AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Mitt barn skal konfirmere seg i september. Skulle vært i mai men ble utsatt. Nå synes jeg det blir usikkert igjen mtp utviklingen. Usikker på om gjestene synes det er greit å komme. Vi blir ca 50 stk og vurderer å droppe barn under 10 år. Da er vi 12 stk mindre bare der. Men tre av de er konfirmantens søsken(de er 7, 3 og 1) de andre er fettere og kusiner. Jeg har mest lyst til å enten dele oss i to(jeg og far er skilt) og ha hver vår fest med egen familie. Men dette vil ikke far. Evt en fest med bare foreldre og besteforeldre fra begge sider. Eller droppe hele festen. Synes det er så vanskelig å ta en riktig avgjørelse. Noen som vil komme med råd og meninger? Ville dere gjennomført det og hvordan? Anonymkode: 5dc04...1ba
tussi84 Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Vi skal i konfirmasjon til vår nevø nå i september. Nå er det bare fars side av konfirmanten som kommer i selskapet så vi blir ikke så mange. Mors side av konfirmanten skal ha eget selskap.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 50 stk?? Hadde overhodet ikke deltatt! Anonymkode: 603cd...9e4 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Jeg ville kuttet ned på gjestelisten og holdt det til så få familiemedlemmer jeg kunne. Akkurat nå hadde jeg kun dratt i konfirmasjon til barna mine og nevøene mine (men ville vært under 15 stk hvis vi bare inviterte foreldre, onkler og tanter på begge sider). Anonymkode: c86a2...628 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Del dere og dropp barna under ti med unntak av konfirmantens søsken! Med så mange gjester må dere jo ha en ansvarlig arrangør, for ellers er det jo ikke lov! Det er også mange som ikke vil komme i så store selskap! Hva sier konfirmanten om dette da? Det er jo konfirmantens dag og da bør h*n få ha noe å si!😊 Anonymkode: 871a9...d40
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Del dere og dropp barna under ti med unntak av konfirmantens søsken! Med så mange gjester må dere jo ha en ansvarlig arrangør, for ellers er det jo ikke lov! Det er også mange som ikke vil komme i så store selskap! Hva sier konfirmanten om dette da? Det er jo konfirmantens dag og da bør h*n få ha noe å si!😊 Anonymkode: 871a9...d40 Vi har leid lokale med ansvarlig arrangør. Kokk, servitører og alt er planlagt. Har også gått igjennom smittevernshensyn med arrangøren mtp 1 meters avstand og bordplassering. Alikevel har jeg ingen god følelse. De to yngste er mine barn og vet at de aldri i verden vil sitte stille ved bordet. Tenkte kanskje det var best å droppe alle små barn i sin helhet. Konfirmanten har ikke så mange meninger og sier at jeg får bestemme. Eneste hun vil er at vi ikke deler oss. Og det er nok fordi far ikke kommer til å arrangere et selskap på sin side. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Det er jo helt irrelevant mtp smitte å droppe deler av en husstand? Hva skulle poenget med det være? Anonymkode: 2486c...3d8 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har leid lokale med ansvarlig arrangør. Kokk, servitører og alt er planlagt. Har også gått igjennom smittevernshensyn med arrangøren mtp 1 meters avstand og bordplassering. Alikevel har jeg ingen god følelse. De to yngste er mine barn og vet at de aldri i verden vil sitte stille ved bordet. Tenkte kanskje det var best å droppe alle små barn i sin helhet. Konfirmanten har ikke så mange meninger og sier at jeg får bestemme. Eneste hun vil er at vi ikke deler oss. Og det er nok fordi far ikke kommer til å arrangere et selskap på sin side. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba En ting er hva arrangøren gjør. Folk er folk, og ufattelig mange følger ikke smittevern uansett hva. Og hvor mange tror du ikke ønsker å gi konfirmanten en klem eller ta i hånd? Og sier man nei: men vi er jo familie 🙄 Dessuten så mener jeg disse såkalte smittevernsreglene er altfor tafatt. Dråpesmitte henger lenge i lufta. 1 m nytter lite når man er innendørs. Alle sin utpust samles om hverandre og dette blir også pusta inn av alle. Anonymkode: 603cd...9e4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo helt irrelevant mtp smitte å droppe deler av en husstand? Hva skulle poenget med det være? Anonymkode: 2486c...3d8 Tenker du på barna? Fordi de ikke klarer å overholde 1 meters regelen. Arrangøren har sagt at alle må sitte ved bordene, kun gå til toalettet. Ingen mingling osv. 1 meter mellom hver husstand. Med 12 barn(ti av de er under 6) så kan jeg se for meg at dette blir vanskelig og ukoselig for barna. Mine er de to yngste der og vet at de er høyt og lavt. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En ting er hva arrangøren gjør. Folk er folk, og ufattelig mange følger ikke smittevern uansett hva. Og hvor mange tror du ikke ønsker å gi konfirmanten en klem eller ta i hånd? Og sier man nei: men vi er jo familie 🙄 Dessuten så mener jeg disse såkalte smittevernsreglene er altfor tafatt. Dråpesmitte henger lenge i lufta. 