Gå til innhold

Male kjøkkeninnredning og fliser - hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kan anbefale fremgangsmåte for å male kjøkkeninnredning og fliser? Og type maling. Trenger desperat å fornye kjøkkenet, men har ikke råd til nytt kjøkken med det første. Tenkte derfor å male innredningen og flisene over benken for å få det noe mer fresht enn hva det er idag.

Anonymkode: 8222d...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du googler vil du finne mye info om dette.  Jeg har malt vårt furukjøkken fra 80-tallet to ganger.  Det ble malt hvitt, og for et par år siden i sort.  Er så fornøyd at jeg ikke ville byttet om jeg ble tilbudt et helt nytt kjøkken!  

Gjør et godt grunnarbeid (vasking, grunning og pussing), og prosessen er enkel om du er nøye.  Viktig med gode malerkoster!  

Skrevet

Litt vanskelig å si hva du bør gjøre uten at du har informert om hva slags kjøkkenfronter du har idag. Er det heltre skapdører er det bare å hekte dem av hengsler, skru dem av, finne frem favorittpussemaskinen og pusse de ned. Så kan du sparkle eventuelle hakk, skader og sprekker. Så maler du dem med en ønsket farge, enten i helblank, halvblank eller mattere overflate. Jo blankere jo lettere å holde rent. 

Om det er folierte skapdører kan du vurdere å foliere dem på nytt. Slik jobb bør settes bort, alternativt gjøres av noen som har gjort det selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...