Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har kjøpt meg UV-lampe som skal herde negllakken, men det blir så klumpete og stygt? Kjøpte også negllakk til dette formålet. Det er andre gangen jeg prøver nå, og jeg må si at det er LITT bedre enn første forsøk forrige søndag. 

Men. Det er veldig vanskelig å ikke få harde renner på sidene, og når jeg forsøker å få bort rennene dras også biter med negllakk fra neglen med også, så da blir det bare enda styggere.

Det kjennes også litt "seigt" når jeg tar på det, så kanskje jeg må ha neglene inni lenger? Den går automatisk på 90 sekunder når jeg legger inn hånden, og har 230W. 

Lurer på om jeg gjør feil, eller må jeg være tålmodig å trene meg mer? Jeg legger fransk manikyr uten problem, men husker det tok noen runder der også før jeg ble en "mester". Noen innspill?  

Anonymkode: 8a43e...d3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS. 

Her er bilde. 

WIN_20200807_07_56_25_Pro.jpg

Skrevet

Har ikke erfaring med å legge shellac selv, men når jeg får lagt shellac hos profesjonelle, så har jeg lagt merke til at de pusser lett over neglene og bruker en form for rens før de begynner med selve lakken. Videre legger de svært tynne lag lakk som herdes mellom hver gang. Jeg tenker kanskje at dersom lakken blir "seig", klumpete og ujevn, så legger du for tykke lag.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Roci said:

Har ikke erfaring med å legge shellac selv, men når jeg får lagt shellac hos profesjonelle, så har jeg lagt merke til at de pusser lett over neglene og bruker en form for rens før de begynner med selve lakken. Videre legger de svært tynne lag lakk som herdes mellom hver gang. Jeg tenker kanskje at dersom lakken blir "seig", klumpete og ujevn, så legger du for tykke lag.

Det var godt innspill, tusen takk 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du alkohol for å fjerne "sticky layer" etter at du er ferdig å legge shellacken? Jeg bruker denne.

Mellom hvert lag av shellack, før jeg herder den i lampa, bruker jeg en liten pensel dyppet i aceton og fjerner lakk som har kommet utenfor neglen. Da slipper du disse harde kantene som kommer rundt neglen.

Anonymkode: 415b2...bae

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Bruker du alkohol for å fjerne "sticky layer" etter at du er ferdig å legge shellacken? Jeg bruker denne.

Mellom hvert lag av shellack, før jeg herder den i lampa, bruker jeg en liten pensel dyppet i aceton og fjerner lakk som har kommet utenfor neglen. Da slipper du disse harde kantene som kommer rundt neglen.

Anonymkode: 415b2...bae

Har noen "aceton-servitter" som jeg bestilte med siden av. Holder på nå og prøver igjen, for å se. Tusen takk for hjelpen, bilde kommer 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...