Gå til innhold

Kjæresten tror han kan leve et tilnærmet normalt liv hvis han får Corona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så irritert på kjæresten min, for han tror at hvis han får Corona kan han leve tilnærmet normalt liv. Han tror han kommer til å få ingen symptomer eller iallfall være såpass i bra form at han kan trene inne i leiligheten sin,  spille masse musikk, sove lenge og se mye på TV, og ta det som en ekstra ferie.

Han tar forhåndsregler når han er ute i det offentlige rom, men han er ikke redd for å få Corona sånn som jeg er. 

Han tror at hvis han blir sittende isolert så kan han både gå ut av leiligheten og ned i vaskekjelleren i bygården som han deler med 25 andre, han tror han kan gå ut å hente posten og også ha barnet sitt på samvær😲

Han kaller meg hysterisk som har investert i forskjellige typer munnbines, og som avlyser konfirmasjonsselskap og også flyreise til andre kanten av landet for å besøke foreldre i risikosonen. 

Anonymkode: a67bc...421

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Under 30? Ung og udødelig? Jaja. 

Anonymkode: 4acee...862

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Under 30? Ung og udødelig? Jaja. 

Anonymkode: 4acee...862

Han er 48 år

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder de vi kjenner som har hatt Korona. De har kunnet styre på i huset, trene, jobbe, med mer. Et-par beskriver det som en tøff forkjølelse, men ingenting mer. 

De overholder selvfølgelig alle krav i forhold til testing og isolat, så her er jeg enig i at kjæresten din er respektløs. 

Du igjen høres noe overforsiktig ut. For oss som ikke er i risikogruppen går det helt fint å delta i selskap, ta en flytur, med mer. Men det er selvfølgelig et personlig valg som han bør respektere. 

Anonymkode: c67a1...463

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange har så lette symptomer at de ikke er klar over at de er syke engang. Vi hadde et utbrudd på jobben min, helt i starten, og samtlige tre som var smittet, hadde ikke annet enn litt kribling i halsen som symptom. Noen blir veldig syke, men de fleste blir det ikke. 

Det betyr ikke at man ikke skal følge reglene, og holde avstand og sprite seg og holde seg langt helvetes vekke fra folk OM man blir bekreftet smittet (nettopp fordi andre kan bli langt sykere enn en selv). 

Men han har faktisk ikke helt feil. 

Anonymkode: 98b30...957

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange har så lette symptomer at de ikke er klar over at de er syke engang. Vi hadde et utbrudd på jobben min, helt i starten, og samtlige tre som var smittet, hadde ikke annet enn litt kribling i halsen som symptom. Noen blir veldig syke, men de fleste blir det ikke. 

Det betyr ikke at man ikke skal følge reglene, og holde avstand og sprite seg og holde seg langt helvetes vekke fra folk OM man blir bekreftet smittet (nettopp fordi andre kan bli langt sykere enn en selv). 

Men han har faktisk ikke helt feil. 

Jeg var kraftig forkjølet i mars-april, var syk i 4-5 uker med tørr hoste, tung pust, muskelsmerter og veldig snørrete..

Jeg ble ikke testet men fikk beskjed om å leve som om jeg hadde Corona, og jeg fikk ikke lov til å gå i min vaskekjeller, heller ikke gå ut i oppgangen og hente posten eller være i fellesområdet i bygården, sa de på Corona legevakten. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var kraftig forkjølet i mars-april, var syk i 4-5 uker med tørr hoste, tung pust, muskelsmerter og veldig snørrete..

Jeg ble ikke testet men fikk beskjed om å leve som om jeg hadde Corona, og jeg fikk ikke lov til å gå i min vaskekjeller, heller ikke gå ut i oppgangen og hente posten eller være i fellesområdet i bygården, sa de på Corona legevakten. 

Ts

De har oppdatert rådene mange, mange ganger siden da... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har oppdatert rådene mange, mange ganger siden da... 

Hva kan du gjøre nå da hvis du har Corona? 

AnonymBruker
Skrevet

Les på FHI sine sider. Der har de de til enhver tid gjeldende rådene. 

Skrevet

Problemet er at man ikke vet om man blir tungt rammet eller ei. Da kan lungene gå til helvete, de indre organene blir skadet samt at vi ikke har peiling på langtidseffekten av dette.

Vi bør ikke ta for lett på en epidemi som er fullstendig ny for oss. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les på FHI sine sider. Der har de de til enhver tid gjeldende rådene. 

