AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Skal man slutte å ta folat etter fullgått 12 uker? Eller kan fortsette til boksen er tom liksom? Anonymkode: c0037...9b4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Jeg fikk beskjed av jordmor om at jeg gjerne kunne fortsette, selv om det er mrst prekært i 1.trimester. Anonymkode: 20387...039
Sokkar Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 (endret) Jeg brukte opp folaten 😊 Det er et vannløselig vitamin, så kroppen kvitter seg med eventuelt overskudd 😊 Endret 7. august 2020 av Sokkar
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Det er ikke noen vits i å ta det mer enn ut første trimester, men det er heller ikke skadelig om du velger å gjøre det. Poenget med folat er at det skal redusere faren for ryggmargsbrokk. Det kan oppstå om nevralrøret blir misdannet. Det dannes i starten av svangerskapet, og er altså ferdig dannet når du er ferdig med 1. trimester. Derfor er det ikke noen vits i å fortsette å ta det etter første trimester, for da er det ikke noe du kan gjøre fra eller til med det med å ta folat, da er det blitt som det er blitt. Men som sagt, så bare tisser du det ut om du tar det etter 1. trimester, så ikke farlig å gjøre det, men ikke noe poeng heller. Anonymkode: 46def...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå