SuperNova Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Jeg har lest veldig få bøker i år, føler jeg. Men de jeg har lest, er (i kronologisk rekkefølge): Knut Hamsun - Markens Grøde (trenger vel ingen utdypning) - terningkast 5 Ingar Sletten Kolloen - Kjærleik og død, berre kjærleik og død (Biografi om Tor Jonsson. Liker du Tor Jonsson, vil du digge denne, for Kolloen skriver utrolig godt) - terningkast 6 Paolo Coelho - Alkymisten - terningkast 2 (vet mange elsker denne, men jeg syntes den var teit) Rohinton Mistry - Familieanliggender (Om en indisk familie i Bombay på 90-tallet) - terningkast 4 Cormac McCarthy - All the Pretty Horses (herlig cowboy-roman, romantisk og actionfylt, nydelig språk) - ternikast 5
Malama Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Hmm, jeg har lest, mange, mange, mange bøker i år, og husker ikke halvparten (men mye av det jeg har elst er sånne lette pocetbøker da. Jeg kjøper gjerne slike på reise, og kjedet meg i vinter og leste omigjen alle jeg hadde...) Leste den 5. Harry Potter boka i ferien for å være klar for den neste (huske hv som skjedde) men ellers husker jeg ingen konkrete...
Gjest Sesselja Skrevet 15. juli 2005 #3 Skrevet 15. juli 2005 Her er de romanene jeg husker, i tilfeldig rekkefølge: "A Gathering Light" av Jennifer Donnelly "Crime and Punishment" av Dostoevksy "The Rotters Club" av Jonathan Coe "Everything is Illuminated" av Jonathan Safran Foe "På vei til en venn" av Niels Fredrik Dagl "Koloss" av Finn Alnæs "Rita blir forfatter" av Kristine Næss "Angels and Demons" av Dan Brown og nå er jeg nesten ferdig med "Harens år" av Arto Paasilinna. (Faktabøker og andre bøker gidder jeg ikke ta med)
Arkana Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 Jeg har lest mange, er skikkelig lesehest. Orker ikke ramse opp alle, men noen av dem var: Bill Bryson "Neither here nor there" Bill Bryson "Notes from a small country" Sue Walker "The Reunion" Sue Townsend "Adrian Mole and the weapons of mass destruction" Kate Fox "Watching the English" Terry Pratchett "Darwin's Watch" Sir Alfred Mehran "The Terminal Man" Hanan al-Shaykh "Only in London"
Gjest Spacegirl Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Jeg har også lest mange, men dette er noen: Doris Lessing: Children of Violence - serien (den om Martha Quest) Victor Hugo: De elendige Jan Wiese: Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede Amalie Skram: Mennesker Vikram Seth: En egen musikk Antony Beevor: Stalingrad Peter Høeg: Kvinnen og apen Sigmund Freud: Drømmetydning Aksel Sandemose: En flyktning krysser sitt spor Franz Kafka: Slottet Alex Haley: Røtter Doris Lessing: Den gylne notatbok R.A. Moskovitz: Lost in the mirror, an inside look at borderline personality disorder Sigrid Undset: Kristin Lavransdatter
Gjest @nea Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Jeg også er en skikkelig lesehest, og har ikke oversikt over alle bøkene jeg har lest dette året Jeg er mest glad i krim, så jeg har lest mange bøker av Henning Mankell og Unni Lindell. Siste boka jeg leste var "Sørgekåpen" av Lindell som jeg ble ferdig med i går. Neste bok som venter på meg er "Dyp" av Mankell.
Ciara Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Oi, har lest mange. Enquist: Kaptein Nemos bibliotek Frobenius: Latours katalog Ragde: Eremittkrepsene Rhys: Wide Sargasso Sea Rhys: Good Morning, Midnight Rhys: Voyage in the Dark Christensen: Oscar Wildes heis Christensen: Modellen Corwin: Idas dans Zafon: Vindens skygge Kalvø: Nød Ørstavik: Presten Martell: Life of Pi Haff: Den evige jøde etc. Telte over nå, og fant ut at jeg har lest over 50 bøker i år. Har vært inne i en skikkelig intens leseperiode samtidig som at jeg har hatt romaner (8 stk) på pensum.
Gjest Catwoman Skrevet 16. juli 2005 #8 Skrevet 16. juli 2005 Har ikke lest så mange bøker i år tror jeg, skal vi se: John Grisham: Det siste jurymedlemmet Stephen King: Fra en Buick 8 Jo Nesbø: Marekors Dan Brown: Da vinci koden Er sikker på at det er en til, må jo ha lest noe i januar-februar måned og, hmm.... men kommer ikke på...
