Gå til innhold

Kan jeg begynne på ny bachelor, samtidig som jeg fullfører en annen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt på en bachelor, har fullført 1. Året. Jeg lurer på om jeg kan fullføre denne bacheloren, men samtidig søke meg inn på en annen bachelor når jeg går tredje året mitt? Har lyst å fullføre det jeg har begynt på, men har funnet ut at jeg ønsker en litt annen retning 😊

Anonymkode: 88b87...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge ikke eksamener/forelesninger kræsjer er det ingenting i veien for det. :)

Jeg tar selv tre ulike studier ved tre ulike høgskoler/universitet denne høsten. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SPOCA skrev:

Så lenge ikke eksamener/forelesninger kræsjer er det ingenting i veien for det. :)

Jeg tar selv tre ulike studier ved tre ulike høgskoler/universitet denne høsten. ;)

Det aner jeg ikke, men håper jo det skal gå fint 😊 og tenker at den bacheloren jeg tar nå er såpass enkel at den lar seg kombinere med det andre studiet... 😊 De legger også til rette dersom man av ulike grunner ikke kan gå på obligatoriske undervisninger (eller noen på skolen kan føre meg opp) 

Er det fulltidastudier du tar? Begynner du nå i høst, eller var det samme opplegg forrige semester? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det aner jeg ikke, men håper jo det skal gå fint 😊 og tenker at den bacheloren jeg tar nå er såpass enkel at den lar seg kombinere med det andre studiet... 😊 De legger også til rette dersom man av ulike grunner ikke kan gå på obligatoriske undervisninger (eller noen på skolen kan føre meg opp) 

Er det fulltidastudier du tar? Begynner du nå i høst, eller var det samme opplegg forrige semester? 

Aha, skjønner. Jeg tenker at det er jo bare å prøve, går det ikke er det jo ikke verre enn at du konsentrerer seg om det første studiet ditt. :)

Ja, altså, det ene er årsstudium, det andre studiet er 30 stp fordelt på 2 semestre, og det siste er et emne på 15 stp. Altså skal jeg ta 60 stp dette semesteret. Eller, kan hende det faktisk blir 90 stp. Vi får se.

Alt er nettstudier, og det ene studiet er jeg halvveis i allerede (studerer nå i sommer for å kunne konsentrere meg om de to(evt.tre) andre.

Jeg jobber i tillegg fulltid, så det krever litt sjonglering fra min side. 

Jeg studerte noe annet studieåret 2019/2020, da tok jeg "bare" et årsstudium i noe helt annet for å teste hvordan det var å studere fulltid ved siden av fulltidsjobb. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2020 den 12.47, SPOCA skrev:

Wow! Du imponerer! 3 fulltidsstudier? 

TS, noen universitet har bare mulighet til 1 studierett. Men ombud kombinerer ulike høgskoler tror jeg det går bra med de fleste. Jeg kombinerer HVL og UIB i Bergen. Kan ikke søke på begge samtidig da. Gikk første året, deretter søkte jeg meg inn på samordna for enda et studie. 

Lykke til!  

Anonymkode: 4c59f...305

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, SPOCA skrev:

Aha, skjønner. Jeg tenker at det er jo bare å prøve, går det ikke er det jo ikke verre enn at du konsentrerer seg om det første studiet ditt. :)

Ja, altså, det ene er årsstudium, det andre studiet er 30 stp fordelt på 2 semestre, og det siste er et emne på 15 stp. Altså skal jeg ta 60 stp dette semesteret. Eller, kan hende det faktisk blir 90 stp. Vi får se.

Alt er nettstudier, og det ene studiet er jeg halvveis i allerede (studerer nå i sommer for å kunne konsentrere meg om de to(evt.tre) andre.

Jeg jobber i tillegg fulltid, så det krever litt sjonglering fra min side. 

Jeg studerte noe annet studieåret 2019/2020, da tok jeg "bare" et årsstudium i noe helt annet for å teste hvordan det var å studere fulltid ved siden av fulltidsjobb. 

Beklager, så nå at du allerede hadde svart. 

Du er tøff da! Kjenner jeg er enda mer motivert for selv å greie 60 stp kommende semester! Bruker du mye tid på å være sosial? 

Anonymkode: 4c59f...305

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2020 den 12.47, SPOCA skrev:

Interessant!

Anonymkode: 754de...cae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...