Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du forstår relativitetsteorien. Det er ikke verst. Det er jo avanserte ting. Og jeg ser at du skriver at både 'time/space' og 'densities' er dimensjoner. Forslår igjen at du holder deg til ett norsk ord fremfor flere engelske som da visstnok betyr det samme. Da blir det muligens lettere å forstå hva du mener. :) Det gir jo ingen forståelse når du skriver at relativitetsteorien ikke er noen god modell i andre tettheter. At den ikke gjelder i andre dimensjoner er på en måte langt lettere å svelge. (Selv om det også selvfølgelig bør begrunnes).

Ok, da har du en annen oppfatning av hva dimensjoner er. 1 dimensjon er bare et punkt uten utstrekning. Lever du i en 2-dimensjonal verden så lever du i en flat verden der kun frem, tilbake og til siden betyr noe. Vi lever i en 3-dimensjonal verden fordi vi forstår begrepet 'opp'. :) Dette var selvfølgelig meget enkelt forklart, men du kan lese mer på https://no.wikipedia.org/wiki/Dimensjon. Jeg har trodd du har ment fysiske dimensjoner, men jeg kan ha misforstått totalt her.

Nei, det er da ikke det Tesla mente med "The Aether/Ether". Det er mulig definisjonen jeg først oppga ikke er helt på ballen, men det handler da ikke noe om en ekstra dimensjon. Kan du linke til noe som forsvarer at ' the ether' er en annen dimensjon?

Anonymkode: 4d1d2...0bd

Ja, jeg forstår den, men jeg foretrekker Nikola Tesla sin DTG. Gravitet spiller en noe passiv rolle i relativitetsteorien og en mye mer sentral en i Tesla sin. Tesla hadde bedre forståelse for vibrasjoner og frekvenser vedr. energi.

Og jeg tror ikke det finnes noe norsk ord for space/time med mindre det er romtid, men jeg bør kanskje undersøke hva de mener det er litt, men er det noe som heter tidrom og da kanskje?

Og relativitetsteorien kan kanskje gjelde i andre densities/tettheter, men alle faktorene blir jo endret så jeg aner egentlig ikke hvordan. Men det er greit, kan holde meg til å si at den ikke gjelder i andre.

Og ja, takk, jeg vet jo hva du mente med 1D, 2D og 3D, jeg hadde den forståelsen før også.

Og jeg mener fysiske dimensjoner/tettheter. Alt er jo fysisk egentlig, siden alt er i universet.

Og nesten alt foregår her i denne dimensjonen vi er i nå.

Og så litt i den andre, som bevisstheten drar til når vi sover, mediterer (utavkroppen-opplevelse bl.a) og når vi dør. Det er time/space, og kanskje tidrom? Den er som et pit-stop, som alle F1 biler kjører innom i blant, før de kjører videre.

Og nei, jeg kan ikke linke til at the ether er en annen dimensjon, det er kanskje bare slik jeg har nyansert det. Ordet dimensjon kan brukes om så mangt egentlig, man kan våkne opp en morgen i en dimensjon og så etter en dusj og spist frokost så er man i en annen dimensjon. Det er dog bare en sub-dimensjon, eller sub-density, eller sub-tetthet.

Og alt er bare ulike frekvenser egentlig, alt er fysisk i samme univers, eller multivers gjerne.

Edit: Og dimensjonene som 1D, 2D, 3D, osv, er på men måte en båndbredde, fra en viss frekvens til en viss frekvens, så når man kommer over den, havner man i en ny dimensjon.

Endret av MarieLo
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Nikola Tesla's life (1856 - 1943) spanned two scientific periods: that of the 19th century which saw the universe as filled with an invisible matter, "the aether", and that of the 20th century which saw the universe as an empty vacuum with bits of matter in random motion. As an example of the difference between these two world views when the idea of the electron was proposed at the end of the 1800s it was then pictured as a spinning vortex of this aether that condensed into solid matter."

Nikola Tesla sin Dynamic Theory of Gravity går litt i mot relativitetsteorien.

Og dette sa han selv:

"I hold that space cannot be curved, for the simple reason that it can have no properties. It might as well be said that God has properties. He  has not, but only attributes and these are of our own making. Of  properties we can only speak when dealing with matter filling the space.  To say that in the presence of large bodies space becomes curved is  equivalent to stating that something can act upon nothing. I, for one,  refuse to subscribe to such a view. "

Endret av MarieLo
  • Liker 1
Skrevet

Det er ingen død. Vi frykter døden men nei, frykten er en illusion. Det er og vil bli liv etter døden.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Conal skrev:

Det er ingen død. Vi frykter døden men nei, frykten er en illusion. Det er og vil bli liv etter døden.

Conal ! Der er du -hvordan går det med deg ? ❤️

Skrevet
5 minutter siden, Rogadame skrev:

Conal ! Der er du -hvordan går det med deg ? ❤️

I'm Good 🙏

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står i bibelen at mennesker skal holde seg unna spiritisme og prøve å kontakte døde sjeler og ånder. For det står at det er onde ånder som utgir seg for å være døde mennesker, og folk tror da at de har kontakt med sine avdøde mennesker, men det er ikke sant. Det står i bibelen at døde mennesker vet ikke at de er døde og de vet ikke hva som skjer på jorden etter sin død. Når vi dør blir kroppen til jord/støv. Og sjelen og ånden går opp til himmelen til Gud. Det er bare onde ånder som forvirrer mennesker her. Veldig synd de som driver med det og tror på det. 

