AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Hei. Har en datter på 9 måneder (født 3.nov). Pappaen gikk ut i permisjon for et par uker siden og har permisjon til og med 1.november. Da vi søkte om barnehageplass i mars tenkte vi det var en god ide å søke plass fra oktober slik at vi kunne bruke en hel måned på tilvenning/korte dager - vi har nå fått oppstartsdato den 5.oktober, noe som altså vil si at jenta vår starter når hun er 11 måneder. Begynner plutselig å tvile på planen og gruer meg helt vanvittig til oppstart. Er hun for liten? Planen er som sagt å bruke så mange dager som mulig sammen med henne (innenfor rimelighetens grenser selvsagt - ønsker å gjøre det som er mest optimalt for barnet), og som sagt gi henne kortere dager hele oktober. Burde vi heller bedt om senere oppstart? Bedre å starte 2-3 uker senere, men da med kortere tilvenning? Eller er det bare tull å tenke at et par uker har noe å si? Skulle gjerne hatt henne hjemme til hun var i hvert fall 1,5 år men det er dessverre ikke en mulighet😔 1.premien i Eurojackpot, hvor er du når jeg trenger deg?? Anonymkode: 35216...b26
iansak Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Dette må dere nesten føle dere frem til selv. dere kjenner deres barn best og hvor trygg og moden hun er. Min eldste startet på 1 årsdagen sin og deg var helt perfekt for henne tror jeg men hadde nok gått fint å starte en måned før med korte og rolige dager. Hør med barnehagen nå og spør om dere kan de det litt Ann og om dere kan bestemme dere i starten av september om dere vil starte tilvenning i 5 oktober eller litt senere. ellers burde det gå fint å starte allerede 5 oktober. Pappaen kan jo alltid hente etter hun har sovet eller etter de har spist siste måltid(ofte i 2 tiden) også leverer han så sent som mulig forhold til hva som passer barnehagen. Hos oss går de alltid tur/ut kl 0930 så da leverte vi 0900-0915 fordi det passet for oss også hentet vi innimellom når hun våknet (ba om å få SMS) eller kvart over to når de var ferdig med å spise. Men hør med din barnehage hva som er deres rutiner! 1
Gjest Gaea Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Hadde gjort slik dere skal. Et par uker har nok ikke noe å si mtp modenhet for å starte i barnehage, men det å kunne bruke lang tid på tilvenning og å ha korte dager en liten stund er gull verdt for mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå