Gå til innhold

Munnbind i stoff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på nettet at det selges munnbind i stoff. Men under så står det at de ikke beskytter mot noe. Hva er egentlig vitsen med de da? 

Anonymkode: 6367a...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk koronaforumet, og bla litt i trådene. Dette spørsmålet er stilt ørten ganger, og andre har svart minst like mange ganger.

Anonymkode: be851...ce0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Munnbind er for å beskytte de rundt deg, ikke deg. Så om alle bruker munnbind vil smitten reduseres. MEN, da må de brukes riktig! De må vaskes hver gang de er brukt. Du må ha rene hender når du tar av/på. Du må IKKE røre masken når den er på, sett den på korrekt med en gang og deretter ikke rør den. Skal den av må du ha rene hender og vakes med en gang

Anonymkode: b74bd...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt de til janus.  Der står det ihvertfall skikkelig info om produktet. 😊

Håper munnbind ikke blir påkrevd,  men ser ut som det blir det på offentlig transport -siden de har vært i møter i dag..., og jeg må ta offentlig transport til jobb. 

(Vet at munnbind er for å beskytte andre fra min potensielle smitte, men det hjelper jo lite om jeg hadde kjøpt et dårlig produkt..)

Anonymkode: 894fb...167

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på nettet at det selges munnbind i stoff. Men under så står det at de ikke beskytter mot noe. Hva er egentlig vitsen med de da? 

Anonymkode: 6367a...d6a

Det finnes forskjellige typer. Noen er mest til pynt. Noen er bortimot ganske sikre. 

Jeg har 3 munnbind (eller rettere sagt ansiktsmasker) kjøpt på et galleri i Norge. De er sydd med doble stoff som er vasket flere ganger på 90 grader. Stoffene er altså krympet maksimalt før de ble sydd. De er supertette. Har prøvd å ta på meg ansiktsmaska, og tenne en lighter rett foran. Prøve å blåse på flammen. Den beveger seg ikke. 

Vasker dem enten i vaskemaskin 60 grader, eller bare helle på kokende vann fra vannkokeren. 

Anonymkode: 0aa72...abe

AnonymBruker
Skrevet

Kan også sy selv med lomme til å ha filter inni. Oppskrift på nett.

Anonymkode: 09c3a...84c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes forskjellige typer. Noen er mest til pynt. Noen er bortimot ganske sikre. 

Jeg har 3 munnbind (eller rettere sagt ansiktsmasker) kjøpt på et galleri i Norge. De er sydd med doble stoff som er vasket flere ganger på 90 grader. Stoffene er altså krympet maksimalt før de ble sydd. De er supertette. Har prøvd å ta på meg ansiktsmaska, og tenne en lighter rett foran. Prøve å blåse på flammen. Den beveger seg ikke. 

Vasker dem enten i vaskemaskin 60 grader, eller bare helle på kokende vann fra vannkokeren. 

Får du da nok luft inn, når de er så tette? 

Anonymkode: e390c...1d6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan også sy selv med lomme til å ha filter inni. Oppskrift på nett.

Anonymkode: 09c3a...84c

Må folk virkelig begynne å sy selv? Tekstilindustri??

Anonymkode: 102e3...62c

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo genialt ut - regner med at du ikke får puste, heller?

Anonymkode: 4e143...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...