Du må jo isolere deg uansett om du har Corona 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner har fått det som lett forkjølelse, men kjenner også en på 30 som hadde det i mars. Han ble ikke veldig sjuk, men har slitt med svimmelhet og utmattelse siden han hadde det. Han som er veldig godt trent sliter nå med trappene hjemme. 

Og om samboeren din får det så må han isolere seg helt. Han kan ikke gå i vaskekjelleren, ha samvær eller hente posten. Han bør helst holde seg på et sted i huset for å ikke smitte de han eventuelt bor med. 

Anonymkode: feb7a...88d

Skrevet

Får man Corona skal man isolere seg helt. Henvis han til fhi.no og spør om han vil ha bøter 😅 det iverksettes faktisk hvis man vet man har smitte (fått påvist gjennom test) og ikke isolerer seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det, var hjemme hele tiden. men ryddet og trente, lagde mat og leste bøker. Hadde bare litt sår hals og lett feber. 

Anonymkode: 0296b...dcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Men ta en antistofftest nå da hvis du tror du kan ha hatt korona, hvis den er positiv slipper du å være så bekymret for å få det.

Anonymkode: 52a6a...add

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Har to venninner som opplevde det samme, det gikk et eller annet på den tiden. De har selvfølgelig tatt antistofftest nå, den var negativ, så var ikke corona.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Problemet er at man ikke vet om man blir tungt rammet eller ei. Da kan lungene gå til helvete, de indre organene blir skadet samt at vi ikke har peiling på langtidseffekten av dette.

Vi bør ikke ta for lett på en epidemi som er fullstendig ny for oss. 

Dette! 

Vet om en sprek 20-åring som fikk Covid-19. Sier selv at hun aldri har vært så syk før. Klarte ingen ting. Måtte legge seg ned på gulvet da hun skulle gå fra-sofaen til kjøkkenet. 

Min mann har hatt Covid-19. 55 år Kjente på trykket i brystet 2 dager. Men det gikk 8 uker før han følte seg 100% igjen, og kunne dra på under trening.  Han er godt trent.

Ingen vet hvordan en reagerer på en evt smitte. 

Anonymkode: 340a0...cc1

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg blir så irritert på kjæresten min, for han tror at hvis han får Corona kan han leve tilnærmet normalt liv. Han tror han kommer til å få ingen symptomer eller iallfall være såpass i bra form at han kan trene inne i leiligheten sin,  spille masse musikk, sove lenge og se mye på TV, og ta det som en ekstra ferie.

Han tar forhåndsregler når han er ute i det offentlige rom, men han er ikke redd for å få Corona sånn som jeg er. 

Han tror at hvis han blir sittende isolert så kan han både gå ut av leiligheten og ned i vaskekjelleren i bygården som han deler med 25 andre, han tror han kan gå ut å hente posten og også ha barnet sitt på samvær😲

Han kaller meg hysterisk som har investert i forskjellige typer munnbines, og som avlyser konfirmasjonsselskap og også flyreise til andre kanten av landet for å besøke foreldre i risikosonen. 

Det er jo helt korrekt. Unge mennesker blir sjelden veldig syke. Så det er først og fremst av hensyn til vårs gamlinger at unge må være forsiktige. Så må det jo sies at uten vårs gamlinger, vil dere unge slite. Seriøst.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 

Vet om en sprek 20-åring som fikk Covid-19. Sier selv at hun aldri har vært så syk før. Klarte ingen ting. Måtte legge seg ned på gulvet da hun skulle gå fra-sofaen til kjøkkenet. 

Min mann har hatt Covid-19. 55 år Kjente på trykket i brystet 2 dager. Men det gikk 8 uker før han følte seg 100% igjen, og kunne dra på under trening.  Han er godt trent.

Ingen vet hvordan en reagerer på en evt smitte. 

Anonymkode: 340a0...cc1

Unntakene finnes.

Jeg fikk en kraftig forkjølelse som ung og dum. Med påfølgende lungebetennelse og komplikasjoner. Det kostet meg 6 måneder før jeg igjen kom i gang med trening. 

Men det er jo ikke nok til at jeg isolerer meg hjemme for all fremtid, fordi at slikt kan skje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er jo helt korrekt. Unge mennesker blir sjelden veldig syke. Så det er først og fremst av hensyn til vårs gamlinger at unge må være forsiktige. Så må det jo sies at uten vårs gamlinger, vil dere unge slite. Seriøst.

Han er 48

• Opprett ny...