Gå til innhold

Priser på munnbind

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kjøper dere seriøst munnbind nå?! What a fuck?! Vi har jo vært inne i en jævla pandemi i bortimot et halvt år! Selv uforstandige mennesker burde være i besittelse av munnbind i august 2020! Helt utrolig!

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Kjøper dere seriøst munnbind nå?! What a fuck?! Vi har jo vært inne i en jævla pandemi i bortimot et halvt år! Selv uforstandige mennesker burde være i besittelse av munnbind i august 2020! Helt utrolig!

Noen kjøper en pall med dopapir, hamstrer hermetikk/ tørrvarer og tømmer apoteket for munnbind for sikkerhets skyld, mens vi andre tar det litt med ro og venter til det eventuelt blir nødvendig 😉  

Anonymkode: bb97e...98b

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er utsolgt i de fleste nettbutikker nå. Og de aller fleste butikker også. Tror det kan bli vanskelig å oppdrive nå i begynnelsen, virker som om at ALLE skal kjøpe munnbind nå, og da blir det jo mangel i butikkene. 

Sjekket farmasiet.no, vitusapotek og apotek1 - alle er tomme for alle typer munnbind. Det kommer helt sikkert inn igjen, men de neste dagene kan det bli vanskelig å oppdrive. 

Anonymkode: b6a99...124

Si meg, hva får du ut av å lyve på den måten? Sykelig glede? Du trenger hjelp.

https://www.apotek1.no/soek/munnbind

https://www.boots.no/product/Munnbind-3-lag-for-engangsbruk-50-stk-i-pakken-Produkt766449

https://www.vitusapotek.no/produkter/selvtester-og-medisinsk-forbruksmateriell/munnbind-og--maske/c/G1451002

Kun sistnevnte er utsolgt på nettbutikken, men har det på apotekene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Si meg, hva får du ut av å lyve på den måten? Sykelig glede? Du trenger hjelp.

https://www.apotek1.no/soek/munnbind

https://www.boots.no/product/Munnbind-3-lag-for-engangsbruk-50-stk-i-pakken-Produkt766449

https://www.vitusapotek.no/produkter/selvtester-og-medisinsk-forbruksmateriell/munnbind-og--maske/c/G1451002

Kun sistnevnte er utsolgt på nettbutikken, men har det på apotekene.

Hvilke finner du på nettlager i den første linken din?

Anonymkode: 61204...4c5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke finner du på nettlager i den første linken din?

Anonymkode: 61204...4c5

Ok da, jeg tok feil med den første linken. Ser at Janus f.eks ikke er på lager, men det er da på apotekene rundt omkring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et engangsmunnbind jeg har brukt noen ganger når jeg har flydd. Tenker jeg bruker det hvis det blir påbud om munnbind.

Anonymkode: 83381...7ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koronakapitalisme 😷🤬

Anonymkode: 92d28...7f4

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et engangsmunnbind jeg har brukt noen ganger når jeg har flydd. Tenker jeg bruker det hvis det blir påbud om munnbind.

Så du driter med andre ord i om andre blir smittet av deg. Hyggelig type, du.

Anonymkode: 39e33...f1a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Holder stort sett 1 meters avstand. Munnbind er dermed irrelevant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du munnbindene plutselig slutter å fungere etter en time eller to? De som påstår at disse er "engangs" er de samme som har en egeninteresse i å selge flest mulig.

Anonymkode: 7ba87...343

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du munnbindene plutselig slutter å fungere etter en time eller to? De som påstår at disse er "engangs" er de samme som har en egeninteresse i å selge flest mulig.

Eh ja, det skal bare brukes én gang og den ene gangen du bruker det skal du unngå å ta på det når du har det på deg og må du rette på det skal du bruke antibac på hendene først. 

Det er papir vi snakker om her. Bare å puste/fukt munnbindet gjør at du er dårligere beskyttet, så nei, å bruke det flere ganger er bortkastet. Det er ganske enkel kjemi. 

Anonymkode: e264d...54d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har sagt at det slutter å fungere etter noen timer, men at du bare skal bruke det en gang og unngå å ta på det når du har det på deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte munnbind på apoteket for to måneder siden og betalte 199,- for 8 munnbind. Dyrt, men greit å lese at de ikke er overpriset lenger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da er vel alt jeg har lært på studiet feil, da? Greit for deg at kirurgen bruker samme munnbind på alle pasienter den dagen du skal opereres?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Holder stort sett 1 meters avstand. Munnbind er dermed irrelevant.

Nei, det er det ikke. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kjøper en pall med dopapir, hamstrer hermetikk/ tørrvarer og tømmer apoteket for munnbind for sikkerhets skyld, mens vi andre tar det litt med ro og venter til det eventuelt blir nødvendig 😉  

Anonymkode: bb97e...98b

Og så må dere nøye dere med lav kvalitet og betale 5 dobbelt for de av lav kvalitet.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja, det skal bare brukes én gang og den ene gangen du bruker det skal du unngå å ta på det når du har det på deg og må du rette på det skal du bruke antibac på hendene først. 

Det er papir vi snakker om her. Bare å puste/fukt munnbindet gjør at du er dårligere beskyttet, så nei, å bruke det flere ganger er bortkastet. Det er ganske enkel kjemi. 

Hvis det bare er papir, kan man vel lage de selv av papir også. Og de trenger iallefall ikke å ta 14,- / stykket for de.

• Liker 1
Skrevet

Her kunne staten gått inn og satt makspris. Om det ikke dekker kostnadene til apotekene kan staten betale det apotekene taper på å selge munnbind.

Maksprisen bør ligge på prisene før pandemien, altså 2-3 kr per munnbind, 20-30 kr for ffp3 og 10-15 kr for ffp2.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. 

Effekten er så liten at den er ubetydelig.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nettopp 10 til 160 på apoteket, det blir dyrt hvis man skal holde på med dette ei stund.

Anonymkode: ed452...088

• Liker 2
  • Opprett ny...