Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å bli litt skuffet om man venter barn nummer 4 og alle samme kjønn? Selvsagt glad for alle er friske og det er det viktigste..  Men liiiitttt skuffet? Hadde bare vært kjekt å ha begge kjønn.. 

Anonymkode: 8aaae...320

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov. Forstår deg godt og kjenner på det same. Har to av same kjønn og håpar sånn at tredje blir det eg ikkje har frå før. Og det betyr ikkje at eg ikkje er uendeleg glad i dei eg har :)

Anonymkode: 65045...a1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig normalt! :)

Anonymkode: 53928...b5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt. liter enda med den skuffelsen, den satt hardere enn jeg forventet. Går gravid og gleder meg men er også trist/liten sorg 

Anonymkode: efa20...10f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer fra en familie med 3 søsken. Min far ville ha to og to, ble tre og en. Ble slutt etter det:hoho:

Anonymkode: 50325...4d7

Skrevet

Klart det er lov! Man kan ikke styre følelsene sine uansett. Tror mange føler det sånn om nr 3 eller 4 er samme kjønn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må bare lufte noen tanker her i denne sammenheng. Føler meg helt forferdelig som tenker dette, men må bare få delt det med noen. Har et barn med et kjønn idag. Ønsker veldig et barn til av det andre kjønnet. Vil virkelig ikke være slik at jeg er opptatt av kjønn, men kan bare ikke gjøre noe med det. Har et så sterkt ønske om en av hvert kjønn at jeg nesten ikke tørr bli gravid igjen av frykt for at det skal bli en av samme kjønn og at jeg dermed skal bli skuffet.

Hater at jeg er så opphengt i dette, men tenker bare så mye på dette at det er plagsomt. Må derfor bare spørre om det er noen av dere som har to av samme kjønn egentlig også drømte om en av hver? Forsvant dette ønsket når babyen faktisk kom, eller sitter skuffelsen i? Noen som kan innrømme at de feks prøvde på unge nummer 3 fordi de 2 første var samme kjønn? 

Anonymkode: d1ee0...60e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må bare lufte noen tanker her i denne sammenheng. Føler meg helt forferdelig som tenker dette, men må bare få delt det med noen. Har et barn med et kjønn idag. Ønsker veldig et barn til av det andre kjønnet. Vil virkelig ikke være slik at jeg er opptatt av kjønn, men kan bare ikke gjøre noe med det. Har et så sterkt ønske om en av hvert kjønn at jeg nesten ikke tørr bli gravid igjen av frykt for at det skal bli en av samme kjønn og at jeg dermed skal bli skuffet.

Hater at jeg er så opphengt i dette, men tenker bare så mye på dette at det er plagsomt. Må derfor bare spørre om det er noen av dere som har to av samme kjønn egentlig også drømte om en av hver? Forsvant dette ønsket når babyen faktisk kom, eller sitter skuffelsen i? Noen som kan innrømme at de feks prøvde på unge nummer 3 fordi de 2 første var samme kjønn? 

Vel jeg har et barn nå og venter tvillinger av samme kjønn som første. 
Må ærlig innrømme at jeg har en skikkelig tung sorg. Den har ikke gått over og det vil alltid alltid forbli et sårt punkt for meg, uansett hvor høyt jeg vil elske de som snart kommer. Men kjenner innerst at en glede er litt kvalt på grunn av nettopp dette. Men vi ønsket jo oss i hovedsak et barn til uavhengig kjønn. Men siden det nå kommer to så er det siste graviditet som er tyngst. Vil jo ikke ha flere barn kun for å prøve på det motsatte. 

jeg er ihvertfall ikke over det og det vil jeg nok aldri bli, det blir nok en sorg som vil ligge skjult 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg har et barn nå og venter tvillinger av samme kjønn som første. 
Må ærlig innrømme at jeg har en skikkelig tung sorg. Den har ikke gått over og det vil alltid alltid forbli et sårt punkt for meg, uansett hvor høyt jeg vil elske de som snart kommer. Men kjenner innerst at en glede er litt kvalt på grunn av nettopp dette. Men vi ønsket jo oss i hovedsak et barn til uavhengig kjønn. Men siden det nå kommer to så er det siste graviditet som er tyngst. Vil jo ikke ha flere barn kun for å prøve på det motsatte. 

jeg er ihvertfall ikke over det og det vil jeg nok aldri bli, det blir nok en sorg som vil ligge skjult 

Takk for at du deler tankene. Er jo ikke det at man ikke er glad eller ønsker de som vokser i magen, er vel kanskje mer sorgen over det man aldri fikk. Helt enig i at man ikke prøver på barn for å få et kjønn, men kan ikke nekte for at det liksom føles ekstra viktig med kjønn på neste barn fordi jeg vet dette blir siste runde. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler tankene. Er jo ikke det at man ikke er glad eller ønsker de som vokser i magen, er vel kanskje mer sorgen over det man aldri fikk. Helt enig i at man ikke prøver på barn for å få et kjønn, men kan ikke nekte for at det liksom føles ekstra viktig med kjønn på neste barn fordi jeg vet dette blir siste runde. 

Tenkte ikke så mye over det da vi prøvde på Nr 2, på kjønn da vi brukte litt over er år, men da vi fant ut om tvillinger tenkte jeg at sjansen kanskje var enda større for motsatt kjønn. Så når det ikke stemte så gikk jeg veldig i kjelleren. Og det var ekkelt å kjenne på da det var så uventet hvor mye det satt seg i kroppen. Og med oss som nå snart har tre barn så er det ikke fler vi har planer om å få, vi hadde tenkt tre men kanskje ikke så fort 😂 

så om dere nå prøver på nummer 2 så skjønner jeg godt at At du har de tankene og føler ekstra på dette da som du sier blir siste graviditet. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg har det ikke gått over. Håpte sånn at alle de tankene skulle forsvinne når jeg fikk babyen på brystet, men nei. Nå håper jeg bare jeg kan overtale mannen om nr. 3 og kjønnsseleksjon i utlandet.

Anonymkode: c0348...2d0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg har det ikke gått over. Håpte sånn at alle de tankene skulle forsvinne når jeg fikk babyen på brystet, men nei. Nå håper jeg bare jeg kan overtale mannen om nr. 3 og kjønnsseleksjon i utlandet.

Anonymkode: c0348...2d0

Hadde vi skulle hatt nummer fire i framtiden så ville jeg nesten gjort det ja. Jeg sliter skikkelig med tanken på at det aldri vil bli en realitet hos oss. Det er så ubeskrivelig sårt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dere vil ha det andre kjønnet også, regner med dette er gutter, som det er dere har ifra før. De fleste kvinner bryr seg mindre om de får bare jenter enn hvis de får bare gutter, tror jeg. Skjønner at dere føler på det. Men tenk så heldige dere er som kan tenke på kjønnet. Og sikkert blir gravide på 123 regner jeg med ettersom dette er et tema for dere. Det er mange som bruker årevis på å bli gravide og kanskje ikke blir det i det hele tatt. Da synes jeg det er sykt at folk kvier seg for å bli gravide bare pga at det kan bli feil kjønn😂 og den andre skal til utlandet for å sørge for at kjønnet blir riktig.  Latterlig! Men igjen så skjønner jeg at du gjerne ville ha den jenta du ikke fikk når du har 3 gutter ifra før... men at folk ikke vil bli gravide og drar til utlandet for å få dette til er latterlig. 

Anonymkode: 11cbc...c33

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at dere vil ha det andre kjønnet også, regner med dette er gutter, som det er dere har ifra før. De fleste kvinner bryr seg mindre om de får bare jenter enn hvis de får bare gutter, tror jeg. Skjønner at dere føler på det. Men tenk så heldige dere er som kan tenke på kjønnet. Og sikkert blir gravide på 123 regner jeg med ettersom dette er et tema for dere. Det er mange som bruker årevis på å bli gravide og kanskje ikke blir det i det hele tatt. Da synes jeg det er sykt at folk kvier seg for å bli gravide bare pga at det kan bli feil kjønn😂 og den andre skal til utlandet for å sørge for at kjønnet blir riktig.  Latterlig! Men igjen så skjønner jeg at du gjerne ville ha den jenta du ikke fikk når du har 3 gutter ifra før... men at folk ikke vil bli gravide og drar til utlandet for å få dette til er latterlig. 

Anonymkode: 11cbc...c33

Tror det blir litt feil i å spekulere hvilket kjønn det er snakk om her. 
Det er en ting andre går igjennom, og andre har andre ting. Men blir feil å skulle fortelle andre at det er latterlig. Eller rett og slett bare la være å kommentere tenker jeg. 
dette er for noen reelt og det er ikke noe mindre feil i enn som alt annet. 
og ikke heng seg så opp i «jenta» og anta  ting. Det blir bare også helt helt feil. 
spesielt når du bare må uttale deg og fortelle om at andres følelser og hva en står opp i er latterlig! 

vi måtte få hjelp til å bli gravid med andre barnet og uvitne om det faktisk ville gå eller ikke. Det er lov å fortsatt føle og kjenne på det som er nevnt over her an kjønn. 

vet om flere som har brukt åresvis på å få flere barn og ønsket om et kjønn. Og vet om en som ikke klarer å bli gravid også har sterke ønsker om et kjønn. Det er ikke noe unaturlig eller feil. Det er hver enkelt sine følelser og ønsker av kanskje forskjellige grunner. Og det er fult lov.

