Gå til innhold

Involvert i flere jobbprosesser samtidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg lurer på det er noen som har opplevd å være involvert i flere jobbprosesser samtidig? Opplyser dere dette til arbeidsgiverne at dere er involvert i flere prosesser? 

2. Hvordan løser man en situasjon der man får tilbud fra en jobb, mens man egentlig håper og venter på tilbud fra en annen jobb man er involvert i? 

Takk for svar! :) 

Anonymkode: d6720...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg søkte på jobb, søkte jeg på flere og ble dermed invitert til intervju hos flere. De spør som regel på slutten av intervjuet om du er involvert i flere prosesser, og jeg har da alltid svart ærlig.

Har dog ikke vært i en lignende situasjon som i punkt to. Hvis du skulle få et jobbtilbud til fra en arbeidsgiver du heller vil ha, så er det jo mulig å avslutte et annet tilbud selvom du har takket ja. Du brenner garantert en bro, og er vel ikke lurt å gjøre. Hvis man forklarer situasjonen, vil nok de fleste ha en viss forståelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på flere jobber samtidig flere ganger. 

Jeg har vært ærlig på det, det kan være gunstig iom at de da ser at her må de kanskje ta i litt mer når de tilbyr lønn, siden det er flere om beinet. Men det virker jo bare om du er en virkelig attraktiv kandidat som de har lyst på, da. 

Jeg har heldigvis fått tilbud fra flere omtrent samtidig, så jeg har sluppet at fristen på det ene går ut før jeg får det andre. 

Anonymkode: 38e35...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp i en slik situasjon. Fikk tilbud fra en jobb dagen etter et intervju hos noen andre jeg også var veldig interessert i. Sa ja til første jobben og signerte etterhvert kontrakt med 14dagers oppsigelsestid i prøvetiden. Fikk så tilbud fra det andre stedet noen uker etter. Hadde tilbudet vært bedre hadde jeg takket ja og benyttet meg av de 14 dagene som mest trolig hadde blitt sett bort fra da det var en stund frem i tid. 

På intervju spurte deg meg om jeg hadde søkt flere steder, noe jeg sa ja på da jeg var nyutdannet og er avhengig av å søke bredt. 

Anonymkode: d3427...351

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt på flere jobber samtidig flere ganger. 

Jeg har vært ærlig på det, det kan være gunstig iom at de da ser at her må de kanskje ta i litt mer når de tilbyr lønn, siden det er flere om beinet. Men det virker jo bare om du er en virkelig attraktiv kandidat som de har lyst på, da. 

Jeg har heldigvis fått tilbud fra flere omtrent samtidig, så jeg har sluppet at fristen på det ene går ut før jeg får det andre. 

Anonymkode: 38e35...dbc

Fikk du tid til å bestemme deg for  å "takke ja" til jobben? 

Anonymkode: d6720...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...