AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Jeg har hatt dagpenger i snart 52 uker, og skal nå søke på nytt. Da får jeg spørsmål om jeg vil ha ny beregning av inntekt eller ikke. Jeg trodde ikke at man kunne velge dette? Trodde jeg måtte velge ny beregning, pga annerledes arbeidsmengde og inntekt. For grunnlaget mitt i fjor da jeg søkte forrige gang var ut i fra et 100 % vikariat, og jeg fikk da et dagpengegrunnlag ut i fra 37,5 timer i uka. Det siste året har jeg vært ringevikar, og har kanskje jobbet maks 50 %, men det er vanskelig å regne ut dette eksakt. Ironien er at jeg har tjent mer penger det siste året som ringevikar, enn jeg gjorde i et halvt års vikariat på 100 %, for da tjente jeg nemlig ingenting det første halvåret. Så hva skjer om jeg sender søknaden og huker av på å ikke ta ny beregning? KAN jeg i det hele tatt få innvilget dagpenger for ett år til? Jeg vet at jeg vil fortsette i min ringevikarjobb etter sommeren, men samtidig så utløp "kontrakten" min den 31.07, og per definisjon er jeg arbeidsledig. Syns alt bare er forvirrende, og jeg aner ikke hva som gagner meg best, for å være ærlig. Anonymkode: 14925...2f4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Hvis du har tjent mer det siste året burde du absolutt velge ny beregning! Du kan få innvilget på gammel beregning, men vil du jo antagelig få mindre utbetalt. Anonymkode: 4697c...ba0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har tjent mer det siste året burde du absolutt velge ny beregning! Du kan få innvilget på gammel beregning, men vil du jo antagelig få mindre utbetalt. Anonymkode: 4697c...ba0 Men jeg har hatt mindre stillingsprosent siste året, da jeg har vært ringevikar. Kanskje 50 %, maks. Og da vil jeg jo kanskje bare få dagpenger for 18 timer pr uke, mot 37,5 som jeg har nå. Jeg hadde et 100 % vikariat fra januar 2019 til juli 2019, men tjente likevel mindre dette året (fra august 2018- august 2019) fordi jeg ikke tjente noe det første halvåret. Finner jo ikke helt logikken i at jeg kan få innvilget dagpenger på gammel beregning.. Anonymkode: 14925...2f4
Nowayback Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 (endret) . Endret 12. august 2020 av ...
Nowayback Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 (endret) På 6.8.2020 den 20.54, AnonymBruker skrev: Hvis du har tjent mer det siste året burde du absolutt velge ny beregning! Du kan få innvilget på gammel beregning, men vil du jo antagelig få mindre utbetalt. Anonymkode: 4697c...ba0 Jeg får to spørsmål og to alternativer når jeg skal søke. 1) Ønsker du at nav skal beregne dagpengegrunnlaget ditt på nytt? Her velger man ja eller nei. 2) Ønsker du å få ny fastsatt arbeidstid? Her velger man også ja eller nei. Da er spørsmålet mitt; er det ikke mest ideelt å be om nytt dagpengegrunnlag på spørsmål 1, og huke nei på å få ny fastsatt arbeidstid? Jeg har jo jobbet mye mindre siste året, men likevel tjent mer paradoksalt nok. Rett og slett fordi jeg som sagt hadde et 100 % vikariat i bare et halvt år, og ikke tjente noe før det. Fikk uansett dagpengegrunnlag basert på 100 % jobb. Så bør jeg gjøre det slik som jeg selv tenker? AB-funksjonen røk, men jeg er altså TS. Endret 12. august 2020 av ...
Nowayback Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Og hvordan gjøres det med vedlegg? Skal jeg bruke det samme jeg sendte i fjor? For jeg fikk et nytt i år, med bekreftelse på at jeg har jobbet der osv, men ikke med noen klar arbeidstid og prosent, da jeg har vært ringevikar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå