Gjest Mito24 Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Se tråden om gutter og sminke. Jeg skal i kveld gjøre en bestilling på en nettside som selger sminke for menn. Deretter skal jeg prøve produktene og fortelle om mine erfaringer her. Mitt kriterium for mannlig sminkebruk, er at det på ingen måte kan være synlig for omverdenen. Jeg har tenkt å bruke denne siden: http://www.lash.se/shop.php Hvilken produkter bør jeg kjøpe i første omgang? Noen tips? For øvrig er jeg ikke singel, så dette er ikke en desperat handling på noen som helst måte. Jeg er bare nysgjerrig på om oppmerksomheten fra det motsatte kjønn vil øke. Jeg kommer ikke til å la min kjæreste få innblikk i dette eksperimentet. Skal oppdatere denne i løpet av de neste ukene.
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Jean Paul Gaulthier har en serie med sminkeprodukter for menn. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men de har den hos større Esthetique-parfymerier. Solpudderet derfra er MEGET fint.
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #3 Skrevet 15. juli 2005 Hvorfor bruke guttesminke? "Jentesminke" er lettere å få tak i. Hvis jeg var deg, ville jeg startet i det små med grå eyeliner og grå mascara. Flott at du tør prøve dette! Etterhvert kan du prøve litt rouge, og kanskje svart øyenskygge og svart neglelakk. Hvilken klesstil har du ellers? Har noen kompiser som sminker seg men de er gothere/rockere, og sminke passer bra til den stilen.
Gjest Mito24 Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 (endret) Jean Paul Gaulthier har en serie med sminkeprodukter for menn. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men de har den hos større Esthetique-parfymerier. Solpudderet derfra er MEGET fint. ← For å si det sånn, det er relativt uaktuelt for meg å spasere inn på et parfymeri for å kjøpe sminke. Takk meg til anonyme internettbestillinger. Hvorfor bruke guttesminke? "Jentesminke" er lettere å få tak i. Hvis jeg var deg, ville jeg startet i det små med grå eyeliner og grå mascara. Flott at du tør prøve dette! Etterhvert kan du prøve litt rouge, og kanskje svart øyenskygge og svart neglelakk. Hvilken klesstil har du ellers? Har noen kompiser som sminker seg men de er gothere/rockere, og sminke passer bra til den stilen. Neglelakk kommer ikke på tale. Som sagt, sminken må ikke synes for omverdenen i stor grad. Endret 15. juli 2005 av Mito24
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Hm, skal vi vedde? Du kommer til å bli fortrolig med sminken etterhvert, og da skulle det ikke forundre meg om du ville prøve noe mer synlig.
Gjest Mito24 Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Hm, skal vi vedde? Du kommer til å bli fortrolig med sminken etterhvert, og da skulle det ikke forundre meg om du ville prøve noe mer synlig. ← Vi får se. Tviler på at det hadde høstet bifall hos en viss person, men... Et veddemål er alltid interessant. Jeg regner med at du legger noen dristige portrettbilder i potten?
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #8 Skrevet 15. juli 2005 Men du, Mito. Du hadde tenkt å ikke fortelle damen om dette? Tenk om hun tilfeldigvis kommer over sminkesakene dine, da? *ser for meg Mito som prøver febrilsk å bortforklare det hele*
Catzy Skrevet 17. juli 2005 #9 Skrevet 17. juli 2005 Jeg ville gått for pudder og concealer i første omgang, for å bli litt vant med produkter som det er vanskelig å gjøre feil med. Hvis du får tak i en farget fuktighetskrem, som ikke dekker, men som gir litt glød, så er det også bra. Da har du mer å øve med, og det vil se litt mer naturlig ut. Ville vært litt forsiktig med rouge, siden det er noe av det vanskeligste å få til. (Bare se på en del kvinner...) Solpudderet på den siden du viste til er sånn semi-greit, tenker jeg. Gå i så fall for Alabaster til du får grepet på det. I tillegg ville jeg gått for en "naturlig" maskara. Kanebo 38C er ganske lett å legge, og ser mer naturlig ut enn en del andre maskaraer. Og så en eyeliner / kajal. Ser at de kun har gull og sølv, det er kanskje litt sært. Ville gått for brun eller mørk grå til å begynne med, og ingen harde linjer! Bare "fylle ut" øyevippene, på en måte. Og sats hardt på hudpleie. Du vil se mye bedre ut hvis huden er i toppform. Finn ut om du har normal, fet, tørr eller blandingshud, og kjøp produkter etter det. Du trenger en form for rens (såpe eller cleanser), peeling (dyprensing en-to ganger i uka) og fuktighetskrem, i tillegg til bra barbersaker. (Kjøpte boka til den amerikanske Homsepatruljen til mannen min i går*, og har selv lest kapittelet om "grooming" av Kyan. Veldig bra lesing!!) Catzy * Jeg sa jeg skulle innom en bokhandel, og mente for å kjøpe Harry Potter-boka. Men han fleipa og spurte om jeg skulle kjøpe boka til Homsepatruljen. Så da ble det HP til meg og Fab Five til ham.
Gjest Mito24 Skrevet 17. juli 2005 #10 Skrevet 17. juli 2005 Men du, Mito. Du hadde tenkt å ikke fortelle damen om dette? Tenk om hun tilfeldigvis kommer over sminkesakene dine, da? *ser for meg Mito som prøver febrilsk å bortforklare det hele* ← Vi bor ikke sammen, så det burde gå greit. Jeg skal allikevel passe på å ta forhåndsregler. Det er en situasjon jeg for alt i verden vil unngå. Da får jeg heller si at det tilhører en jeg har hatt på siden.
Gjest Mito24 Skrevet 17. juli 2005 #11 Skrevet 17. juli 2005 Jeg ville gått for pudder og concealer i første omgang, for å bli litt vant med produkter som det er vanskelig å gjøre feil med. Hvis du får tak i en farget fuktighetskrem, som ikke dekker, men som gir litt glød, så er det også bra. Da har du mer å øve med, og det vil se litt mer naturlig ut. Ville vært litt forsiktig med rouge, siden det er noe av det vanskeligste å få til. (Bare se på en del kvinner...) Solpudderet på den siden du viste til er sånn semi-greit, tenker jeg. Gå i så fall for Alabaster til du får grepet på det. I tillegg ville jeg gått for en "naturlig" maskara. Kanebo 38C er ganske lett å legge, og ser mer naturlig ut enn en del andre maskaraer. Og så en eyeliner / kajal. Ser at de kun har gull og sølv, det er kanskje litt sært. Ville gått for brun eller mørk grå til å begynne med, og ingen harde linjer! Bare "fylle ut" øyevippene, på en måte. Og sats hardt på hudpleie. Du vil se mye bedre ut hvis huden er i toppform. Finn ut om du har normal, fet, tørr eller blandingshud, og kjøp produkter etter det. Du trenger en form for rens (såpe eller cleanser), peeling (dyprensing en-to ganger i uka) og fuktighetskrem, i tillegg til bra barbersaker. (Kjøpte boka til den amerikanske Homsepatruljen til mannen min i går*, og har selv lest kapittelet om "grooming" av Kyan. Veldig bra lesing!!) Catzy * Jeg sa jeg skulle innom en bokhandel, og mente for å kjøpe Harry Potter-boka. Men han fleipa og spurte om jeg skulle kjøpe boka til Homsepatruljen. Så da ble det HP til meg og Fab Five til ham. ← Takk for rådene! Jeg gjorde en bestilling i går, og tror det du nevner her var inkludert i den, skjønt jeg er ærlig talt ikke helt sikker.
