AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Dette skjer hver vinter. Mye snø. Politiet anbefaler ikke unødvendig kjøring. Det betyr ikke at det er forbudt å kjøre bil, men det er lurt å unngå det. Det samme med reiser til utlandet. Det er lov å reise til "grønne" land, men det er lurt å unngå det. Når det kommer anbefalinger eller ordlyden bør.... da betyr det som oftest skal. Forbud krever lover/lovendring. Det tar tid. Ta ansvar. Ikke si "Jeg skal bare....." "alle andre, men ikke meg" Vi kan alle finne gode grunner for at akkurat "Jeg meg selv" er den personen som ikke må/skal følge oppfordringen til myndigheten. Problemet er når alle gjør det. Anonymkode: 89903...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Du vet at myndighetene har anbefalt at man unngår offentlig transport? Anonymkode: 2d13c...b23 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at myndighetene har anbefalt at man unngår offentlig transport? Anonymkode: 2d13c...b23 Ja? Anonymkode: 89903...1d8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Se bare diskusjonen rundt evt bruk av munnbind. Nå har mange ment at det må innføres. Og nå.... "Blir det ikke påbudt så nekter jeg!" Det virker som om folk har mistet evnen til å tenke selv. At folk helt seriøst trenger en detaljert liste over hva som er lurt/ulurt. Det ble sagt utallige ganger at det ikke var anbefalt å reise til utlandet. Mange dro allikevel. Ønsker folk et diktatur? Anonymkode: 89903...1d8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se bare diskusjonen rundt evt bruk av munnbind. Nå har mange ment at det må innføres. Og nå.... "Blir det ikke påbudt så nekter jeg!" Det virker som om folk har mistet evnen til å tenke selv. At folk helt seriøst trenger en detaljert liste over hva som er lurt/ulurt. Det ble sagt utallige ganger at det ikke var anbefalt å reise til utlandet. Mange dro allikevel. Ønsker folk et diktatur? Anonymkode: 89903...1d8 Ordet «anbefalt» bør i alle sammenhenger erstattes med «påbudt» og være fulgt av detaljerte regler om straffeforføyninger ved overtredelse. Anbefalinger bør ikke forekomme. Anonymkode: 541d9...9c2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ordet «anbefalt» bør i alle sammenhenger erstattes med «påbudt» og være fulgt av detaljerte regler om straffeforføyninger ved overtredelse. Anbefalinger bør ikke forekomme. Anonymkode: 541d9...9c2 Da må det faktisk lages lover! Og det tar tid! Kan ikke folk ta noe ansvar? Anonymkode: 89903...1d8
13579 Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må det faktisk lages lover! Og det tar tid! Kan ikke folk ta noe ansvar? Anonymkode: 89903...1d8 Det bør kunne lages på en dag!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se bare diskusjonen rundt evt bruk av munnbind. Nå har mange ment at det må innføres. Og nå.... "Blir det ikke påbudt så nekter jeg!" Det virker som om folk har mistet evnen til å tenke selv. At folk helt seriøst trenger en detaljert liste over hva som er lurt/ulurt. Det ble sagt utallige ganger at det ikke var anbefalt å reise til utlandet. Mange dro allikevel. Ønsker folk et diktatur? Anonymkode: 89903...1d8 Folk må tørre å stikke seg ut litt! Jeg har brukt munnbind i mange år dersom jeg har stygg forkjølelse, men må benytte meg av offentlig transport. Man sitter da ikke på bussen med influensa uten å ta hensyn?! Anonymkode: e0a58...4ef
tussi84 Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk må tørre å stikke seg ut litt! Jeg har brukt munnbind i mange år dersom jeg har stygg forkjølelse, men må benytte meg av offentlig transport. Man sitter da ikke på bussen med influensa uten å ta hensyn?! Anonymkode: e0a58...4ef Hvis jeg er syk så holder jeg meg hjemme ig har ikke behov for buss.
gjest:) Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Noen ganger må man komme seg til legen. Jeg har blitt smittet av influensa på legevakta. Jeg har også hatt influensa uten å være så dårlig at jeg hadde vist at det var influensa om ikke jeg hadde blitt testet. Kommer derfor i fremtiden alltid til å bruke munnbind ved luftveissymptomer om jeg skal ferdes blant folk. Håper andre gjør det også.
Anbefalte innlegg