Blir feil å kommentere for å trykke ned på hva andre føler. Syntes du det er teit, helt greit. Men trenger ikke da kommentere det. 
Og da tenker jeg uansett tema, ikke kommenter bare for å undertrykke hva andre føler selvom du ikke står i det selv eller forstår

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hjelper det egentlig å gnåle så mye om dette da? Greit, man føler det man føler, men kjønnet forandrer seg jo ikke! Her må man rett og slett akseptere at man ikke fikk begge kjønn (klarer man ikke det får man dra til utlandet, men selv det er på feil premisser synes jeg. Men da gjør man i hvert fall noe med det..). Ønsker du deg BARN eller kjønn? Hva er konstruktiv med å gå å savne noe man ikke får resten av livet liksom? Hva med å konsentrere seg om barna man fikk og gjøre det beste for relasjonen mellom de, ikke minst gi de en god oppvekst? Slutt å mat sorgen, søk hjelp hvis du ikke greier å legge dette fra deg! Usunt i lengden, makan til hvor destruktiv man skal være... 

Anonymkode: c80ae...959

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hjelper det egentlig å gnåle så mye om dette da? Greit, man føler det man føler, men kjønnet forandrer seg jo ikke! Her må man rett og slett akseptere at man ikke fikk begge kjønn (klarer man ikke det får man dra til utlandet, men selv det er på feil premisser synes jeg. Men da gjør man i hvert fall noe med det..). Ønsker du deg BARN eller kjønn? Hva er konstruktiv med å gå å savne noe man ikke får resten av livet liksom? Hva med å konsentrere seg om barna man fikk og gjøre det beste for relasjonen mellom de, ikke minst gi de en god oppvekst? Slutt å mat sorgen, søk hjelp hvis du ikke greier å legge dette fra deg! Usunt i lengden, makan til hvor destruktiv man skal være... 

Hehehe jeg må egentlig bare le litt. 
det er derfor man prater om det? 
Det har søren meg ikke noe om barna man har, ikke bland inn dem. Jeg vil ikke ha flere BARN. Men her må man søren meg få lov å føle det man føler uten at du skal trykke andre FØELSLERS NED! 
Du vet ikke historiene til noen her eller hvordan de har det, alle har sine grunner. 
Og ved å skrive med andre som har det samme kan være godt. Det er jo hele poenget? Vel?

Du legger det opp til at hele hverdagen til andre skal omhandle dette? 

Håper ikke du er slik med dine nærme rundt deg som går med noe eller ønsker å snakke om noe. 
Har du ingen følelser, motgang, eller ting som er kjipt? 
jeg håper nesten dine egne problemer spiser deg opp og at de rundt deg er like nedtrykkende rundt det du står i ☺️ Makan til at man skal pirke på hvordan andre har det. Slutt å kommenter bare fordi du ikke klarer å ha en forståelse for andre enn dine egne synspunkt! Slutt å vær så sykt nedverdigende mot andre. 
Forstår meg virkelig ikke på mennesker som deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe jeg må egentlig bare le litt. 
det er derfor man prater om det? 
Det har søren meg ikke noe om barna man har, ikke bland inn dem. Jeg vil ikke ha flere BARN. Men her må man søren meg få lov å føle det man føler uten at du skal trykke andre FØELSLERS NED! 
Du vet ikke historiene til noen her eller hvordan de har det, alle har sine grunner. 
Og ved å skrive med andre som har det samme kan være godt. Det er jo hele poenget? Vel?

Du legger det opp til at hele hverdagen til andre skal omhandle dette? 

Håper ikke du er slik med dine nærme rundt deg som går med noe eller ønsker å snakke om noe. 
Har du ingen følelser, motgang, eller ting som er kjipt? 
jeg håper nesten dine egne problemer spiser deg opp og at de rundt deg er like nedtrykkende rundt det du står i ☺️ Makan til at man skal pirke på hvordan andre har det. Slutt å kommenter bare fordi du ikke klarer å ha en forståelse for andre enn dine egne synspunkt! Slutt å vær så sykt nedverdigende mot andre. 
Forstår meg virkelig ikke på mennesker som deg. 

Og DER kom ditt sanne jeg frem. Du er faen inne noe bedre selv, når du sitter her å ønske en ukjent person ulykke og kommer med grove personangrep fordi du ikke fikk de svarene du ville. Viser bare hvor dårlig du takler kritiske spørsmål. Siden vi først har lagt oss på det nivået at vi ønsker hverandre vondt, så håper jeg at du får større problemer i livet ditt enn at du ikke fikk begge kjønn, så kanskje du får litt perspektiv på ting, bortskjemt sutrekjærring som du tydeligvis er. Grow up. Pass på så ikke følelsene dine tar overhånd 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

IKKE noe bedre*

AnonymBruker
Skrevet

Alle skjønner at det er gutter dere har fra før og at det er jente som ønskes. Foreldre med bare jenter pleie rikke savne den gutten såååå sårt. 

Anonymkode: 3585a...599

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skjønner at det er gutter dere har fra før og at det er jente som ønskes. Foreldre med bare jenter pleie rikke savne den gutten såååå sårt. 

Anonymkode: 3585a...599

Bedreviteren er også kommet ser jeg! 
Jeg ønsker meg gutt 🤷🏼‍♂️ Så her tok vi sannelig feil! 
For du vet jo hva andre tenker sååååå klart! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...