1 m nytter lite når man er innendørs. Alle sin utpust samles om hverandre og dette blir også pusta inn av alle. Anonymkode: 603cd...9e4 Jeg er enig med deg og jeg har mest lyst til å avlyse hele selskapet. Håper vel at det blir innstramminger i morgen. De nærmeste forventer at det går som planlagt og jeg føler meg hysterisk rundt de. Trenger vel egentlig bekreftelse på at det er riktig å avlyse. Synes det er vanskelig. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker du på barna? Fordi de ikke klarer å overholde 1 meters regelen. Arrangøren har sagt at alle må sitte ved bordene, kun gå til toalettet. Ingen mingling osv. 1 meter mellom hver husstand. Med 12 barn(ti av de er under 6) så kan jeg se for meg at dette blir vanskelig og ukoselig for barna. Mine er de to yngste der og vet at de er høyt og lavt. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba Det er vel du som er arrangør? Eller mener du utleier? Anonymkode: 6825a...7ab
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Jeg skal i konfirmasjon i september på andre kanten av landet og må fly for å komme dit. Det blir mange forskjellige folk som kommer fra forskjellige steder i Norge, og muligens også utlandet. Jeg er ikke i risikosonen men har ikke lyst eller tid til å verken bli syk eller å sitte i karantene/isolasjon. Jeg sitter og teller på knappene hva jeg skal gjøre, og må bestille flybilletter nå hvis det ikke skal bli alt for dyrt for meg... Anonymkode: f56d8...bce
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 Jeg hadde som gjest ønsket at det ble avlyst, det må jeg innrømme. Men hvis du hadde sagt at barn under 10 var "uønsket", så måtte jeg holdt meg hjemme pga barna mine. De kunne jo ikke være alene hjemme.. Anonymkode: 55bb6...140 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel du som er arrangør? Eller mener du utleier? Anonymkode: 6825a...7ab Dette er et offentlige lokale med egen kokk, servitør osv. Hun som eier lokalet er ansvarlig arrangør. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #15 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal i konfirmasjon i september på andre kanten av landet og må fly for å komme dit. Det blir mange forskjellige folk som kommer fra forskjellige steder i Norge, og muligens også utlandet. Jeg er ikke i risikosonen men har ikke lyst eller tid til å verken bli syk eller å sitte i karantene/isolasjon. Jeg sitter og teller på knappene hva jeg skal gjøre, og må bestille flybilletter nå hvis det ikke skal bli alt for dyrt for meg... Anonymkode: f56d8...bce Det skjønner jeg. Her kommer alle med bil max 1,5 time unna. Men skjønner at folk som må fly osv dropper det. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #16 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg. Her kommer alle med bil max 1,5 time unna. Men skjønner at folk som må fly osv dropper det. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba Ja den dårlige samvittigheten gnager fordi jeg er fadder til konfirmanten, og jeg har jo veldig lyst å komme. Så er det det at jeg skal opereres like etterpå jeg har vært i konfirmasjonen, og jeg kan ikke risikere å være syk eller være i karantene. Anonymkode: f56d8...bce
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #17 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde som gjest ønsket at det ble avlyst, det må jeg innrømme. Men hvis du hadde sagt at barn under 10 var "uønsket", så måtte jeg holdt meg hjemme pga barna mine. De kunne jo ikke være alene hjemme.. Anonymkode: 55bb6...140 Ok. De med barn har barnevakter tilgjengelig så vet at det ikke blir et problem. De vil nok helst slippe å ta de med men jeg hadde egentlig leid inn to barnevakter som skulle passe på barna og ta de med ut å leke osv hvis det ble for kjedelig inne. Har selv to små og ønsker å fokusere på konfirmanten denne dagen. Ts Anonymkode: 5dc04...1ba
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #18 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja den dårlige samvittigheten gnager fordi jeg er fadder til konfirmanten, og jeg har jo veldig lyst å komme. Så er det det at jeg skal opereres like etterpå jeg har vært i konfirmasjonen, og jeg kan ikke risikere å være syk eller være i karantene. Anonymkode: f56d8...bce Jeg hadde hatt full forståelse for det. Synes du burde ringe å si ifra. De vil nok støtte deg i den avgjørelsen ellers er det noe feil med de. Du kan jo sende en liten oppmerksomhet til konfirmanten i posten siden du er fadder. Uansett har du god grunn til å bli hjemme. Td Anonymkode: 5dc04...1ba
Fredelig Skrevet 6. august 2020 #20 Skrevet 6. august 2020 Vi er i akkurat samme situasjon som TS. Vi har nettopp besluttet å avlyse konfirmasjonsselskap. Vi håper det blir mulig å holde et forsinket selskap til våren...
Anbefalte innlegg