Gå til innhold

Vi er invitert i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor det skal være 150 stk til kaffen og festen. Jeg jobber i helsevesenet (samme som bruden forsåvidt) og er meget skeptisk til dette. Utover kvelden vil jo ikke folk holde avstand, men det blir et liva lag. Det kommer folk fra flere steder i landet. 

Jeg kan ikke si noe til brudeparet, da er jo jeg den største idioten sikkert. Jeg kunne likevel tenkt meg og hørt med de ansvarlige i kommunen om hva de tenker. 

Hvordan ville dere gjort dette? Bare dratt og håpet på det beste?

Anonymkode: 626b7...947

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupsfest var jo stor suksess i Moss... Å ikke ta sjansen på å delta i en koronabruds smittefest må være helt innenfor, særlig når du selv jobber i helsevesenet. Jeg ville stått over, og varslet arbeidsgiver om arrangementet slik at de har mulighet til å teste så tidlig som mulig.

Anonymkode: 502ff...84f

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Ærlig talt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt. Det har vært hundrevis av bryllup idet siste, og bare ett av dem var ett krise. Det sier seg selv at sannsynligheten er fremdeles lav for å bli smittet i Norge nå.

Anonymkode: bfd39...218

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men vi er svært nær famile med brudeparet.. Ååå, det er så vanskelig! Håper at det blir stoppet fra høyeste hold, så jeg slipper. Vi kan bare ikke la vær, det går mannen min aldri i livet med på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men vi er svært nær famile med brudeparet.. Ååå, det er så vanskelig! Håper at det blir stoppet fra høyeste hold, så jeg slipper. Vi kan bare ikke la vær, det går mannen min aldri i livet med på. 

Du er vel ikke hysterisk. Det er vel bare å dra på bryllupet. Det hadde jeg gjort i situasjonen din!

Hvis du er nær familie, så vil jeg oppfattet det som frekt å ikke delta!

Anonymkode: 63431...1c5

• Liker 3
Skrevet

Dette tenker jeg ikke er vanskelig i det hele tatt- hadde aldri i verden dratt. Om det så hadde vært mine egne barn. Makan til uansvarlighet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

at ikke folk skjønner hvilket ubehag de utsetter de inviterte for, når de inviterer til sånne svære greier under en pandemi? hvorfor vil de ha et bryllup som et stort antall av gjestene sannsynligvis ikke har lyst å delta i?

Anonymkode: b21e1...bb6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dratt. Det har vært hundrevis av bryllup idet siste, og bare ett av dem var ett krise. Det sier seg selv at sannsynligheten er fremdeles lav for å bli smittet i Norge nå.

Men så har vi også alle de andre festene som har blitt rene smittefester...

Anonymkode: 781c0...249

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel ikke hysterisk. Det er vel bare å dra på bryllupet. Det hadde jeg gjort i situasjonen din!

Hvis du er nær familie, så vil jeg oppfattet det som frekt å ikke delta!

Jeg er helt enig. Men TS skal få lov til å bestemme selv. Muligens blir hun påvirket av all hysteriet på KG.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men så har vi også alle de andre festene som har blitt rene smittefester...

Anonymkode: 781c0...249

Det er vel bare pappagutter på Oslo vest som har hatt disse festene. Det er vel ingen overraskelse at de oppfører seg slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i noen slike sammenkomster de siste ukene, og flere er det i august og september. Folk evner da å oppføre seg. Ingen klemming, handhilsing eller dansing. Kun hyggelig samvær. Ikke verre enn en dag på kontoret, eller en handlerunde. Som skrevet over her i tråden. Det har vært titusener av samlinger med 100+ personer i Norge i det siste, og kun et har ført til spredning. 

Problemet er jo arrangement der smittevernsreglene ikke overholdes. Men om det sklir ut utover kvelden kan du jo bare forlate selskapet tidlig. 

Anonymkode: 8953f...18d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare pappagutter på Oslo vest som har hatt disse festene. Det er vel ingen overraskelse at de oppfører seg slik.

Hjemme hos en smittevernoverlege  ,Har vist ikke fått det med seg sønnen 

Anonymkode: 2f98f...42e

AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel slik at det ikke ble noen restriksjoner? Og et brullup med gjester opp til 200 kan gå som vanlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor det skal være 150 stk til kaffen og festen. Jeg jobber i helsevesenet (samme som bruden forsåvidt) og er meget skeptisk til dette. Utover kvelden vil jo ikke folk holde avstand, men det blir et liva lag. Det kommer folk fra flere steder i landet. 

Jeg kan ikke si noe til brudeparet, da er jo jeg den største idioten sikkert. Jeg kunne likevel tenkt meg og hørt med de ansvarlige i kommunen om hva de tenker. 

Hvordan ville dere gjort dette? Bare dratt og håpet på det beste?

Hvis du ikke ønsker å dra, ville jeg tatt en hvit en og sagt at du har sår hals eller andre symptomer i luftveier, da skal man uansett holde seg hjemme :)

Anonymkode: d30b8...52d

• Liker 5
Gjest MrTeddy29
Skrevet

Hadde ikke dratt, og du som er i helsevernet burde også tenke deg at dette ikke er lurt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo dra og ta hensyn du. 

Du kan jo gå hjem etter middagen også hvis det bare er til "kaffen"/ festen det er mange invitert. Bare å si man føler seg dårlig. Brudeparet er nok fornøyd bare man har møtt opp. 

Anonymkode: 54d2d...196

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er svært nær brudeparet, og vi kan ikke bare dra hjem. Tenker og på om det er lov, for det er dumt i forhold til jobben om jeg har gjort noe jeg ikke burde... 

Skrevet

Dra og kose deg.

Bryllup er jo skikkelig stas. Forstår ikke helt problemet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var nylig i et bryllup med 100 stk. Gikk helt fint. 

Anonymkode: 817fd...146

• Liker 2
  • Opprett ny...