Gå til innhold

Flytting og skole (ønsker å gå samme)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har sett på hus 2 km unna skolen til barna mine :) I vår bydel finnes hele 5 barneskoler, men få ungdomsskoler. Eldste må uansett starte på ungdomsskolen i omtrent samme bygg om 2 år og vi ønsker ikke bytte skole grunnet godt klassemiljø og trygge lærere. Jeg ønsker å ha 1 klassingen på samme skole som eldste. Det står på nettsiden at man må søke elektronisk for å holde på skoleplassen om en flytter ut av skolekretsen, hvilket vi da gjør (finnes en barneskole enda nærmere). Er det slik at en sånn søknad KAN avslås, har noen opplevd det? Huset er perfekte i str og pris. Vi er nå lei av å leie og vil kjøpe noe permanent. Jeg vil ikke bytte skole på barna heller. Vet at datteren min har et barn i klassen bosatt lengre unna, men der er byttet gjort pga mobbing. 

Anonymkode: 81bab...220

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de kan avslås av plasshensyn. 

Anonymkode: 1a4bc...4c2

Skrevet

Ja, de kan avslå. Som oftest pga mangel på plasser. Også om det ikke er HELT fullt, for det kan komme familier flyttende til skolekretsen og da må de ha plass til disse.

Jobber selv i skolen.

Om du får positivt svar avhenger helt av hvor full skolen er og hva som er vanlig praksis. Vet også noen sier nei på generelt grunnlag (dette er utenfor Oslo) for å slippe å ta vurderingene.

AnonymBruker
Skrevet

Ring skolen og hør hva de pleier å gjøre.

Anonymkode: d9dc5...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...