Gå til innhold

Hva slags stoff til munnbind?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags stoff er det best å bruke når jeg skal sy munnbind? Jeg har funnet en oppskfrift med dobbelt stoff. Er dynetrekk ok å bruke? Gamle t-skjorter?

Anonymkode: e05c1...d0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ull 

Anonymkode: a7d72...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Tettvevd bomullstoff er ok. Så om dynetrekket ikke er tynnslitt så burde det være ok:) Jeg har iallefall brukt det

Anonymkode: 2290f...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er best å bruke sateng med vagina-slim. Gammelt sengetøy går til nød. Hvis du ikke her det, anbefaler jeg vanlig munnbind-stoff som du får kjøpt på apoteket. De kommer ferdig formet som munnbind 

Anonymkode: 1e1fe...1e7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er best å bruke sateng med vagina-slim. Gammelt sengetøy går til nød. Hvis du ikke her det, anbefaler jeg vanlig munnbind-stoff som du får kjøpt på apoteket. De kommer ferdig formet som munnbind 

Morsomt.

Anonymkode: 8f70d...c53

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg leste at de anbefalte gamle t-skjorter osv, fordi bomull er velegnet. 

Anonymkode: 84d6a...c49

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da begynner jeg med dynetrekk. Det er i 100% bomull.

Anonymkode: e05c1...d0b

Skrevet

Merv 13 filter eller hepafilter. Lag maskene i "duck face" form, relativt lett å lage samt gir god forsegling hvis du lager den riktig. Kan visstnok oppnå FFP2/N95 kvalitet.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merv 13 eller hepafilter kan gi bedre filtrering og forsegling enn simple munnbind hvis maskene lages riktig.

• Opprett ny...