AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Kommunen klarer ikke å behandle søknaden om redusert betaling innen fristen, og begrummer det med at de ikke har fått automatisk innsyn i skattemeldingene via Skatteetaten. Derfor ber de om at skattemedlingen sendes til en [email protected]/ eller en postadresse. Og når jeg sender skattemeldingen, får jeg beskjed tilbake om at alt som sendes via denne eposten kan offentliggjøres. Skjønner jo at det ikke kommer til å skje, men skattemeldingen er jo privat? Hvorfor har ikke kommunen opprettet en intern epostadresse til dette, i det minste? Synes det er ubehagelig at kreti og pleti i administrasjonen kan lese skattemeldingen min? Er det bare meg eller er dette ikke bra? Anonymkode: 97d2b...b5a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Sensitive opplysninger skal ikke sendes via e-post. Dette burde kommunen vite. Anonymkode: dcca4...f43 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Da kontakter du kommunen, og gjør dem oppmerksom på at slike opplysninger aldri skal sendes i klartekst på epost. Om du får sende den til en enkeltperson, kan du sende en kopi av dokumentet som kryptert pdf, og sende dem passordet via sms eller en annen kanal enn epost. Men du bør absolutt si klart ifra at det ikke er greit å be folk sende slikt på vanlig epost, og at det er amatørmessig å ikke tilby en sikker måte å sende dokumenter på. Anonymkode: 8a283...cc2 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Har dere link til at skattemeldingen er sensitive opplysninger? Anonymkode: 97d2b...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere link til at skattemeldingen er sensitive opplysninger? Anonymkode: 97d2b...b5a Skattemeldingen er ikke sensitive opplysninger. Sensitive opplysninger er f.eks. rase, legning, helsetilstand etc. Anonymkode: b9fb4...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Det er jo ikke sensitive opplysninger. Alle over 18 år i Norge som har bankid kan jo logge seg inn og se på skatteopplysningene til akkurat de di har lyst til..... Anonymkode: e873c...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Sorry, alle over 16 faktisk 😊 https://www.skatteetaten.no/skjema/sok-i-skattelistene/ Anonymkode: e873c...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå