Gå til innhold

Flere LH økninger ?

Gjest Nassi

Anbefalte innlegg

Gjest Nassi

Hmmmm, nå lurer jeg virkelig på hva kroppen min driver med! Trodde jo jeg hadde EL for nå 9 dager siden, grunnet positiv EL test og andre tegn som EL slim, stikkinger og ømme pupper.

Og nå har jeg gått rundt og kanskje håpet at det har klaffet... Klarte ikke dy meg, i mangel på graviditetstest liggene tok jeg en EL test som var positiv! Håpet jo da at det var en indikasjon på graviditet, men når jeg tok graviditetstest neste dag (i dag tidlig), var denne negativ :tristbla:

Tok og en EL test på samme urinen (morgenurin), som og var negativ.

Så tok jeg enda en EL test litt utpå formiddagen i dag, og denne var positiv!

Har jeg kanskje da ikke hatt EL i det hele tatt enda, og det er det kroppen min holder på med nå? For hvis jeg først har hatt EL vil det vel ikke være mulig å få positive tester senere også? Men har ikke andre "vanlige" tegn på EL nå, ikke EL slim i det hele tatt. Er oppblåst i magen og har murringer der bare, pluss litt ømme pupper igjen da.

Har hørt at de som har PCO sliter med LH økning i rykk og napp, kan dette være mitt problem og? Har alltid hatt lange, litt uregelmessige sykluser, men er ikke overvektig eller har kraftig hårvekst.

Har og hatt en SA for lenge siden, og har jo og fått et barn.

Noen ideer til hva kroppen min driver med nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Guest

Jeg er langt fra noen ekspert på dette, men mener å ha lest at man kan få positivt utslag på EL-tester like før mens. Vet også at en del får utslag når de er gravide, men det er vel en grunn til at det finnes egne graviditetstester, så ville nok ventet til IKM og tatt en test da...tror det står en del om forskjellen på LH-tester og graviditetstester inne på pernille.info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Ja, du kan få LH-økning to ganger i samme syklus. Av en eller annen grunn fikk ikke kroppen din til EL første gangen, så den prøver igjen på nytt. Mest sannsynlig. Best å hoppe til køys for sikkerhetsskyld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...