AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 For en måned siden gjorde kjæresten min det slutt med meg helt plutselig, etter vi hadde vært på en fin ferie sammen. Grunnen hans var at han var så usikker på det med å få barn, selv om han i ferien hadde sagt til meg at han ville ha meg og ville ha en familie med meg. Vi var sammen i to år, og jeg var tydelig helt fra starten av at jeg ønsket meg barn. Han tenkte mye på dette, men kom da frem til at han ville ha en familie med meg, og jeg var så lykkelig over at vi endelig hadde lagt en plan sammen. Jeg ble helt i sjokk da han fortalte meg at han forandret mening, og alle mine fremtidsdrømmer ble knust. Jeg elsket han virkelig, og vi hadde et trygt og godt forhold sammen. Han sa også selv at han aldri hadde følt det sånn for noen, og jeg tror han. Jeg er 36 år, og livet er helt snudd på hodet. Jeg vet at det er mulig for meg som kvinne å få barn på egenhånd, men det er jo ikke sånn jeg ønsket at det skulle bli. Jeg ønsker jo utgangspunktet å dele det med noen. Er det noen håp for meg? Har noen andre opplevd det samme, men funnet kjærligheten sent i livet, og fått den familien de ønsket seg? Trenger virkelig å høre noen solskinnshistorier nå... Anonymkode: f4a3b...b20 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Jeg vet om ei som fikk første barn da hun var 38 år. Fikk to på rappen da Har gått fint det! Men hun ble gravid veldig fortvetter hun ble sammen med barnefar da😅 Hadde ikke så god tid til å vente 🙂 Anonymkode: 80177...c10 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Ja går fint an det. Men må vel være klar med ny kjæreste om at man ønsker barn og ikke har god tid. Anonymkode: 2fdf3...80a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Det var leit. klart det går. Du må kanskje vurdere å søke aktivt, ved tanke på alder og at dere begge må få litt tid til å bli kjent før en stressende småbarnsperiode kommer. Å få barn alene er ikke helt optimalt. Det går, men det er mulig du frarøver barnet en tilstedeværende pappa i hele oppveksten. De klarer seg alltid dårligere enn de som har to foreldre. Noen kvinner vektlegger sine egne ønsker litt for høyt. Anonymkode: c34da...586 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Seff kan det gå! Se på Meghan Markle i England som giftet seg med prins Harry. De var jo knapt sammen før de fikk barn og gifta seg, hun var vel 38 år når hun fikk barnet. Maria Bonnevie fikk flere unger etter 40 mener jeg. Min mamma ble født av min 40 år gamle bestemor på 50 tallet. Gikk helt fint! Du er jo helt normal, situasjonen din er helt normal. Masse flotte kvinner blir mødre litt senere enn mange andre. Men du, pass deg for å gjøre dette til ditt eneste fokus. Du KAN leve et godt liv uten barn også! Hva med de som ikke rakk å få barn, ikke møtte rett partner? All ære til dem som ikke bare fikk et barn i ren desperasjon. Har ikke de verdige liv? Barnløse er lykkeligere, forskning viser det! Du er du, i livshjulet ditt skal det være mange inndelinger. Ambisjoner, vennskap,kjærlighet, familie, hobbyer, helse, ja de tingene som er viktig for deg. Pass på å pleie alle, ingen må finne på å gjøre livets hjul til bare en ting. Bare kjærlighet eller bare barn o.l. Da blir man deprimert. Så når du ser for deg ditt hjul så har du delt det inn i kanskje 6-7 deler som er viktige for deg. En del er familie, der har du foreldre, søsken,øvrig familie og kanskje etterhvert egne barn. Men de er jo bare en liten del av hele deg. Og with or without ut vil hjulet vise deg at du er et meningsfylt og komplett menneske uten det barnet også! Vil bare si det, for her følte jeg det var for mye engstelse rundt det å potensielt sett ikke kunne bli mor. Altså verden er overbefolket, går helt greit å droppe barn også 😃 En mann du elsker er også familie ❤️ Lykke til. Anonymkode: 21e2c...348 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Ville nok søkt aktivt etter en mann som vil det samme som deg (de finnes), men tenker at du samtidig bør overveie hva du skal gjøre om HAN ikke dukker opp innenfor en gitt periode. Du må overveie om du virkelig ønsker barn alene, det er mye jobb. Det er mye jobb når man er to voksne også. Har du familie/venner som kan støtte deg og bidra? Hvis du lander på at du vil ha barn alene bør du sette en tidsfrist for når du vil sette igang prosessen for å gjennomføre det. For det er jo ikke gitt at du blir gravid på første forsøk, og plutselig går tiden fort. Særlig når du passerer 40. NB! Det er uansett bedre å være alenemor enn å få barn med feil person slik som mange her på KG. Men altså, kjenner mange som deg, og veldig mange møter drømmemannen og får barn når de nærmer seg 40 🙂 Anonymkode: d1e23...984 2
Hjertefisk Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Synnøve Skarbø fikk sin datter da hun var 41. Hun er da vel ikke gammel? Tror aldri den kvinnen er i stand til å bli gammel. Britt Ekland (James Bond babe) fikk sin siste sønn da hun var 46. Da så hun fortsatt skikkelig bra ut i tillegg sjekk ut mange av kjendisdamene der ute. Blandt dem er det helt normalt å få barn sent. Hvis de kan hvorfor kan ikke du? Jeg er litt i samme situasjon som deg forresten. Jeg forstår fortvilelsen. Man kan bli helt desperat innimellom. Jeg føler meg faktisk panisk og deprimert og kjempe ensom av å sitte med disse følelsene! Så det er viktig som noen nevnte over, å ikke la det bli for altoppslukende. Det er alt for lett å tenke negativt. Du har fortsatt god tid. Enormt mye kan skje på et år.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 Jeg fikk mitt første barn da jeg var 37, og venter nr 2 nå, kommer mens jeg er 39. Masse lykke til! Jeg heier på deg! Anonymkode: 2d510...583
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 Leit å høre. Moren min fikk barn da hun var 34, 37 og 44. Sett i gang jakten på ny mann! Lykke til! Anonymkode: a8528...f7e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Seff kan det gå! Se på Meghan Markle i England som giftet seg med prins Harry. De var jo knapt sammen før de fikk barn og gifta seg, hun var vel 38 år når hun fikk barnet. Maria Bonnevie fikk flere unger etter 40 mener jeg. Min mamma ble født av min 40 år gamle bestemor på 50 tallet. Gikk helt fint! Du er jo helt normal, situasjonen din er helt normal. Masse flotte kvinner blir mødre litt senere enn mange andre. Men du, pass deg for å gjøre dette til ditt eneste fokus. Du KAN leve et godt liv uten barn også! Hva med de som ikke rakk å få barn, ikke møtte rett partner? All ære til dem som ikke bare fikk et barn i ren desperasjon. Har ikke de verdige liv? Barnløse er lykkeligere, forskning viser det! Du er du, i livshjulet ditt skal det være mange inndelinger. Ambisjoner, vennskap,kjærlighet, familie, hobbyer, helse, ja de tingene som er viktig for deg. Pass på å pleie alle, ingen må finne på å gjøre livets hjul til bare en ting. Bare kjærlighet eller bare barn o.l. Da blir man deprimert. Så når du ser for deg ditt hjul så har du delt det inn i kanskje 6-7 deler som er viktige for deg. En del er familie, der har du foreldre, søsken,øvrig familie og kanskje etterhvert egne barn. Men de er jo bare en liten del av hele deg. Og with or without ut vil hjulet vise deg at du er et meningsfylt og komplett menneske uten det barnet også! Vil bare si det, for her følte jeg det var for mye engstelse rundt det å potensielt sett ikke kunne bli mor. Altså verden er overbefolket, går helt greit å droppe barn også 😃 En mann du elsker er også familie ❤️ Lykke til. Anonymkode: 21e2c...348 Verden er overbefolket men ikke her. Er ikke ts ansvar at det fødes 50 millioner barn i afrika og de har mat nok til 20 mill. Da blir det sult da. Jeg er selv oppvokst i det norske landbruket og vi kan få masse unger til uten at det er noe fare. og nå er både byllepest (ala svaredauen tilbake) og corona i sving for å renske opp i rekkene. og leste nylig en artikkel der Cameron Diaz hadde fått kid i midten av 40 årene... 40 er ingen alder om man tar vare på seg selv med riktig kosthold og litt trening. 70% kosthold 30% trening/aktivitet. For jeg ser 25-30 åringer som ser ut som de er 38 og 47 åringer som ser ut som de er 33. Anonymkode: b33aa...1ce
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Men vil du virkelig få barn når du er sist i 30årene? Med tenåringer når du er i 60årene. Når er det greit å akseptere at en valgte bort barn? Anonymkode: cb348...18f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Kvinner lever lengre enn menn. Anonymkode: 2db2d...a92
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men vil du virkelig få barn når du er sist i 30årene? Med tenåringer når du er i 60årene. Anonymkode: cb348...18f Prøver du å skryte av matte-kunnskapene dine? Anonymkode: 2fdf3...80a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå