Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utdannet meg til helsesekretær som privatist. Har søkt en god stund etter faste stillinger på sykehus (Østlandet). Aldri blitt innkalt til intervju. Skjønner at jeg må starte å søke på vikariatene. Vet noen om det er stor konkurranse på de stillingene også? Er det håp? 

Anonymkode: 8e5bd...d1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på voksenopplæringen for 6 år siden, fikk karakteren 6 på eksamen. Men ikke fått jobb enda, så nå skal jeg bli sykeleier.

Anonymkode: cdd61...774

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på voksenopplæringen for 6 år siden, fikk karakteren 6 på eksamen. Men ikke fått jobb enda, så nå skal jeg bli sykeleier.

Ikke vikariater heller? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ferdig utdannet i juni, fikk intervju og skriftlig Mail om sommerjobb før jeg var ferdig av kommunen. Sendte til og med inn politiattest for ansettelse. Når det nærmet seg hørte jeg ikke noe mer. Til tross for forsøk på kontakt. Dette var kommunen. Jeg skal ta høyere utdanning, gidder ikke dette..

Anonymkode: 2a763...911

AnonymBruker
Skrevet

Meg over, karakter 5-6 hele veien, veldig gode skussmål fra tidligere jobber, lærere og veileder fra sykehuspraksis. Hjalp ikke en dritt tydeligvis... 

Anonymkode: 2a763...911

Skrevet

Jeg jobbet i noen vikariater i begynnelsen før jeg fikk fast stilling 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vikariater heller? 

Stemmer. Står fortsatt i samme jobb som før. Så helt bortkastet omtrent. Og jeg bor sentralt i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Står fortsatt i samme jobb som før. Så helt bortkastet omtrent. Og jeg bor sentralt i Norge.

Har du prøvd å flytte på deg? Det var ute i distriktene man trenger fagfolk.

Anonymkode: bbb66...1bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På de fleste stillinger så kommer det nesten like mange søknader på vikariatene som faste stillinger. Mye av problemet er at de som allerede er ansatt, men ønsker fast eller høyere stilling stiller først i køen.

Anonymkode: 518fd...c7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På de fleste stillinger så kommer det nesten like mange søknader på vikariatene som faste stillinger. Mye av problemet er at de som allerede er ansatt, men ønsker fast eller høyere stilling stiller først i køen.

Anonymkode: 518fd...c7f

Jeg tenkte det var færre vikariater siden de som tidligere har hatt vikariater kanskje får en fast stilling. Dette var virkelig en nedtur! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, baremeg skrev:

Jeg jobbet i noen vikariater i begynnelsen før jeg fikk fast stilling 

Er dette lenge siden? Hvor var det? Jeg søker i Oslo og Ahus. Var der vanskelig å få vikariater? 

AnonymBruker
Skrevet

Som helsesekretær får du ingenting, sykehus krever medisinsk sekretær

Anonymkode: f6d4a...afd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker? Stiller medisinsk sekretær som er 6 mnd langt studie sterkere framfor 3-åring videregående som gir autorisasjon som helsepersonell?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er omvendt. Medisinsk sekretær er et 6 mnd kurs. Helsesekretærer med utdanning fra videregående skole er autoriserte og foretrekkes alltid foran medisinsk sekretær. 

Anonymkode: 18cfe...46e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo motsatt av det du sier. Helsesekretær er medisinsk sekretær med reell utdanning og labundervisning. Helsesekretær har autorisasjon, det har ikke medisinsk sekretær. Sykehuset her i byen har sendt alle sine medisinske sekretærer på skolen for å bli helsesekretær. 

Medisinsk sekretær har en kort og ubrukelig utdanning, ned til 6 mnd og det er mer kurs enn utdanning spør du meg. Helsesekretær er 3 år på vgs med eksamen. 

Anonymkode: 71c91...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste må starte med et vikariat. Har du allerede et vikariat er det enklere få en fast stilling.

Anonymkode: cdb62...1a4

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste må starte med et vikariat. Har du allerede et vikariat er det enklere få en fast stilling.

Anonymkode: cdb62...1a4

Det forstår jeg. Spørsmålet var rettet til om det var like vanskelig å få vikariat som fast stilling. 

Skrevet
On 8/6/2020 at 10:56 PM, AnonymBruker said:

Er det ikke bedre med helsesekretær enn medisinsk sekretær? Helsesekretær er en beskyttet tittel i motsetning til medisinsk sekretær..

Skrevet

Jeg hadde tenkt å omskolere meg til helsesekretær men vet av erfaring at det bare er vikariater å få samt at legekontorene inntas av sykepleiere for tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...