med dette, det er jo bare sånn det er. Men herrefred, spurter ned den bakken der med støvler og det som er 😂 ser for meg face plant hvert øyeblikk og hodet nedi asfalten 🙉🙉😩

Man snur hodet vekk til de er ned bakken... evt nede fra toppen av huska som nesten går rundt eller øverst i klatrestativet med bare en arm som holder fast, eller på full fart ned en bakke med passasjer. Herregud jeg har sett mye jeg ikke vil se når jeg henter etc. Puh. Overse det, ungene lærer, av å falle... det går oftest bra. De må få prøve seg, det er nok viktig.

men innafor å spørre hvordan de sikrer mot holke etc til vinteren da, bare for å sjekke at de tar seg av det som faktisk kan bli farlig.

Anonymkode: ed800...ff7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis lærer barna med å erfare. «Løper jeg ned bakken, faller jeg». Barnet mitt falt og fikk et stort skrubbsår da han syklet opp på en fortauskant i vår. Nå er han bevisst på alle fortauskanter og har aldri gjort det samme igjen 

Anonymkode: 81488...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn har godt av å lære konsekvens-vurdering. Har de aldri lært det, vil de ende opp som tenåringer som blir drept i ulykker som de selv er skyld i.

Anonymkode: 45134...234

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker de lærer fort. 

Anonymkode: 9b541...3a7

😂 Jepp. Min elsker å løpe nedover bakker, men har lært at han må være ekstra obs og forsiktig. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på hvordan vi som vokste opp på 70-80 tallet overlevde....

AnonymBruker
Skrevet

Barn må jo lære seg hva som er farlig, og det lærer de ved å falle og slå seg litt. Man kan ikke holde de i hendene hele livet, og det er jo heller ikke bra å være for overbeskyttende. Barnet ditt kommer til å slå seg mye gjennom oppveksten, heldigvis går det jo stort sett helt fint! :) 

Anonymkode: bd50a...522

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Noen ganger lurer jeg på hvordan vi som vokste opp på 70-80 tallet overlevde....

Vi overlevde med masse skrubbsår, kutt og gjerne et par brudd og en hjernerystelse. Og det rare er at det er våre barn og barnebarn som blir pakket inn i bomull og blir fortalt at alt er farlig.

Anonymkode: f00e1...864

AnonymBruker
Skrevet

De lærer etter de første par gangene de løper ned en bakke at de må plassere beina sine på en ny måte. Du får heller stå klar med plaster i sekken og et fang å sitte på, også ha hjertet litt i halsen. 

Anonymkode: 97929...0dd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Catalina Culès skrev:

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi overlevde med masse skrubbsår, kutt og gjerne et par brudd og en hjernerystelse. Og det rare er at det er våre barn og barnebarn som blir pakket inn i bomull og blir fortalt at alt er farlig.

Anonymkode: f00e1...864

Nå var det jo ikke alle som overlevde, da ...

Det er et faktum at færre barn dør i ulykker nå enn tidligere: https://forskning.no/barn-og-ungdom-partner-statistisk-sentralbyra/faerre-barn-dor-i-ulykker/963844

AnonymBruker
Skrevet

Hehe dere har gode poeng. Og dere har også helt rett ☺️

og jeg er fullstendig klar over det. Hun faller jo her hjemme også, har hjertet i halsen da og😂 

Det er vel mer mine egne følelser jeg må jobbe med. Jeg er så livredd for barna mine, det er helt sykt. Tanken på alt vi skal oppleve skremmer vettet av meg. Orker ikke tanken på stygge fall eller ulykker😂 jeg er sikkert ikke alene om dette, og kall meg gjerne hysterisk men jeg føler det sånn🙉

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...