Gå til innhold

Reservert studieplass, men dimittert før tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har nylig blitt dimittert fra Forsvaret lenge før tiden. Søkte meg inn på studier til høsten og fikk studieplass, men søkte om reservasjon til neste høst pga. førstegangstjeneste og fikk dette innvilget. Ringte universitetet og forklarte situasjonen, og vedkommende sa at de tror det skal gå helt fint at jeg får starte nå til høsten likevel, men at jeg bare må sende en e-post først. Sendte en e-post, men fikk til svar at det ikke er mulig og at de anser saken som avsluttet.

Er det noen som har peiling på dette, er usikker på om det er vits at jeg ringer på nytt. Kjipt å miste et helt år fordi Forsvaret ikke hadde fysiske tester som del av sesjon grunnet koronasituasjonen, så sesjon 2 besto kun av en kort telefonsamtale. Hadde de hatt fysiske tester ville jeg aldri kommet inn i Forsvaret i utgangspunktet og dette hadde aldri skjedd... 

Anonymkode: 2684a...951

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket studium?

Anonymkode: a15f0...7a3

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket studium?

En bachelor innen et helsefag.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er kjipt,  men har de ikke plass så har de ikke plass. Du får søke vikar stilling i helsevesenet da

Anonymkode: d6fc3...a5b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er umulig, så se om du kan ta noen av fagene som enkemtemner! Da får du fradrag for disse neste år og tapet ikke tid.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er kjipt,  men har de ikke plass så har de ikke plass. Du får søke vikar stilling i helsevesenet da

Anonymkode: d6fc3...a5b

Syns bare det er rart at de på telefonen virker så positive til at dette ikke skal være noe problem, og så får jeg et helt annet svar på e-post... 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...