Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Nå holder jeg på å bli sprø her. Har noen noe tips om hva man kan gjøre for å få øyenskyggen til å sitte?? Jeg har prøvd basen fra Art Deco, primeren fra Makeup store, foundation under, og litt pudder under.... men det blir likevell bare en stripe til slutt. Det som holder lengst er basen fra Art Deco.

Er det bare jeg som har dette problemet?? Når jeg spør på parfymeriene så virker det som de ikke har peiling :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min favoritt er Art Deco, og jeg har prøvd det meste. Har du passet på å smøre den godt nok ut?

Skrevet

Det er ikke øyenskyggen som er dårlig da? Jeg synes øyenskygger i billige merker a la isadora og l'oreal striper seg, men er veldig fornøyd med f.eks Christian Dior.

Skrevet
Det er ikke øyenskyggen som er dårlig da? Jeg synes øyenskygger i billige merker a la isadora og l'oreal striper seg, men er veldig fornøyd med f.eks Christian Dior.

Enig i at billigere merker ofte er mindre holdbare..jeg har funnet meg en favoritt og det er Chanel Mono eyeshadow (290kr) Har et rikt fargespekter og de er veldig holdbare.

En god base er Guerlain Divinora Protective Base (200 kr)

Har ikke prøvd den selv, men vet av mange som skryter den til skyene. ;)

Skrevet

Faktisk synes jeg Revlons øyeskygger (rimelige) er bedre og sitter lengre enn feks. Clarins (ikke like rimelige).

Men det kan selvsagt ha noe med øyeskyggen å gjøre ja, hvilke merker pleier du å bruke?

Skrevet

Jeg hadde en gang en liten sak som het Eye Shadow Fix, en liten beholder med noe man strøk på som altså fikserte øyeskyggen og holdt den på plass til man tok den av. Jeg kjøpte den på billigsalg på et eller annet kjedeparfymeri for lenge siden, kanksje det finnes fremdeles?

Skrevet

Jeg bruker alltid Elisabeth Ardens Eye-Fix Primer som base før jeg har på øyenskygge. Synes den funker kjempebra! ...jeg har tunge øyelokk, men med denne basen sitter øyenskyggen leeeeenge!

Skrevet

Min favoritt er Art Deco, og jeg har prøvd det meste. Har du passet på å smøre den godt nok ut?

Jeg tror jeg gjør det ja, men skal prøve å smøre den enda bedre ut:)

Cristian Dior har jeg ikke prøvd, men nå så bruker jeg Art Deco sin... men den er ikke av de dyreste de heller da... så kanskje jeg skal prøve Dior sin, takk for tipset:)

Enig i at billigere merker ofte er mindre holdbare..jeg har funnet meg en favoritt og det er Chanel Mono eyeshadow (290kr) Har et rikt fargespekter og de er veldig holdbare.

En god base er Guerlain Divinora Protective Base (200 kr)

Har ikke prøvd den selv, men vet av mange som skryter den til skyene. ;)

Takk for tipset, skal prøve den basen. Guerlain har jo som regel bra varer:)

Faktisk synes jeg Revlons øyeskygger (rimelige) er bedre og sitter lengre enn feks. Clarins (ikke like rimelige).

Men det kan selvsagt ha noe med øyeskyggen å gjøre ja, hvilke merker pleier du å bruke?

Har prøvd Revlon, Art Deco, Make up store sine, Chanel, og masse billigprodukter. Og de dyre sitter bedre enn de billige ja:)

Jeg bruker alltid Elisabeth Ardens Eye-Fix Primer som base før jeg har på øyenskygge. Synes den funker kjempebra! ...jeg har tunge øyelokk, men med denne basen sitter øyenskyggen leeeeenge!

Takker så mye for tipset, skal kjøpe denne også:)

Takker så mye for alle svarene. Reiser til Egypt om en mnd, så jeg har masse på handlelista til taxfree-shopping:)

Skrevet

Ville bare tipse om at hvis du bruker en fet øyekrem og/eller begynner rett på med øyesminken etter du har tatt på øyekremen kan det gjøre det vanskelig å legge på makeupen ordentlig og holdbarheten kan bli dårligere...

Gode tips du fikk om øyeskyggebaser...har prøvd den fra Guerlain og den er veldig bra. Clinique er også bra!

Selv synes jeg ofte flytende øyeskygger sitter bedre-hvis de er gode da. favorittene min er Lancôme og HR. Av komakte skygger synes jeg Guerlain, Dior Og Max Factor er best! :)

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg...

Men ha løst det slik:

1. l'oreal har en sånn liten foundation på tube, til øyer og rundt nese, denne sitter knallbra, og blir ikke fet og smørete.

2. Øyenskyggene jeg kjøper (så lenge fargene er riktige) er disse små på H&M til 14,-! De er absolutt fenomenale, og utrolig drøye.. De anbefaler jeg deg å prøve altså, og til 14,- så kan man ta seg råd ti å hvertfall kjøpe en å teste. (Man gjør ikke det med Versace til 300,- hehe...)

Lykke til, fortell oss hvordan det går da!

Gjest Guest
Skrevet

Hmm, meg over der.. Den l'orealen er naturligvis for å ha under for å holde fast øyenskyggen....

Skrevet
Ville bare tipse om at hvis du bruker en fet øyekrem og/eller begynner rett på med øyesminken etter du har tatt på øyekremen kan det gjøre det vanskelig å legge på makeupen ordentlig og holdbarheten kan bli dårligere...

Man bør vel helst ikke legge øyekremen på øyelokket vel, men bare "rundt"? :sjenert:

Skrevet
Man bør vel helst ikke legge øyekremen på øyelokket vel, men bare "rundt"? :sjenert:

:roll: Mulig det,ja?! Jeg tar det litt på øyelokket også jeg da-det er igrunnen for at jeg lett blir tørr/sår der pga sminken.

Skrevet

øyeskyggebasen må jo rett på øyelokket da, ellers funker det ikke vel?

jeg bruker den iallefall på hele øyelokket. :)

...men vanlig krem til øynene bruker jeg bare rundt, ikke på selve øyelokket..

Skrevet

Må prøve dette også jeg. Vet du hva denne foundationen heter??

Jeg har samme problemet som deg...

Men ha løst det slik:

1. l'oreal har en sånn liten foundation på tube, til øyer og rundt nese, denne sitter knallbra, og blir ikke fet og smørete.

2. Øyenskyggene jeg kjøper (så lenge fargene er riktige) er disse små på H&M til 14,-! De er absolutt fenomenale, og utrolig drøye.. De anbefaler jeg deg å prøve altså, og til 14,- så kan man ta seg råd ti å hvertfall kjøpe en å teste. (Man gjør ikke det med Versace til 300,- hehe...)

Lykke til, fortell oss hvordan det går da!

Skrevet
øyeskyggebasen må jo rett på øyelokket da, ellers funker det ikke vel?

jeg bruker den iallefall på hele øyelokket. :)

...men vanlig krem til øynene bruker jeg bare rundt, ikke på selve øyelokket..

Var det jeg mente ;)

Skrevet

Hei WencheK, den fra L'oreal heter Visible Lift. Glemte forresten å nevne at den er utrooolig drøy! Tror jeg har hatt den snart et år jeg, og først nå er den tom. Og, som studenten jeg er så setter man veldig pris på sånt...

:tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...