Gjest :) Skrevet 17. juli 2005 #12 Skrevet 17. juli 2005 Hoy! Dette hørtes spennende ut, gleder meg til å følge tråden.. Men, dersom du skal komme ut av dette vellykket, og uten at noen merker det har jeg to store råd til deg. Ligg unna mascara, og vær ekstremt forsiktig med bruk av foundation. Sisnevnte er noe som også vi ladies bruker mye tid på å finne ut av hva som funker, og det kan veeeldig lett se helt j vlig ut... Men, dersom du likevel ønsker å prøve deg med det, så bruk bare litt rundt f.eks nesen hvor det ofte er litt rødt, og under/over øynene. Begynn forsiktig med det, og se hvorvidt du får det til. Og, ta en tur ut i hagen eller noe hvor du har godt sollys, og se i et lite speil hvordan det ser ut. Det er mye sminke som glitrer litt (som f.eks rouge/pudder), og foundationen kan lett se helt feil ut i dagslys. Altså, enten i fargen vs din egen hudfarge, og om det ligger "kanter" etter den der du ikke har fått smurt den godt nok ut. Til slutt, veldig viktig å være ren i ansiktet når du legger dette på, og at du er ren på fingrene. Ellers blir det fort grisete, på fet hud etc.. Lykke til, smukken!
Gjest Mito24 Skrevet 17. juli 2005 #13 Skrevet 17. juli 2005 Jo, jeg skal begynne ytterst forsiktig. Blir det synlig, kommer jeg nok umiddelbart til å få kommentarer fra damen og da kan risikere å få bank. Det må unngås.
Aquarius Skrevet 3. desember 2005 #15 Skrevet 3. desember 2005 Oppfølging av tråden, Mito, oppfølging! Kan ikke påbegynne et eksperiment uten å fortelle resultatet. Det er ulovlig det. Avhengig av sminke nå? Livet blir aldri det samme uten?
Dagensdiva Skrevet 3. desember 2005 #16 Skrevet 3. desember 2005 hehe !!! uff..klarer ikke akseptere det..og kommer aldri til å gjøre det. Var sammen med en fyr på vgs(kort periode VEL OG MERKE)..oppdaget en dag at han brukte foundation (tok sol også ja)..skikkelig dekkende foundation...det var helt kvalmt....har desverre fordommer mot gutter og sminke..kommer nok aldri til å akseptere det heller..aner ikke hvorfor..synes gutter er like pene uten sminke! De pene trenger hvertfall ikke sminke eeek!..uff..nå høres jeg sær ut!
Gjest mito Skrevet 4. desember 2005 #17 Skrevet 4. desember 2005 Jeg er godt fornøyd. Jeg prøvde pudder og en dyr fuktighetskrem, i tillegg til en selvbruner. Jeg prøvde også noe som het eyeliner (?). Jeg brukte alt i så små mengder at det var mer eller mindre umulig å se, fikk ingen kommentarer fra venner eller kjæreste. Alt i alt var jeg godt fornøyd, men sluttet å bruke det etter en stund, da jeg allerede har dame og ekstremfokusering på utseendet ble litt meningsløst. Kanskje hvis (når) jeg blir singel igjen? Det var uansett et spennend eksperiment. DagensDiva, argumentet ditt faller på egen urimelighet. Selv veldig pene kvinner blir penere med sminke, det samme burde følgelig gjelde for menn. Tror du ikke Brad Pitt og resten av gjengen er sminket godt opp på film og premierer? Du er jo selv en svært pen jente, hvorfor bruker du sminke da?
Gjest mito Skrevet 4. desember 2005 #18 Skrevet 4. desember 2005 For øvrig finner jenter overdreven forfengelighet generelt lite attraktivt hos gutter, så til de som vil prøve dette, gjør det for all del i skjul!
Dagensdiva Skrevet 4. desember 2005 #19 Skrevet 4. desember 2005 Jeg sa jo at jeg ikke kunne argumentere for det!! Synes sminke på gutter er ekkelt...merk dere: når jeg vet at de er sminket...Når jeg ser Brad Pitt tenker jeg ikke på at han har på foundation..pudder osv...men hvis en gutt forteller meg at han skal på badet for å sjekke sminken blir det bare rart!!! :grine2: Jeezzzz...
SuperNova Skrevet 5. desember 2005 #20 Skrevet 5. desember 2005 Gutter med sminke er sexy! Eyeliner og mascara er veldig bra. Men når jeg tenker meg om: Det er ofte veldig selvsikre og tøffe gutter som våger å bruke sminke, kanskje det er det jeg synes er sexy. Og ikke sminken. (Nå forvirrer jeg meg selv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå