Gå til innhold

Innflytningsfest


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Jeg har en kamerat som skal i innflytningsfest til helga, men han aner ikke hva han skal kjøpe... Prøvde å hjelpe han med ideer, hmmm blomst? men var visst ikke så kreativ i dag. Noen her som har forslag? Det er til et par i ny leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Har de hage? Hva med et lite tre? Eller en busk?

Sofa-pledd.

Stor potteplante med potte.

Urne med dekorative greiner oppi

Sofa puter

Gavekort sammen med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en flaske vin er standard i vår omgangskrets. Ikke så kreativt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad for

- Gavekort møbelbutikk (IKEA..)

- Vin

- Duker

- Avskårne blomster

- Noen få planter (... har ikke lyst til å ha så mange...)

- Uteurner med planter

- Hjemmebakt kake

- Deler til bestikk eller servise vi samler på

- Pute til badekaret

- Hagemøbler

- Utelampe

Fint om flere spleiser, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Til vår innflyttingsfest for ikke så lenge siden fikk vi følgende:

- et par fat

- bilde

- kul kaffeboks med kaffe i

- morsom tannpirkerholder

- vase

- vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Kid har tilbud på håndkler og pledd nå, hva med å kjøpe noen nye håndkler til badet, f.eks? Jeg har i hvert fall ikke hatt råd til å kjøpe matchende håndkler før nå... :sjenert:

Vinflaske er fint, vil du gjøre det litt mer fancy så kan du gå til blomsterbutikken og be dem dekorere den for deg. Koster ca 100-150 kr.

Hvis de har bra med plass i nytt hus, så setter de kanskje pris på en litt stor grønn plante.

Gavekort er alltid fint, på blomster, møbler, polet, tekstiler osv. Mye man har lyst til å kjøpe nytt når man flytter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Tusen takk for mange forslag :D min kamerat er imponert... og over forumet. Jøss som de engasjerer seg sa han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de hage? Hva med et lite tre? Eller en busk?

Sofa-pledd.

Stor potteplante med potte.

Urne  med dekorative greiner oppi

Sofa puter

Gavekort sammen med noen andre?

Det er greit men hvis og bare hvis du er 100% sikker på at vedkommende kommer til å like det!!

Jeg er kresen på hva jeg vil ha fremme, og av alle interiørgaver jeg har fått, har jeg likt èn av dem! Resten har gått i søpla etter kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit men hvis og bare hvis du er 100% sikker på at vedkommende kommer til å like det!!

Jeg er kresen på hva jeg vil ha fremme, og av alle interiørgaver jeg har fått, har jeg likt èn av dem! Resten har gått i søpla etter kort tid...

Jeg syntes det viktigste er å gi bort noe man liker selv, jeg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det viktigste er å gi bort noe man liker selv, jeg....  :)

Øh... Er det ikke viktig at mottakeren liker det? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... Er det ikke viktig at mottakeren liker det? :roll:

Øh... joa... men det er jo ikke alltid like lett å vite. Derfor tar jeg i hvert fall utgangspunkt i noe jeg har sansen for selv... Da har jeg i hvert fall "lagt litt i" gaven.... Hva gjør du a? Bare tar no'?

Senario: "* øh... aner ikke hva jeg skal finne på jeg... hm... den her, hva er det a...vase eller mugge eller no' sånt...? Vel...prisen var fin...tar den jeg...*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh... joa... men det er jo ikke alltid like lett å vite. Derfor tar jeg i hvert fall utgangspunkt i noe jeg har sansen for selv... Da har jeg i hvert fall "lagt litt i" gaven.... Hva gjør du a? Bare tar no'?

Senario: "* øh... aner ikke hva jeg skal finne på jeg... hm... den her, hva er det a...vase eller mugge eller no' sånt...? Vel...prisen var fin...tar den jeg...*!

Selvsagt ikke. :roll: Du sa at det viktigste var at du likte det selv, og det reagerte jeg på. Det viktigste for meg er at mottakeren liker det, men man kjøper selvsagt ikke noe som man ikke synes noe om selv.

Forresten så liker jeg ikke at noen legger ord i min munn, det siste avsnittet kunne du spart deg for. Det var rett og slett tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange forslag :D min kamerat er imponert... og over forumet. Jøss som de engasjerer seg sa han :)

:ler:

KG er topp!

:kghjerte:

Har han kjøpt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Øh... joa... men det er jo ikke alltid like lett å vite. Derfor tar jeg i hvert fall utgangspunkt i noe jeg har sansen for selv... Da har jeg i hvert fall "lagt litt i" gaven.... Hva gjør du a? Bare tar no'?

Senario: "* øh... aner ikke hva jeg skal finne på jeg... hm... den her, hva er det a...vase eller mugge eller no' sånt...? Vel...prisen var fin...tar den jeg...*!

Her er en revolusjonerende tanke: hva om du engasjerte hjernen, tenkte litt på hvilken person det er som skal få gaven og hvordan hun/han/de har det hjemme hos seg og så valgte gaven ut i fra det? Istedet for å velge gave utifra tilfeldigheter eller deg selv (meg-meg-MEG kulturen er sterk i Norge, men du klarer sikkert å løsrive deg litt fra den om du tar i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten så liker jeg ikke at noen legger ord i min munn, det siste avsnittet kunne du spart deg for. Det var rett og slett tåpelig.

Senario bør ikke bety at det var du som skulle si det...sånn for å ha det på det rene... ;) Lett å misforstås her inne, både på den ene og den andre siden.

Her er en revolusjonerende tanke: hva om du engasjerte hjernen, tenkte litt på hvilken person det er som skal få gaven og hvordan hun/han/de har det hjemme hos seg og så valgte gaven ut i fra det? Istedet for å velge gave utifra tilfeldigheter eller deg selv (meg-meg-MEG kulturen er sterk i Norge, men du klarer sikkert å løsrive deg litt fra den om du tar i).

Det har ikke noe med MEG å gjøre egentlig. Det jeg ønsker er at den personen som skal få gaven liker det og blir fornøyd... men jeg gir ikke bort noe jeg syntes er heselig selv.... da tror jeg ikke at noen andre vil like det heller.... Jeg setter i hvert fall pris på at folk har tenkt litt over hva de gir meg i gave....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Hva med et lite bonsai-tre (plante). Det er vel en plante som kan sies å være litt "maskulin", stilig er den iallefall, og litt utenom det vanlige. Har en del kompiser som sverger til denne planten og vil ikke ta til takke med noe annet grønt i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Vi fikk kun en kvast med blomster fra bensinstasjonen da vi hadde invitert over 20 stk på innflytningsfest!!! :roll: Og mange av disse har fått innflytningsgaver av oss tidligere....

Ikke at jeg forventer gave av alle, men det hadde vært hyggelig med en flaske vin eller noe annet "brukbart" når man selv har gitt gaver til dem...

Nå skal det sies at flere av de nærmeste vennene våre har gitt oss noe utenom denne festen, men at 6 stk må spleise på en bukett fra bensinstasjonen synes jeg ble litt stusselig.....

Ja nå tror dere vel alle at jeg forventer dyre gaver av alle osv osv. Det er ikke tilfelle. Men jeg hadde forventet at man legger litt innsats i det og i det minste tar med en bitte liten ting når man blir invitert til venners nye hjem (uansett om det er leie eller eie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...