AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Mannen jobber på nordsjøen, og har fri ved barnehagestart. Jeg begynner ikke å jobbe før noen uker etter start. Er det vanlig at begge foreldre er med på tilvenning? Hele tida sammen, eller annenhver dag, eller helst bare en foreldre? Anonymkode: f5dbe...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Helst bare en. Husk at det er andre barn der og dere er to ukjente voksne. Blir for mange folk å forholde seg til, og mindre press på fe ansatte hvis det kun er 1. I vår bhg inviterer vi bare en, så kan de gjerne bytte på neste dag Anonymkode: 93633...08d 11
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mannen jobber på nordsjøen, og har fri ved barnehagestart. Jeg begynner ikke å jobbe før noen uker etter start. Er det vanlig at begge foreldre er med på tilvenning? Hele tida sammen, eller annenhver dag, eller helst bare en foreldre? Anonymkode: f5dbe...fb0 Hos oss får begge være med første dagen. Men de dagene barnet skal forlates er det kun én av foreldrene som får være med. Helst den samme alle dagene. Anonymkode: b825a...55d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 En forelder av gangen er vanlig, spesielt nå i disse tider. Anonymkode: 34479...9c0 1
Mrs Robinson Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Bytt heller på, og ha lengre tilvenning. Ikke aksepter 3 dagers med mindre barnet synes det er ok 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Begge deltar på tilvenning, men en om gangen Anonymkode: 15c74...d95
Maaaddepaaadde Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Vi var begge på tilvenning. Men tenker nå som corona herjer, er det værtfall greit og bare være en. Muligens kan man være en nå uansett.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Vi var med begge to, og det er ganske vanlig i den bhg vi er i. Men det var før korona. Nå ville jeg nok bare gått en av oss, men tatt hver vår dag. Anonymkode: 2f205...1b0 2
tangent Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Ikke vanlig å være to stykker på tilvenning i noen av barnehagene jeg har vært i. Blir for mange mennesker. Så jeg og mannen har byttet på avhengig av hva som har passet for oss. 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Begge kan være med, men ikke samme dag. Nå pga smittevern har foreldrene i min barnehage fått beskjed om maks en forelder per dag. Tenker at det er greit å høre med barnehagen til vanlig også, noen ganger er det jo få på tilvenning og det går fint med to forelder per barn, men om det er mange nye barn så blir det fort veldig mange voksne i barnehagen om alle skal ha med seg to foreldre 😅 Litt mye folk å forholde seg til for de nye (og de gamle) barna 😊 Anonymkode: aed2c...d17
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 Vi fikk beskjed om at bare en av oss skal bli med inn. Altså ikke begge to på en gang, vi byttet på det. Her får vi bare være én voksen i garderoben om gangen for å forhindre smitte. Anonymkode: e8a94...e03
Gidavmeg Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Vi var begge to første dagen med begge barna i to ulike barnehager.
Arkana Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 Her har bare én av oss deltatt og det er svært sjelden jeg har sett barn som har kommet med begge foreldre.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 Hvorfor skulle det være nødvendig med begge foreldrene? Anonymkode: 82108...c4e 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #15 Skrevet 6. august 2020 Vi hadde tenkt å være med begge to første dagen, da er det mest info og bare for å se. Så begge får vært med inn å sett hvor barnet skal være. Men pga korona ønsket de bare en forelder, og helst samme under hele tilvenninga. Så da ble det meg. Men ser ikke hvorfor begge skal være med hele tiden. Men 1. Dagen tenkte jeg det kunne være greit å vært med begge 2. Anonymkode: 290d4...08f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #16 Skrevet 6. august 2020 Jeg ser ikke behov for å være to. Det er ikke så mye info første dagen at det skulle være noe problem å formidle dette til den andre forelderen eller at den får den infoen dagen etter. Foreldrene skal jo holde seg i bakgrunnen, og jeg ser for meg at det vil være mer forstyrrende for barnet om begge er med. Vi har aldri vært mer enn en, og jeg har heller ikke sett noen som har med begge. Anonymkode: cb4a5...656
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #17 Skrevet 6. august 2020 Bare tull at begge skal være med... Anonymkode: 1640f...0e3 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #18 Skrevet 6. august 2020 Jeg jobber i barnehage og det er sjeldent begge foreldrene kommer. Det er heller ikke lov nå pga korona i vår barnehage, mulig det er andre regler i din barnehage. Anonymkode: 6363a...c71
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #19 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke behov for å være to. Det er ikke så mye info første dagen at det skulle være noe problem å formidle dette til den andre forelderen eller at den får den infoen dagen etter. Foreldrene skal jo holde seg i bakgrunnen, og jeg ser for meg at det vil være mer forstyrrende for barnet om begge er med. Vi har aldri vært mer enn en, og jeg har heller ikke sett noen som har med begge. Anonymkode: cb4a5...656 Hos oss holder ikke foreldre seg i bakgrunnen første dag. Vi leker aktivt med barnet, prater med kontaktpersonen, og viser at dette er en trygg og fin plass å være. Den første tilvenningsdagen er vi i bhg et par timer, mens de andre er på en annen avdeling eller ute. Syns det var veldig fint at begge kunne være med, særlig med første barnet. Anonymkode: b825a...55d
Kvalitet Skrevet 6. august 2020 #20 Skrevet 6. august 2020 7 timer siden, Maaaddepaaadde skrev: Vi var begge på tilvenning. Men tenker nå som corona herjer, er det værtfall greit og bare være en. Muligens kan man være en nå uansett. Hva gjorde dere der begge to? Helt overkill at begge foreldrene trenger å være tilstede. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå