Den Sagnomsuste Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 (endret) Jeg var en tur i Oslo i går (06.08.20) å jeg la merke til hvordan kun jeg og noen få andre brukte munnbind. Hva er greia egentlig? Hvorfor rives munnbind bort fra butikkhyllene når ingen faktisk går med dem? Endret 7. august 2020 av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 7 hours ago, Den Sagnsomsuste said: Jeg var en tur i Oslo i går (06.08.20) å jeg la merke til hvordan jeg og et par andre brukte munnbind. Hva er greia egentlig? Hva er greia med munnbind egentlig ? Hvordan vet du at alle de andre du så hadde kjøpt munnbind som de ikke brukte? Gikk de med det i hånda? Anonymkode: 084e5...b8b 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 8 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Jeg var en tur i Oslo i går (06.08.20) å jeg la merke til hvordan jeg og et par andre brukte munnbind. Hva er greia egentlig? Hva er greia med munnbind egentlig ? ??? La du merke til hvordan du selv brukte munnbind? jeg forstår ikke hva du mener med det du skriver Anonymkode: 21f46...f4d 5
ekkoet Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Folk tenker "hva hvis?" Jeg har per nå ikke behov for munnbind. Jeg har ingen behov for å benytte meg av kollektivtrafikk og det mest folketette stedet jeg har planer om å dra neste mnd er matbutikk. Men dersom jeg plutselig får et behov, eller noen jeg kjenner får et behov ville det være kjekt å ha. Endrer situasjonen seg slik at man blir bedt om å bruke munnbind på butikk har jeg en utfordring - da kommer jeg til å angre på at jeg ikke kjøpte noen. Men hamstring på bekostning av andre er en uting, jeg har ikke kjøpt noen nå, jeg har 10 stk etter at jeg måtte kjøpe da jeg skulle på et fly i juni og jeg håper jeg slipper å bruke dem.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Vi bestilte oss tøymunnbind, i tilfelle det blir påbud om det. Bedre å ha det, enn å plutselig måtte stresse med å få kjøpt til blodpris når butikkene begynner å bli tømt. Anonymkode: 221ab...f86 1
Den Sagnomsuste Skrevet 7. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at alle de andre du så hadde kjøpt munnbind som de ikke brukte? Gikk de med det i hånda? Anonymkode: 084e5...b8b Leser om det overalt på nettet, men bybildet henger ikke på greip med apotekenes salgstall osv. Må være mange som har hamstret som ikke tør å bruke dem eller noe sånt antar jeg. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ??? La du merke til hvordan du selv brukte munnbind? jeg forstår ikke hva du mener med det du skriver Anonymkode: 21f46...f4d Jeg var litt full da jeg skrev HI, men har redigert det nå. KG på fylla liksom, da veit du at det er hjemmesommer for å si det sånn... Endret 7. august 2020 av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at alle de andre du så hadde kjøpt munnbind som de ikke brukte? Gikk de med det i hånda? Anonymkode: 084e5...b8b Når det er utsolgt så å si overalt, samtidig som nesten ingen bruker munnbind så er det jo ganske logisk konklusjon. Folk hamstrer i tilfelle. Slik de gjorde med dopapir og gjær i mars. Og med hamstringen sin bidrar de til høyere priser på munnbind. Anonymkode: a08cc...9c3 1
Den Sagnomsuste Skrevet 7. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når det er utsolgt så å si overalt, samtidig som nesten ingen bruker munnbind så er det jo ganske logisk konklusjon. Folk hamstrer i tilfelle. Slik de gjorde med dopapir og gjær i mars. Og med hamstringen sin bidrar de til høyere priser på munnbind. Anonymkode: a08cc...9c3 Og grossistene ler hele veien til banken...
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 De fleste venter på beskjed fra myndighetene for å ikke skille seg ut. Trist Anonymkode: e260a...db3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 Og så har vi de som må hamstre! Akkurat som med dopapiret i mars. Anonymkode: 015e5...6a5 1
Gjest Calm Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 Folk tenker som i sangen til Øystein Sunde. Kjekt å ha. Og så legger de eskene med munnbind i kottet sammen med eskene med antibac. Etter å ha flyttet litt på lasset med toalettpapir så klart. Og er du en skikkelig gjøk, så har du et par pakker med tørrgjær der også.
Hatsumomo Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Calm skrev: Folk tenker som i sangen til Øystein Sunde. Kjekt å ha. Og så legger de eskene med munnbind i kottet sammen med eskene med antibac. Etter å ha flyttet litt på lasset med toalettpapir så klart. Og er du en skikkelig gjøk, så har du et par pakker med tørrgjær der også.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 Kjøpte i tilfelle hvis Jeg har levd rimelig isolert i denne covid-19 pandemien, og kommer til å fortsette med det. Er kronisk syk og bekymret for å bli syk. Men kjøpte alså munnbind for eventuelle situasjoner som kan dukke opp, at jeg må til legen, at min gamle far skal til lege/fysio etc. Jeg antar også at denne situasjonen kommer til å vare lenge, kanskje noen år, kanskje dette er den nye normalen, og jeg ønsket da bare å ha noen i hus for sikkerhets skyld. Anonymkode: e4bae...30e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 Jeg har kjøpt vaskebare og kirurgiske munnbind denne uken. Jeg gjorde det fordi jeg tenkte der ville bli problemer med å få tak i munnbind innen kort tid og jeg tenker at det igjen blir smart å bruke det som i mars/april. Men jeg bruker det kun i sammenhenger jeg regner med jeg er mer utsatt pga mye folk eller at folk er nærgående. Som butikker, legekontor, kollektiv, frisør osv. Anonymkode: 093fd...717
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 Nordmenn er redd for å skille seg ut. I en folkemengde hvor 1 person går med munnbind, så blir denne personen glodd på og kanskje kalt hysterisk. Vi forbinder fremdeles munnbind med hysteri. I går gikk de ut å ANBEFALTE munnbind i Norge, da slenger alle seg i bilen til nærmeste apotek for å kjøpe munnbind fordi de vet at det er en mulighet for at et PÅBUD er rett rundt hjørnet og da vil ikke de skille seg ut som den eneste i en folkemengde som ikke går med munnbind. Norge. Saueflokk. Sånn tror jeg det henger sammen. Anonymkode: de985...419
Anbefalte innlegg