Gå til innhold

Hvis det blir påbudt med munnbind, hva om de er utsolgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og på grunn av dette vil ikke alle ha råd til å kjøpe munnbind

Prisene skutt til værs: Fra 100 til 790 kroner
Med økt etterspørsel har også prisene på munnbindpakker økt betraktelig. En pakke med 50 bunnbind har mer enn syvdoblet seg viser NRKs oversikt.

Boots: Før: 100 kr, Nå: 790 kr
123 apotek.no: Før: 164-165 Nå: 790 kr.
Farmasiet: Før: 79 kroner, Nå: 699 kr.

https://www.nrk.no/norge/nye-munnbind-regler-ventet-i-morgen_-pris-pa-munnbind-til-vaers-1.15113250

Anonymkode: b7b05...01e

Det finnes plenty av munnbind på nett mye billigere enn dette, bare å Google 😊 Som også er medisinske.

Anonymkode: 730f3...5c4

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Filter til munnbind i tekstil, hvor kjøpes det? Trenger man egentlig filter? Vaskes jo etter en gang uansett. Kan noen som har peiling forklare en som synes dette er gresk 😛

Anonymkode: 51a19...574

Jeg fikk anbefaling om å klippe til en støvsugerpose, så det har jeg puttet som filter i mine tøymasker. Man skal egentlig bruke karbonfilter, men enn så lenge vet jeg ikke helt hvor jeg får tak i det, så da får dette andre duge. Skal jo litt til da for disse koronadråpene og først nå meg på avstand, så trenge gjennom tøyet, så trenge gjennom en bit av en støvsugerpose. Enten må viruset være av type supermannsdråper, eller så tror jeg dette duger helt fint ;)

Endret av Hatsumomo
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Jeg fikk anbefaling om å klippe til en støvsugerpose, så det har jeg puttet som filter i mine tøymasker. Man skal egentlig bruke karbonfilter, men enn så lenge vet jeg ikke helt hvor jeg får tak i det, så da får dette andre duge. Skal jo litt til da for disse koronadråpene og først nå meg på avstand, så trenge gjennom tøyet, så trenge gjennom en bit av en støvsugerpose. Enten må viruset være av type supermannsdråper, eller så tror jeg dette duger helt fint ;)

Ok. Men da kastes filteret etter å ha brukt masken en gang, dvs når masken legges til vask? Så trenger egentlig en del filtere da :)

Anonymkode: 51a19...574

• Opprett ny...