Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et jobbtilbud, syntes lønna var litt lav, og prøvde å forhandle meg til 50 000,- mer i året. Min nærmeste leder skulle ta dette videre å ga meg beskjed om at hun skulle få svar på det i går, jeg har enda ikke hørt noe, er jo så klart veldig spent. Regner ikke med å få så mye som 50 000,- men lov å håpe, godt eller dårlig tegn når det tar lenger tid enn jeg først har fått beskjed om? 

Anonymkode: 6d289...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beror sig på vad "prøvde å forhandle" innefatter. er dette nytt jobb eller befintligt?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Marwin skrev:

Beror sig på vad "prøvde å forhandle" innefatter. er dette nytt jobb eller befintligt?

Ny jobb, sendte en Mail å takket for tilbudet, og ga beskjed om at jeg syntes lønnen var for lav. Sa jeg ønsket 50 000,- i året, hun sendte meg Mail om at hun skulle ta det videre med HR, og at hun skulle få svar dagen etter, dette var onsdag, jeg har ikke hørt noe enda. 

Skrevet

Finns 2 sett som du kan bruka beroende på hur mycket du vill ha just det jobbet.

1 (viss du har andra jobb erbjudande alt det ikke hastar att byta) Skicka ett mail og sätt press på dem, ex att du vurderer andra tillbud og att du behöver svar snarast og gärna med att det ärt där du hellst vill jobba. men du har ikke anledning att venta

2, (viss dette er det enda jobb du har på g) ring dem på måndag og fråga hur det går utan att pusha eventuellt va beredd på att ikke få den lön du vill ha, 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Marwin skrev:

Finns 2 sett som du kan bruka beroende på hur mycket du vill ha just det jobbet.

1 (viss du har andra jobb erbjudande alt det ikke hastar att byta) Skicka ett mail og sätt press på dem, ex att du vurderer andra tillbud og att du behöver svar snarast og gärna med att det ärt där du hellst vill jobba. men du har ikke anledning att venta

2, (viss dette er det enda jobb du har på g) ring dem på måndag og fråga hur det går utan att pusha eventuellt va beredd på att ikke få den lön du vill ha, 

Takk for svar! Har takket ja, men ikke skrevet kontrakt, så starter på tirsdag. Kan eventuelt høre igjen da, om jeg ikke hører noe på mandag.

Skrevet

du tackade ja innan du fick den lönen du begärde? då är det litt försent.du kommer ikke få lönen höjd då du faktiskt tackat ja till jobbet med den lönen de erbjöd

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Marwin skrev:

du tackade ja innan du fick den lönen du begärde? då är det litt försent.du kommer ikke få lönen höjd då du faktiskt tackat ja till jobbet med den lönen de erbjöd

Ja, vet det var litt feil rekkefølge 🙈 første gang jeg har en fulltidsjobb etter studiene, jeg gjorde likevel et forsøk, og jeg ble jo ikke direkte avvist så det er kanskje håp.

Skrevet

jaja om du trives kan du alltid lönnsförhandla nästa år 😃

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende at de ønsker at du skal være fornøyd og dermed gir deg 50k mer, men der er jo egentlig litt for sent siden du allerede har takket ja til det originale tilbudet. Selv om det er muntlig så er det jo like gjeldende som å skrive under på en kontrakt. Men man taper aldri på å spørre!

Anonymkode: af59b...d23

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang du står i denne situasjonen; takk for tilbudet og si at du synes det er kjempestas at de vil gi deg jobben. Og så spør du om det er noe å gjøre med lønna. Hvis de er profesjonelle er de vant med at folk forhandler på lønn. Vær positiv samtidig som du ikke tar i mot tilbudet før du er fornøyd.

Anonymkode: 6d834...67b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Marwin skrev:

Det er vanlig å «takke ja til jobben med forbehold om at vi blir enige om lønn».  

Anonymkode: c2680...265

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å «takke ja til jobben med forbehold om at vi blir enige om lønn».  

Anonymkode: c2680...265

Jag skulle aldrig ta ett jobb innan allt var klart og kontrakt påskrevet.

är som att köpa en bil innan man bestämt vad priset blir 😃

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jo hende at de ønsker at du skal være fornøyd og dermed gir deg 50k mer, men der er jo egentlig litt for sent siden du allerede har takket ja til det originale tilbudet. Selv om det er muntlig så er det jo like gjeldende som å skrive under på en kontrakt. Men man taper aldri på å spørre!

Anonymkode: af59b...d23

Spiller ikke så stor rolle at avtalen er bindene, da man uansett har rett til å si opp.  Hvis du sier opp før du har startet, så vil neppe arbeidsgover ha deg der ut oppsigelsestiden, (og ofte vil oppsigelsestiden være utløpt før man skulle startet.)

Anonymkode: 6b4c5...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...