Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en datter født mars i år. Jeg vurderer litt å ikke søke barnehage i august, men heller utsette dette til året etter så det blir oppstart 2022. Det vil ikke være noe problem for meg, da jeg har en jobb som er svært fleksibel og jeg har inntekt som er stabil. Jeg trenger maks 3-4t hver dag, og samboer jobber skift. Så han vil være hjemme annenhver uke på dagtid frem til 1430. Deretter vil han ha fri annenhver fredag. Og når han jobber dag så jobber han fra 0600. (Jeg skriver bøker, og selger dem via amazon. Kommer ut med ca 2 bøker i året, og har god nok fanbase for å gjøre dette. Jeg skriver i gjennomsnitt 2t om dagen.) 

Men, gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste? Jeg vil gjerne fortsette å jobbe, og skrive. Men vil gjerne også utsette barnehagestart om mulig. 

Anonymkode: e2d62...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare å holde deg hjemme et år til om du føler det er tryggest, antar det er pga. pandemien du vil holde deg hjemme et år til? Andre tiltak du kan gjøre er å handle hos butikker på nettet slik som kolonial for et eksempel dersom du har mulighet for levering av mat til din adresse.

Nå som det blir stadig strengere regler (mest sannsynligvis) med munnbind så skal jeg ta mine forholdsregler ihvertfall. Har allerede blitt små-forkjølet to ganger siden pandemien brøt ut til tross for at jeg har tatt alle forholdsregler til smittevernloven, men mange andre som ikke tar hensyn (gruppevis står i køen), utrolig mange folk i byen som ikke tar hensyn. Så jeg blir blant annet å bruke munnbind når jeg må gå ut av huset.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Barn frem til 3 år har bare godt av å være hjemme så lenge som mulig. Her holdt vi barnet hjemme til det var 2 år. Vi hadde ikke råd til at den ene av oss var i ulønnet permisjon to år på rad, men vi fikk til ett år pga oppsparte midler. Barnehagen sa at det absolutt ikke var å anbefale å sende 1-åringer i barnehagen, selv om de har forståelse for at mange må av økonomiske grunner. De sa også at 2-3 år er en veldig fin alder for barnehagestart. Jeg merket jo også på mitt barn hvor mye det forandret seg fra 1 til 2 år. Som 1-åring var h*n totalt avhengig av at vi var til stede og var ikke så interessert i andre barn, i hvert fall ikke over tid. Som 2-åring var h*n mye mer selvstendig og mye mer glad i å sosialisere seg med andre barn.

Etter min mening er det ingenting å lure på!

Anonymkode: 77042...694

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du har mulighet så gjør det! Jobber selv o barnehagehage, og vi har spart opp slik at han kan begynne ett år senere. 1-åringer har det ikke vondt i barnehage, men de er veldig avhengige av foreldrene fortsatt. Vi kommer til å gå et par dager i åpen barnehage slik at han får sosialisert seg med andre barn.

Anonymkode: 56b80...926

Gjest Switch
Skrevet

Jeg har også en veldig fleksibel jobb, og har hatt muligheten til å ha jentene mine hjemme frem til måneden før de fylte to år (begge er født i september), og det har vært kjempefint. Det er absolutt noe jeg anbefaler dersom du har mulighet til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...