Gå til innhold

Hvordan skriver man egentlig en adresse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet inn i et leilighetskompleks hvor hver enkel leilighet har sitt eget bruksenhetsnummer/bolignummer. Eksempelvis H0203

Hvordan fører jeg opp dette når jeg skal gi noen adressen min? En linje nedenfor postnummer + poststed? Eller ved siden av gatenavn og nummer? 

Anonymkode: 08e59...6d1

Skrevet

Som alle andre adresser. Trenger ikke tilføre bolignummer. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Først skriver du navnet på personen, for-og etternavn, bytt linje skriv inn adressen, gatenavn og husnummer, bytt linje, skriv postnummer og by.

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Navnet ditt står jo på postkassen, dere har sikkert felles, samlet postkasseområde? Det holder å oppgi f.eks. Lillegata 7, samt postnr og stedsnavn. Man trenger ikke leilighetsnr i tillegg. 

Jeg bor i blokk og det oppgis ikke leilighetsnr her. Vi oppgir nummeret på blokka, alle som bor her, og så har vi navnene våre på postkasseskiltene våre. Det holder.

Anonymkode: e62b8...148

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke oppgi leilighetsnummer. Jeg vet knapt hva mitt er, har aldri hatt bruk for det (leier).

Anonymkode: c42b6...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Navn 

Gatenavn og gatenummer, nr. på leilighet 

Postnummer, By 

F.eks 

Ola Nordmann 

Strandgata 4, 25H 

1234 By

Anonymkode: f4fea...bcc

AnonymBruker
Skrevet

Leilighersnr trenger du nesten aldri. Det er mer hvis du skal tegne bredbåndabn, trenger håndverker osv. Ting som går spesifikt på akkurat din leilighet i bygget og ikke naboen liksom..... 

Anonymkode: 547f3...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger som nevnt ikke skrive leilighetsnr, det aner ikke jeg hva er heller, da må jeg se i dørkarmen. Holder med adresse og så står navnet på postkassen

Anonymkode: e0ec5...d35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leilighetsnummer, det "H0203"  som står i dørkarmen er mer for brannvesenet. Vet ikke om politi og ambulanse også bruker det. For dette nummeret viser bare hvor i blokken/etasjen leiligheten er fra hoveddøren eller noe slikt. 
Du behøver ikke nødvendigvis å bo i leilighet 203, selv om at nummeret er H0203. På døren, postkassen og ringeklokken så kan det være 204. Det gjør det hos meg og hos mamma.  

Om du skal ha pakke eller mat levert på døren så kan du kanskje bruke det nummeret, aldri gjort det selv. Bruker bare det normale tallet på døren/ringeklokken og aldri hatt problemer med det. 

Men jeg har begynt å skrive "adresse leil 704", fordi jeg har en nabo som har likt navn som meg. Ala jeg heter Kristine Hansen og bor i 704, hun heter Christine Hansen og bor i 604. Har også 2 andre i samme etasje med samme etternavn. 
Etter at hun flyttet hit så er det ofte at pizzabudet går til feil person eller pakker på døren blir levert feil. I starten så fikk jeg avisen hennes flere ganger i flere måneder. Så jeg bruker det på ting som skal leveres rett på døren, men posten klarer å gjøre det rett uten leilighetsnummer. Du kan bruke det, men du må ikke og det er nummeret på postkassen/døren du skal bruke og ikke det i dørkarmen, så lenge de ikke spesifikt ber om det nummeret. 

Anonymkode: 53532...479

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til det som står over her, vil jeg tilføye at når du eventuelt får laget et navneskilt til å henge ved døren, så ville jeg latt det stå navn, og så leilighetsnummer under navnet. Greit for alle, også for eventuelle håndverkere, brannvesen, politi, ambulanse o.l. som har kommet inn i bygget og som ser etter navn/leilighetsnummeret ditt.

Anonymkode: 63ac4...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...