Anonymkode: 2d4e6...bc6

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Conal skrev:

Sant det. 😊

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, MarieLo skrev:

Sant det. 😊

🙂

AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2020 den 0.46, MarieLo skrev:

Himmelen er egentlig litt lik mange forestiller seg. Det er ingen usikkerhet, ingen som dømmer, alle tilgir og prøver å forstå, alle er likeverdige, alle er telepatiske med hverandre, og alle tar vare på hverandre.

I motsetning til "helvete" hvor det ikke er noe kjærlighet, kun egoisme, så det er bare usikkerhet, sjalusi, kontrollering, dominering, hierarki, og bare lederen er den eneste som blir telepatisk. Og alle er polarisert til service to self, hvor alle tenker på seg selv først og aldri på noe helhet. Og måten hierarkiet blir satt er at alle må slåss først, inntil alle er fornøyde med plassen sin i hierarkiet, så først kan de begynne å utvikle seg som en sivilasjon.

Utviklingen går naturligvis mye saktere i sistnevnte, men alle har fri vilje og de har valgt det selv.

Og årsaken til mye elendighet varierer mye. En grunn kan være at en velger å sette opp kriterier som skaper et vanskelig liv for å lære noe spesifikt, som en ikke lærte i det forrige.

Andre grunner kan bare være fri vilje av andre traumatiserte mennesker. Dette har de ikke valgt selv, det finnes mange ofre som ikke har valgt det eller fortjener det. Og slike ofre traumatiserer bare andre mennesker igjen hvis de ikke bryter sirkelen ved å heale seg selv. Men man må jo innse at det er noe problem, mange aksepterer dessverre at "det går fint" uten å se konsekvensene i det større bildet.

Som destruktive tanker som at en selv ikke fortjener noe bra.

Det spiller ingen rolle hva en har gjort tidligere, alle er gull verdt uansett og fortjener bare det beste, men de må innse det selv og akseptere det. Og heale seg. Ved å gråte. Å kjenne på de ubehagelige følelsene en velger å fortrenge.

Og det begynner med tilgivelse. Av seg selv. Og andre.

Betyr det at Jordan er helvete? 

Anonymkode: 7da41...473

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jorda, ikke Jordan...

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jorden har støtte for begge deler for øyeblikket, det avhenger bare av hvilke frekvenser man er på. Helvete er veldig lave frekvenser og himmelen er veldig høye frekvenser.

Og det velger man selv med bevisstheten sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, MarieLo skrev:

Jorden har støtte for begge deler for øyeblikket, det avhenger bare av hvilke frekvenser man er på. Helvete er veldig lave frekvenser og himmelen er veldig høye frekvenser.

Kan du si hvilke hertz disse frekvensene ligger på? ;)

Anonymkode: 4d1d2...0bd

• Liker 1
Skrevet
På 8.8.2020 den 16.15, MarieLo skrev:

Dette er det som gjør det så vanskelig å leve på jorden når man er sensitiv. Det er så vakkert, så perfekt, så mye kjærlighet, men også lidelse og destruktivitet. Og det er ganske interessant å stå "på utsiden" og observere andre menneskers forskjellige veier her i livet og hva de velger å forholde seg til. 

Jeg har opplevd traumer i oppveksten. Jeg kunne valgt å stenge de aktuelle personene ute fra livet mitt og late som alt er bra, men jeg føler at det er viktig å heale følelsene i meg, for min egen del. Det høres egoistisk ut (og kanskje er det det), men man må begynne med seg selv. Så vil andre ting falle på plass i forhold til andre mennesker etterhvert. Det føles så viktig å gjøre nå, for å stoppe sirkelen. 

• Liker 1
Skrevet
På 7.8.2020 den 1.41, MarieLo skrev:

Det er denne dimensjonen.

Har ikke hørt noe bra norsk ord for tilsvarende.

Nei, det er du som bestemmer det. Ditt lavere selv.

Ditt høyere selv vil ikke inn i negativ time/space så hvis man havner i helvete så får man ikke kontakt med det igjen før etter 5D negativ, når helvete er over. Duality altså, det er tross alt bare en illusjon, og så møtes alle igjen i 6D.

Og man havner ikke i helvete eller himmelen pga hvor snill man har vært, det finnes ikke noe rett eller galt, bare identitet.

Du velger hvor du vil ved å polarisere deg mot enten service to self eller service to others.

Og så når du er minimum 51% polarisert til service to others, så får du komme til himmelen, og hvis du er 95% polarisert til service to self, så går man til helvete.

Og så reinkarnerer man i 3D frem til man møter ett av disse kravene.

Så det er bare du som bestemmer, ut i fra hva du bruker bevisstheten på.

Derfor bør du alltid følge din egen frie vilje. Hvis du følger en annen, så er det som å følge en leder, og det er bare egoisme, og da blir man polarisert til service to self.

Man velger selv hvor man går. Det er ingen som dømmer (utenom vårt høyere selv, men da må man akseptere kjærligheten), det finnes ikke noe rett eller noe galt, bare identitet, som nevnt. Og den velger vi selv. 🙂

Svada

Anonymkode: a302e...f6f

Skrevet

Sitter noen med kalkulator og regner ut disse prosentene når vi dør da eller!? Jeg er åpen for mye, men dette er jo bare pissprat fra ende til annen... Lurer litt på hvordan din livssituasjon er Marielo...jobb,familie etc...du har for mye fritid og litt "skitzo" tendenser...skremmende at folk faktisk tror på dette

Anonymkode: a302e...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...