Brudulja Skrevet 16. juli 2005 #9 Skrevet 16. juli 2005 (endret) Klarer ikke huske så langt tilbake, men dette er bøkene jeg har lest i vår/sommer: PS Jeg elsker deg! - Ahern Den store kjærligheten - Dunn Ingen ny sjanse - Coben Berlinerpoplene - Ragde Arsenikktårnet - Ragde Rosens navn - Eco Den femte kvinnen - Mankell Bienes hemmelige liv - Kidd Oscar og den rosa damen - Schmitt Noas barn - Schmitt Fritt fall - Hornby + bokhandelutgave av to bøker som snart kommer i salg: Modellen - Lars S. Christensen og Eremittkrepsene - Anne B. Ragde Endret 17. juli 2005 av Brudulja
Brudulja Skrevet 16. juli 2005 #10 Skrevet 16. juli 2005 etc. Telte over nå, og fant ut at jeg har lest over 50 bøker i år. Har vært inne i en skikkelig intens leseperiode samtidig som at jeg har hatt romaner (8 stk) på pensum. ← Går du på bibliotek høgskolen? Så du hadde lest Kaptein Nemos bibliotek, den måtte iallefall vi også lese... *litt nysgjerrig*
Ciara Skrevet 16. juli 2005 #11 Skrevet 16. juli 2005 Nei, studerer litteraturvitenskap Kaptein Nemos bibliotek leste jeg frivillig utenom pensum fordi jeg hadde hørt så mye bra om den
Malama Skrevet 16. juli 2005 #12 Skrevet 16. juli 2005 Nå har jeg i alle fall begynt på ei god bok: Harry Potter and the half-blood prince
Gjest Gjest_Ciara_* Skrevet 16. juli 2005 #13 Skrevet 16. juli 2005 Ja, regner med at det er mange som har buret seg inne med Harry Potter i dag. Stod du i kø i natt for å få den, eller?
Malama Skrevet 16. juli 2005 #14 Skrevet 16. juli 2005 Nei, den kom i posten, jeg henta den på mix (litt skuffa, den var nemlig ikke pakka spesielt bra, boka tittet ut til meg, jeg tok den ut uten å i det hele tatt ødelegge innpakkinga, fant at omslagspapiret var litt revet, og det var lagt inn på side 3 i stedet for helt rett rundt permen på boka, og jeg puttet den inn igjen og ingn kunne vite at jeg hadde tatt den ut. MEGET mulig at noen har bladd i boka mi før jeg fikk den ja!) og jeg og min samboer deler på å lese den.... (altså, når jeg har lest et stykke nå overlater jeg dem til ham, så han får leie ei stund, vi må love å ikke lese høyt den av oss som til enhvr tid er kommet lengst) Men boka er lovende, og hittil bra
Ciara Skrevet 16. juli 2005 #15 Skrevet 16. juli 2005 Bra at den kom i posten i dag da Selv om dårlig pakking er uproft. Kanskje noen på Posten var nysgjerrige? hehehe.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2005 #16 Skrevet 16. juli 2005 Hmm... Hanne Ørstavik: Kjærlighet Elizabeth Wurtzel: Prozac Nation (for 3.gang) Herbjørg Wassmo: Huset med den blinde glassveranda (lest før) Carol Goodman: Dragningen mot dypet Margareth Mitchell: Tatt av vinden 1 og 2 Lucia Etxebarria: Kjærlighet, nysgjerrighet, prozac og tvil Paulo Cohelo: Veronica vil dø Oskar Bråten: Alma Mikael Niemi: Popolærmusikk fra Vittula Hitler: Mein Kampf (i forbindelse med skolen. Syke saker.) Holder på med: Sempé_Goscinny: Le petit Nicolas (skal lære meg fransk. ) Skal lese: Gabriel Garcia Marquez: Hundre års ensomhet
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2005 #17 Skrevet 16. juli 2005 (endret) Husker jo ikke alle da, men har blant annet lest "Cather in the Rye" av J.D. Salinger, "Hundre og en dag" av Åsne Seierstad, "Jeg velger å leve" av Sabine Dardenne og har lest 16 bøker av Sagaen om Isfolket, og forsetter med dem. Fine bøkene! Endret 16. juli 2005 av Freckles
Gjest Guest Skrevet 16. juli 2005 #18 Skrevet 16. juli 2005 Da Vinci-koden, White men can't jump, Karaoke-kapitalisme, Wonderboy og Det er ikke det jeg sier: menn og kvinner tenker og kommuniserer ulikt. Alle svært interessante, bortsett fra...kunne fit nha spart meg for Mike Moore.
Gjest Aloha Skrevet 18. juli 2005 #19 Skrevet 18. juli 2005 Veldig mange! Leser bøker hele tiden.....skikkelig lesehest! Jeg har ikke sjans til å huske alle titlene, men en av favorittene hittil i år er nok Sørgekåpen av Unni Lindell. Vanvittig bra!
Gjest King James Skrevet 11. august 2005 #20 Skrevet 11. august 2005 Idioten av dostojesvki anna karenin av tolstly krig og fred av tolstoy døde sjeler av gogol salamander krigen av carel kapek juvikfolket av olav duun brødrene karamasov av dostojevskij forbrytelse og straff av dostojevskij vår felles venn av charles dickens unge werhers lidelser av Goethe faust av Goethe stormfulle høyder av emily bronte villete av charlotte bronte shirly av charlotte bronte manfild park av jane austen northanger abby av jane austen Eugine Onegin av Pushkin Sult av hamsun Oliver Twist av Dickens les miserables av hugo tapte ilusjoner av honore de balzac gerimalen av Emile Zola tja og noen biogrtafier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå