Gå til innhold

Prøvde å bruke munnbind, var jo helt forferdelig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brukte munnbind i 30 minutter på bussen i dag, og har aldri svettet så mye i hele mitt liv. Utrolig klamt og klaustrofobisk. Kan det virkelig stemme at man sprer mindre kroppsvæske ved bruk av dette? Skeptisk!

Anonymkode: 6404f...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svette blir ikke spredt rundt som et nys eller hosting 🤷🏻‍♀️

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, pia mater skrev:

Svette blir ikke spredt rundt som et nys eller hosting 🤷🏻‍♀️

Men hvis man driver og nyser og hoster så skal man vel strengt tatt holde seg hjemme..?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Man blir raskt vant til det. Det værste var første gang jeg brukte det, på en times flytur, tenkte jeg ikke kom til å holde ut. men nå tenker jeg ikke over det lenger.  

Har reist litt rundt i land med maskeforbud, og det går helt fint. Men man drar det ned med en gang man er utendørs. Så med tanke på hvor ofte man tar på munnbindet og drar det opp og ned er jeg veldig skeptisk til effekten. 

Anonymkode: 2519d...961

• Liker 6
Skrevet

how-doctors-feel-after-wearing-masks-for

• Liker 49
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man driver og nyser og hoster så skal man vel strengt tatt holde seg hjemme..?

Jeg nyser masse pga allergi, og hvis jeg tilfeldigvis er smittet og befinner meg på en buss er det tryggest for alle at jeg har på et munnbind og/eller holder god nok avstand. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

how-doctors-feel-after-wearing-masks-for

Jeg ser ikke helt hvorfor man skal gjøres narr av for at man problematiserer økt svette og behov for å ta seg til ansiktet (tørke svette og for å rette på munnbindet pga ubehag), men OK. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

De fleste bruker ikke munnbind rett, og da har det ikke noe for seg. Jeg bruker munnbind på jobb hver dag, uten å kunne rett på det, ta det opp og ned eller tørke svette, det er bare en vanesak. jeg har det forresten gjerne på i 4-6 timer om gangen. 

Anonymkode: 4b4e1...79e

• Liker 11
Skrevet

I det landet jeg var i som hadde maskeplikt, var det enkelte som var unntatt denne plikten nettopp fordi det for noen fører til klaustrofobi og pusteproblemer osv. Det er vel ganske åpenbart at det ikke hjelper hvis man svetter som en gris og må plukke på masken hele tiden for å ikke svime av.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått hjelp til å ta på munnbindet korrekt, av en venn som jobber i helsevesenet og bruker munnbind timesvis hver dag - og jeg synes likevel det er ubehagelig og klaustrofobisk. 

Jeg går med det på bussen, og jeg hater det. Jeg er helt svett i ansiktet når jeg endelig kan ta det av, og føler jeg blir langsomt kvalt. Jeg går med det frivillig, fordi jeg MÅ ta buss til jobb og folk driter milevis i å holde avstand. Men jeg liker det altså ikke. 

Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal bli gjort narr av bare fordi jeg synes det er ubehagelig. Jeg går tross alt med det, helt uten at det er påbudt... 

Anonymkode: 5edfd...8ac

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte munnbind i 30 minutter på bussen i dag, og har aldri svettet så mye i hele mitt liv. Utrolig klamt og klaustrofobisk. Kan det virkelig stemme at man sprer mindre kroppsvæske ved bruk av dette? Skeptisk!

Samme her. Brukte på fly i to timer. Begynte å klø og nyse hele tiden. I tillegg fikk jeg astmaanfall fordi jeg må ha frie luftveier. Man resirkulerer også sin egen pust så ikke akkurat frisk luft man puster inn. 

Anonymkode: ffe2b...060

• Liker 5
Skrevet

Lette munnbind av papir er da ingenting å sutre over. Skulle tro det var gassmaske du hadde hatt på deg.

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Brukte på fly i to timer. Begynte å klø og nyse hele tiden. I tillegg fikk jeg astmaanfall fordi jeg må ha frie luftveier. Man resirkulerer også sin egen pust så ikke akkurat frisk luft man puster inn. 

Vet at astmatikere er unntatt maskeplikt i enkelte land, samt gravide.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir snart vinter nå, da blir det digg for pusten varmes opp og blir bedre for lungene å puste inn

Anonymkode: 4ca35...369

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde deg også på fly for første gang nylig. Veldig ubehagelig. Følte at jeg ikke fikk trekt inn nok luft når jeg pustet. I tillegg følte jeg at jeg pustet inn fibrene fra maska (helt vanlig papirmaske hvit/blålig i fargen), og det gjorde at jeg følte jeg pustet inn støv og hadde lyst til å hoste. Og prøvde hardt å la være å hoste/kremte.... Men kunne jo ikke ta en slurk vann heller, da måtte jeg jo løfte en flik av maska....

Anonymkode: f589c...c6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette hadde stemt, ville kirurger og tannleger stadig svimt av. 
https://www.bbc.com/news/53108405

Anonymkode: e1b66...eb3

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hru skrev:

Vet at astmatikere er unntatt maskeplikt i enkelte land, samt gravide.

Det er greit, men det er ingen automatikk i at alle med astma ikke kan bruke munnbind. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er greit, men det er ingen automatikk i at alle med astma ikke kan bruke munnbind. 

Nei, det har jeg da heller ikke sagt. :) Bare slang inn en kommentar om at det i land med maskeplikt ER en anerkjennelse av at det ikke nødvendigvis er optimalt for alle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Testa slik maske som på bildet over etter en tur på legevakta. Ble veldig obs på hva ånden min luktet !! synd på de med kronisk dårlig ånde som må bruke disse.

Barnet mitt greide knapt å bruke masken også, da det ble vanskeligere å puste. 

Den sure dama bak skranken brukte ikke maske selv, men tok den på når barnet mitt ville hun skulle.  Jeg tenker at det hadde vært bedre å bruke en maske av stoff, feks som på vinteren når jeg tuller et skjerf rundt munnen og nesen når det er kaldt. 

Anonymkode: 6dcc1...5ab

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder med pusting og prating.

• Liker 2
  • Opprett ny...