Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har legat i kortene og vært uttalt fra sjefer at en spesifikk stilling sku bli min når vedkommende som har den nå går av med pensjon.  Nå er det kun måneder unna og stillingen har blitt utlyst på finn uten ens et litet pip fra de høyere sjefene. Skal jeg bare tolke dette som at de ikke lenger ønsker meg i den stillingen?  Stillingen er grunn til at jeg ikke skiftet jobb tidligere siden de ville ha meg der når den ble ledig. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: bdc3d...af7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da går du til dem som har uttalt at dette skulle bli din stilling og spør hva som skjer. Har du vitner på at de sa at du skulle få stillingen?

Anonymkode: f3de2...6cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt på stillingen da?

Anonymkode: 14e53...3d7

Skrevet

Jeg ville søkt, ofte lyses jo stillinger bare ut pr automatik selv om man har en intern kandidat. 

Skrevet

Du må jo søke på stillingen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utlysning av stillinger er ofte bare en formalitet. 

Jeg utlyser stillinger, til tross for jeg allerede har bestemt meg. 

Anonymkode: 61228...6bb

• Liker 2
Skrevet

Hvis du jobber i det offentlige er de pålagt å lyse ut. Men du kan fint spørre og du må selvfølgelig søke. Hos oss lyser de ut alt selv om noen sitter i stillingen allerede fordi det er pålagt. Lykke til :). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en privat bedrift så stillingen må ikke utlyses.

Anonymkode: bdc3d...af7

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å lyse ut ledige stillinger, selv om man har en ansatt i tankene. Her må du søke som alle andre.

Anonymkode: e32b4...e31

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig at stillingen utlyses for formalitet, men også for å gi alle samme mulighet. Det er jo bare å søke, og si ifra til den du har snakket med tidligere at Du nå har søkt stillingen.

Anonymkode: 7f335...f9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...